Sayın MEHMET SAYGILI
MEHMET SAYGILI
Kırıkkalemizin, enson başkanı.
Saygı duyduğumuz, sayın saygılı.
Muhammed’e(sav) adfem, mehmettir adı.
..
Sevgi değiştirir,
Saygı kabul eder.
Sevgi bilir, kimi zaman kibirle söyler,
Saygı en zor zamanda ve yerde bile susar.
Sevgi bir süre,
Saygı heptir,
Sahiptir herşeye.
..
(1) Deli mavi sevdalarla (2) şiir perilerim geldi.
Şiir sevgi saygı burda inan arayıp bulmuşum.
(3) Hüzün limanından uzak (4) gül kalpliler sanki seldi.
Şiir sevgi saygı burda inan arayıp bulmuşum.
(5) İstanbul rüzgarlarıyla (6) boğaz esintileri var.
(7) Sitemkar şair olmayıp (8) gülün yoksa bir gülü ver.
..
İyi kalpli -tatlı sözlü
Hep neşeli- güler yüzlü
Cümleleri -özlü özlü
Saygı sevgi-öğretmenim
Uzaklaşma-yakınlaştır
Küskün isem-hep barıştır
Parmak kaldır-sen yarıştır
..
Açıkçası otomobili ortaya koyan nesnel ilişki ve bağıntılar; otomobil üretim ilişkisini halka dek ilişki olmaktan çıkarır. Tüketime verilir otomobil ancak insanların öznel kullanması için vardır. Ancak böyle bir zaman içinde elma insanların yemeleri için, araba insanların hizmetleri için var olan bir nimettirler.
İnsanın insana ve insanın kendisine yabancılaşmasına dek anlama ve anlatımları, öznel ve özel hayatın bu tür çarpıtılan anlamalarıyla ortaya çıkar. Baş ve son ilişkisi böylesi çevrim sel ilişkilerde baş olan sonda, son olan başta gibi birbirinin yerini alırlar. Yani sonda olan, başta olan bir amaç gibi çalışır. Sonda olan bir ön determine, bir neden gibi çalışabileceği gibi; başta olan sonda oluşla bir nimet olma konumuna düşer.
İlk otomobil ilk başta bir nimet olarak üretilemez. Kendi pozitif şartlarının, ayrı ayrı bağıntı ve entegrasyonlarıyla ve zaman içinin birçok katkılarıyla ortaya konur. Otomobil seri üretimle bir kez ortaya kondu mu da, artık sondaki nimet olan düşünce başta otomobili bir nimet olarak tasarlayıp üretmeye ve kullanmaya başlar. Yabancılaşma budur. Yabancılaşma ilk başta doğanın işleyişine yabancılaşmadır.
Yabancılaşma toplumsal gücü göremeyerek, toplumsal gücü bir başka güç sanışla ona atfen nimet verdi gibi anlamlar yükleyerek yabancılaşma, yabancılaşmanın bir başka aşaması oluşla karşımıza çıkar. Yani artık erken dönemde beri ilkte olan öznel sanı kanıcı anlamalar nimet, rızk, gönenç gibi özneci anlamalar üretimden sonra olur.
..
Çıkmışız raydan vahim akibetimiz
İnsanlar çıkarları için kakıp itişiyor
Ne içindir bu anlamsız rekabetimiz
Saygı bitmiş insanlık can çekişiyor
Anne Baba esir gibi kızına oğluna
Bütün çabalar menfaat uğruna
..
Kapalı yerdemi açıklardamı
Nereye kayboldu nerde bu saygı
Enkaz altındamı göçüklerdemi
Nereye kayboldu nerde bu saygı.
Rüzgarnı savurdu selmi devirdi
Yılan yutup bir yeremi kıvırdı
..
şimdi bu yorumcuya ne demek lazım. yaptığı yorumla alevilere olan bakış açılarını dile getiriyor bu şahıs. alevilerin temel felsefesini, dünya görüşünü anlaamayan ve bilemeyen bu şahıs alevilere yapılan zulum baskı ve katliamları mazur göstermeye çalışan, alevilerin katliamlara işkencelere ve baskılara boyun eğdiği için çok şanslı oldukları sadist bir açıklamayla gerçek niyetlerini ortaya koyuyorlar.
Alevilerin baskı altına alınmasını, alevilerin katledilmesini bu şekilde meşrulaştırmaya çalışan bir anlayıştan başka bişe değildir. aleviler nasıl olsa tepki vermiyorlar, aleviler kendilerini savunmuyorlar diye o zaman katledilmelerine, baskı altına alınmalarına, ve işkence edilmelerine tepkisiz kaldıkları için öldürün katledin. yok edin, hakaret edin.
Alevilerin temel felsefesi ve öğretilerinde cana kıymak yoktur. alevilerin temel öğretisinin esası insana dayanır. aleviler hiç bir zaman intikam peşinden olamazlar. çünkü bizim inancımızda intikam almak,başka bir cana kıymak öğretimizde yanlıştır. çünkü bir kişiyi katletmek tüm insanlığı katletmek demektir.
Bizim alevilik anlayışında, alevilik öğretisinde inançlara saygı vardır.insana saygı vardır.insan haklarına, insanların temek hak ve özgürlüklerine saygı vardır. herkesin inancı herkese diyerek saygı duymak vardır.
Aleviler demokrasiyi, insan haklarını, bilimi ve çağdaş medeniyeti kendilerine şiar edinmiş öğretiye sahipler.
