Sanat siyaset müzik sergi sunum sempozyum veya edebiyat söylesilerinde cok yogun rastladigim biri digerinin tekrari ve özeti niteliklisi olan ` mümkün oldugu kadar gercege yakin ve birini digerine katip karistirmadan her alani kendi özgün yapisina göre isleyip calisip okumak duymak dokunmak yazmak veya dokumak, eger siir yazacaksan yazisi ilgisi degil duygusallik köpürten havasi süsü yerinde aygin baygin özel ve seckin metinler siralamak gerektigi ` kalip cerceve anlayisina yaygin, sözde ucundan kenarindan sanal iletisim sogukluguna dair sosyal duyarlikli elestirel tepki tavir gösterimi de yapan toptanci dünya günceli söz temsiline damitilmis fikir dizisi.
Bir kere günümüz, üstüne yazilmis ve yapismis ölüm iskeleti gibi sürünen ve sürüklenen insanlik kalabaliginin dünya geneline yaygin etkin ve hakim soygun sömürülerin sorgusuz sualsiz vurgun talan rant taciz tecavüz gaspindan yagmalayip kendi hesabina mülk saltanat ve servet kaynagi edinenlere, yasanan toplam hayatin tüm ayrinti ve alanlariyla katlanilmaz agitlara ve acilara esir pazari olmuslugu bire bir tesis talim taksim ve tayin Türkiyede de, yoksullugu en derin damarlardan duyan gören bilen taniyan yasayan gerilim bunalim kavga nizah siddet korkuya maruz ve terk bütün yoksulluguyla ezilen bogulan bataklik mirasciligindan baska hic bir degere denk ve esit sayilip görülmeyen yokluk zavallilik caresizlik gecimsizligine ve mutsuzluguna yiginak harabesi olarak görülürken, her dönemin villa hayati görgüsüzlük süs gösteris ahkam ihtisam saltanat sefasini ebediyen tatil hayatlar manzara mirasindan devredip devralarak asalakligin asagilik sülükleri gibi, sanki yasadiklari ülke gerceklerinden kopuk ayri uzak bilinmez görünmez ayri gezegenlerin insanlariymis gibi, üstüne cöküp cöreklendikleri ülke ve toplum yagma yikimi keyfine ve zevkine düskünlük furyasi sürenlerin, köskleri konaklari ve özel yazlik kislik tanri dokunulmazi hususiye yapili cevrili kanun kural ve korunakli siteleri etrafindan istenmeyen kuslarin bile izinsiz ucamadigi tüm kirli kahpe bozuk ve hain islerin dönüp kivrandigi bir kör saplanti odaginda, sömürenle sömürülen ayni yikim yagma cöplügünün fiyakasi kostümü pozu cakasi yerinde biri gercek digeri imrendigi adanmisliga sahte ayni kokusmuslugun gösterisli patronu bilip inaniyorsa, insan hakikatliligine dair hic birsey zaten kalmamistir ve yedigi ictigi, gezdigi gördügü, gittigi gitmedigi, tuttugu biraktigi, duydugu yasadigi, düsündügü davrandigi, sevdigi veya sevmedigi dolasima sürülen tezgahin her an degisen dönüsen vitrininde bütün yoksunluklarini aciyla agitla siddetle karamsarlikla kavgayla korkuyla kuskuyla ölümle zulümle sürekli yozlasarak bastirip susturan hepsine bir ve aynisi, sinmis susmus SANAL HAYATIN piyasa pazarina mal ve malzeme yetistirmekle kendine uygun hükme tabi cevrim carkidir sanat edebiyat dil ve dagarcik.
Akli fikri gönlü kalbi duygusu düsüncesi insanlik yerinde olanlarin yasadigi dönem devir her neresi nasil ne bicim veya sekillerde olursa olsun, toplumsal hayat gercekligine kendi hayatlari da eger para pul ün ihtisama tahvil ve devredilip satilmamissa, duyar toprak ve damarlardan esi benzeri ve aynasi gibidir. Cünkü her yoklugu duyumsanan hayati ihtiyac, ölümle pencelesecek derecede ecir sabir cile ve kahrin cevrim carkina düsmüsse mutlak yikimi kacinilmaz kilar. Bu yikim dayanilmaz aci keder ve yoksullugunu disa vurursa eski olan herseyi yerle bir etmeye kadar götürür isi. Disa atamayip icten ice kanamalarla kedi kendini kemirip bitirmeye giderse oradaki cesetten kokusup cürüyen bütün bozumus dagilmis hasar , kendini cürütüp disariya kustugu duygusu düsüncesi ilgisi itibari düzeni itibari nizami olmayan egitimden sagliga, sipordan mimariye, sevgiden saygiya hic bir halde ve yerde varligi gözükmez insanlik yerine, siddet nefret kin öfke haram yalan dolan talan taciz tecavüzler yerlesik hayati ceker cevirir.
Bu yüzden toprak agasi carlik dünyasinin tüm pisliklerini ölüm yikim sandiginda beklerken halde kalsa mi gitse mi yazip romantikleyen Tolstoy , yasadigi hayatin karakteristik özelligine uygun kendi aile hayatinin on cocuklu kalabaligindayken, etrafi hic kimseye kalmayan yoksul mutsuz yalan yanlislarini uzuuun uzun söz dolayisi tasvirlerle ice kanayan disa vurumlaridirlar sanki.
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta