İnanki dilimde bir duâ olsa
Duâ'ma girmeyen ne insanlar var
Sazımda sözümde bir türkü olsa
Söylemeyeceğim çok insanlar var
Ne yaralar aldım hemde derinden
Bir gece yarısı dünyaya sızdı
Biri oğlum biri paşam,kızımdı
Hasret gidermeye elbet lazımdı
Anladım bu gece çok işi vardır.
Telefona sarıldım bir heyecanla
Kimlere yüklesem aziz derdimi
Nerde çâre bulamadım Sezai.
Bâzen huzurumu bâzen kendimi
Çok aradım bulamadım Sezai.
Aceledir işim kaynıyor kanım
Yaşamışım neye bilmem boş sene
Neleri'mi yele verdim kaç sene
Dile kolay onbeş yirmi beş sene
Çok okumuş eşşeklerim var benim.
İki balya saman ile aldanıp
Ömrümün üstünden ömürler geçse
Bedel isteyenler kanımı içse
Ölüm seni değil tek beni seçse
Güzel ölüm gibi severim seni.
Bayramım sensin yar düğünüm sensin
Kırılmıştan gönül aldım uğradım,
Düşe kalka ömür aldım sormadım.
İnsanlıktan ödül aldım doymadım,
Param olmadan da çok şey aldım ben.
Ehl'i irfânlarda âdâp görünce
Dört yanı duvardan yolcusun handa
Aslını göresin aç paravanda
Bir zerresin şu âlem-i cihanda
Ağrısız başına işler istersin
Fânîsin fânîden yardım istersin
Uyku girmez gözlerime
Alınmışsın sözlerime
Ela gözlüm yüzlerine
Bundan gayrı bakmam çok zor.
Şimdi bilmem neredesin
Her şey giderse yolunda
Gönlün var Efiloğlu'nda
İstanbul'da Beyoğlu'nda
Yeterki sen gezmeyi bil.
Ne anladı nede anlatabildi
Bizim hâlimizi kısa cümleler
Uzunca olanlar hani bıktırdı
Gözüme sokuldu âsâ cümleler .
Paragraf başında kurşunu yedi




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!