Aleviler devletin bütün yanlışlarına rağmen., faşistlerin bütün baskılarına ve katliamlarına rağmen yanlışlara yanlışla cevap vermek istemezler. Aleviler tepkilerini demokratik yollarla ve hukuk içinden göstermeye çalışırlar.. bütün bunlara rağmen haklarını demokratik yollarla ve hukuk içinde dahi ararlarken, devletin her türlü baskısından işkencesinden, copundan biber gazından nasibini almışlardır.
Şimdi bütün bu değerlendirmeleri bilmeden alevileri katletmeye öldürmeye devam eden ve alevilerin tepkisiz kalmalarını bir şans olarak değerlendiren yorumcu siz öldürmeye devam edin.katletmeye devam edin.
..
Çünkü bayrama değin erdemsel olaraktan yapılmak istenenlerin meşru ve legal olacak toplumsal nesnel ve sosyal nesnel ilişkiler oluş adetleri yoktur. Var olanlar da geçmiş sosyal ve toplumsal ilişki biçimlerine dek oluşuyladır ki saçma da olsa reel de olsa pek bir anlam ifade etmemektedir.
Yani inançların otoriter dayanağı, mevcut sistemin içinde yoktur. Ve sisteme değin ilişkin dayanakları olmadığından ötürü de toplumsal ve sosyal sistemle olan uyumsuzlukları nedeniyle, kendisine özgü geri bildirişim iletişmesini yapamamaktadırlar. Bundan dolayı da sistemin kendi referansına değin düzeltme hareketlerini de yapamamaktadır.
İnançların bu gerçek sistem işleyişine değin dinamik feedback (geri beslenim) yasalarına dek kendisini düzeltme yapacak parametrelerinin olmaması nedeni bile(hatta kimi inançlar bu yolu tümden kapamış olmaları nedeniyle) işleyişçe, bu işin çağdışı olduğunun bir temel gerekçesini oluşturmuşlardır.
Siz inançlarınızla, güncel toplumsal ve sosyal değerleri öne alarak saygı sevgi alış verişi içinde değilsiniz. Aksine inanca değin geçmişte kalan güncel olmayan temel dayanaklardan yoksun olan anlamaların, kendi vehimleri ile ve alabildiğine kendine dek kuruntusuyla, taşkın aşmaktadır. Kişiler böylesi sanal edimce olan davranışlara koyuluşların içinde olabilmektedirler!
..
Değere Değer Verenler 2
İnsanda var olan ahlak
Insana saygı duymaktır
İNSAN doğup İNSAN kalmak
Hayata saygı duymaktır
..
Neden saygı duyayım durup dururken sana?
Sözünde sevgi yoksa benden saygı bekleme!
Eşref-i Mahlûk demiş, Yaratan her insana,
Özünde sevgi yoksa benden saygı bekleme!
Ne kula kulluk eder, ne de boyun eğerim,
Hak katında ne ise odur benim değerim!
..
SEVGİ SAYGI NERDE.XX
--------------------------
Sevgi nerde saygı nerde
Vah oda gitti gurbete
Beni saldı dertten derde
Sevgi nerde saygı nerde
-----------------------------
..
söyleyince şarkı türkü
az makama uymalısın
sevmiyorsun Atatürkü
ama saygı duymalısın
başta aydın laik amir
travman olmadı tamir
..
Küçük olan kimseleri sevmeli,
Büyüklere saygı göstermeliyiz.
Ne azarlamalı ne de sövmeli,
Büyüklere saygı göstermeliyiz.
Bilmeli ana baba hakkı nedir?
Bizleri bu hale getiren odur.
..
Dine vatana bayrağa saygısı olmayanlar,
Bizden kendilerine karşı saygı beklemesin.
Şehidi görüp gözyaşıyla gözü dolmayanlar,
Bizden kendilerine karşı saygı beklemesin.
Allah için ülkede feda edilirken canlar,
Sözümü ancak vatan sevgisi olanlar anlar.
..
Onlar hayatta değilse türbeye gider,
Biz din büyüklerine saygı gösteririz.
Onlara saygısızlık yapana kin güder,
Biz din büyüklerine saygı gösteririz.
Söyledikleri sözlerden ilham kaparak,
Yaşayan varsa onun elinden öperek.
..
Sen şöyle etrafına bir bak hele,
Ataya saygı duyan kaç kişi var?
Maalesef içerden yıkılmış kale,
Ataya saygı duyan kaç kişi var?
İnsanın dünyada değişmiş seyri,
Yaşamanın bile kalmamış hayrı.
..
Ramazanda oruç tutmasan bile,
Oruçluya saygı göstermelisin.
Bir de o günaha girmeyin hele,
Oruçluya saygı göstermelisin.
Mütevazi ol havalanıp uçma,
Oruç tutanlar ile dalga geçme.
..
Ezan müminin ilahi namaz çağrısıdır,
Müslümanlar ezana saygı göstermelidir.
Saygılı olmak yapılan işin doğrusudur,
Müslümanlar ezana saygı göstermelidir.
Ezanı mümin mübarek olarak bilmiştir,
Ezan sayesinde gönüller mutlu olmuştur.
..
Çirkefin iğrenç modası
Bizim köyde saygı gördü
Yosmanın otel odası
Bizim gençte saygı gördü
Teşekkür yerine “pardon”
Yüreğini sarmış kordon
..