antik çağların kıyısında dalgaları yıkadın
çok ağaçlı bir köşede çarptın duvarlarıma
ve geldin bir bulutun sırtında
yelkenlerin sevgilisi ve uçurtmaların
görkemli otların eğilmiş başakların kırların
gıcırdayan tabelaların
Zülfü kimi ayağın koymaz öpem nigârum
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Devamını Oku
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Yüreğimi yaladı geçti şiir..leriniz. Tadı baki olacak. Eywallah.
Tebrikler şair, yine güzel bir şiir, kaleminizden...Saygılarımla..
son iki mısra...ondan önce dizilen hüzün...ayrılık tablosu karşımda...gözümden yaş damlasa..
Çok güzel bir şiir olmuş arkadaşım.Gerek imgeler ,,gerekse konuya hakimiyetiniz mısralarda güçü dengeli dağıtışınız şiiri çok güçlü kılmış.Kutluyorum.Sevgi ve saygılar
Müthiş bir esere imza atan şairi tebrik ediyorum.
Saygılar...
Sevgili Kardeşim sayın: Suat Seymen'e sevgi ve saygılarımla...
Beğenerek ve saygı duyarak okuduğum bu şiiriniz hakkındaki kişisel görüşüm: Duygu ve düşüncenin , ustalıkla mısralara süzülmesi ile, gerektiği yerde gerektiği kadar mısra kullanılarak yazılmış NEFİS bir şiir olmuş.
Aslında arkasında vezin ve kafiye desteği bulunmayan Serbest yazılan şiirler iki ucu keskin kılıç gibidir. Serbest yazılan bir şiir vezin ve kafiye desteğinden yoksun olduğu için böyle bir şiirin bir sanat ve edebi değer taşııyabilmesi için, tek alternatif kalıyor.. O da şiirdeki mısraların duygu ve düşünceyi ifade ederken, anlam yüklü olması ve en etkili biçimde bu duygu ve düşünceyi ifade edebilecek donanıma sahip olması gerekir. Duygu ve düşüncenin şiir metninin bütün yapısına etkin biçimde hakim kılınması, başlangıç mısralarının şiiri okuatacak düzeyde davetkar; final mısralarının da şiiri akıldan kolay kolay silinmeyecek şekirlde vurgulu olmasını gerektirir. Zaten hece sayısını tuturmak ve uygun kafiyeyi bulmak gibi bir zorunluluk olmadığından, serbest şiir, bu imkanı en başlangıcından şiirin son mısrasına kadar, sınrsız bir şekilde zaten şaire verir. Güzel ve etkili bir serbest şiir, Duygu ve bilgi yoğunluğunun, kültür birikimi ve doğuştan gelen edebi bir yetenek ile uyumlu ve ahenkli birlikteliğini gerektirir.
Şiir hem vezinsiz kafiyesiz yazılacak, hem de duygu ve ifade etme fakiri mısraların bir araya getirilmesi ile oluşturulacak, üstüne üstlük bir de, aşırı duygu yüklenimi ile çöken mısra yanında duygusuz ve ifadesiz kaldığı için ayağı yere basmayan havada uçuşan mısralar bulunacak; o zaman da; Şiir bekleneni veremez.
Serbest şiirde anlatılmak istenen şey için en etkili söylem şekli bulunabilmelidir. Hatta O.V.Kanık'ın Amlatamıyorum şiirinde
(-...Bir yer var, biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum.)
görüldüğü gibi, anlatılamak istendiği halde anlatılamayan seylerin de en etkili şekirde en uygun kelime veya mısra ile anlatılması şiirin edebi ve sanat değerini yükseltir. Üstadın bu şiiri vezin ve kafiye desteğinden yoksun olduğu halde, en sevilen şiirler arasına girmesini etkili anlatımına borçludur.
Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda: Sizin bu şiirinizin tamamına hakimiyetinizi ve şiire ustalıkla yön verişinizi, Duygu ve düşüncenin şiir metninin tamamına etkili ve anlamlı olarak ustalıkla aktarış üslubunuzu kutlarım.
Beğenerek ve saygı duyarak okuduğum bu güzel şiiriniz ve bu vesile ile bu konuda görüşlerimi paylaşmama vesile olduğunuz için teşekkür ederim.
Kardeşimin sayfasına başarılarının devamı dileği ile sevgi ve saygılarımı getirdim. Lütfen kabul buyurunuz.
Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun.
Dr. İrfan Yılmaz. -TEKİRDAĞ.
harika bir suat seymen şiiri daha...
'sen ki ışığın karanlığın durağın ezgisi açmamanın bilgisi ve keşke si uslanmaz ellerin pencerede yeşilde gecede yansıyan yalan yalayan tüm fısıltıların…..yansıyan her şeyin bir gerçeği vardır gerçeği olmadan yansımada olmaz sayın şair...her yere gidebilecek kombine anahtarlar süper kurgu.....yorum yazarken en zorlandığım şairsiniz....kutlu/yorum saygılarımla'
ÇOK HOŞ BİR TABLO GİBİ ŞİİRİNİZ...
SAYGI İLE...
ve sen kar taneleri uçuşan balerin
yıllar yorgunu yüzün, yüzüm
toz içinde toprak içinde
ve tüm şemsiyelerin içinde uğultuların
..................................
Yüzü ve yüzün... ayrılık... dönmesiyle
yeşilde gecede yansıyan yalan gibi... yalan fısıltıların kayboluşu gibi...
Tebrikler
Saygımla
Bu şiir ile ilgili 36 tane yorum bulunmakta