Öznesiz Yüklemsiz Bop Vebalcürüm Şiiri - ...

Seyfi Karaca
5087

ŞİİR


14

TAKİPÇİ

Her kisiyi herkese ve bir seyi herseyin yerine soyutlayip dayatan direten basitlestirme sanal sanayi insan sirketlestirmeciligi, ciraktan ustaliga el alip el veren huy hüner manevra cark tezgah dümen dalavere oyun icinde oyun cevirip kivirmada kendinden baska kimseyi üstün görmeyen marifetiyle, her kodlanmis yikim yagma talan rant caka calim cafcafa tantana güc hirs gösteris bayiciliginin hem yöresel hem de küresel baglamda bütün cok tarafli kullanisar vadeler boyunca tedavülü uygun niteliteki en etkin ve yetkin (kafadan secilmis begenilmisler arasindan) iktidar edilip irade sahibi yapilanidir.
Özellikle özel…
Önceligi daima gerek yelisi gerek uluslararasi hainligin kahpeligin soygunun tacizin sömürünün talanin vurgunun usakligin dalkavuklugun haysiyetsizligin tecavüzün isgalin acimasizligin zulmün kisiliksizligin karaktersizligin yagmanin haksizligin hukukszlugun kendi özel ortak cikarlarina korkuyla kusatilmis hayatin her yerine ilgisizligi itibarsizigi kacagi sapkinligi güvensizligi siddeti nefreti saplantiyi karanligi yozlasmayi kültürsüzlügü bilgisizligi sevgisizligi iletisimsizligi kullugu köleligi yayip iktidar ederek,bütün insanlik ölmüslügüyle örülmüs donanmisligin terkedip teslim ettigi yasam dünyasini kendine sorgusuz sualsiz özellestirip (cullanip ganimetlendikleri hayat alanlarina sadece yayilip yerlesmekten baska hic bir zahmet gösterisinde bulunmayacak olanlarin) secip begenip cikarina göre uygun vadelere tayin ve tedarik ettikleriiktidar ve irade sahipliligidir bir seyi her seyin yerine koyan Bop gayrimenkul kalabaligi devlet millet ve insan kabala götür hesap kitapciligi..
Yasayarak yeryüzü hayat hikayeciligini her yasadigindan edindigi ilim bilim emek sarfiyat cesaretlilik fedakarlik kazanimlarindan edindigi birikimlerle anlamlarin kavramlarin yasam dolu icerikliligini dil tarih cografya sanat edebiyat hak hukuk kültür felsefe deriliklerinden besleip büyütüp en kolayca kendini ifade edebildigi ve en kolayca yasadigi hayata iletisim kurup edindigi tüm zenginlikleri huzur sukunet sakinliginde kullanabilecegi (TÜRKCE baglaminda sekiz kelime gurubunun bütün eleman öge ve unsurlarini) hayata gecirip islerlik saglamanin öncesinde bile, insan in midir, cin midir, iblis midir, dost mu, alim mi, zalim mi…..tuttugu yolun tarttigi fikrin tasidigi düsüncenin veya güttügü niyetin özüne icerigine göre ttum durus tavir sergileyerek(kizarak köpürerek somurtarak siritarak gülerek kasilarak kizararak bozararak homurdanarak sinsileserek domusarak kas egdirip göz pörtletip endam kirittirip kalca kasnak kivirtirken bile kisiliginden ve kimliginden karaktrlilik arzeden belirgin bilinirligi ortaya koyup ifade ederken…
Kime rast gelirse `elhamdülillah müslümanim` deyip sürüp savusup gecmeyi herhangi bir gümrük kapisina, polis kimlik kontrolünde, vergi dairesinde, okul kayidinda, muhtarlik ilmuhaberliginde, alim -satimda, posta yahut banka islemlerinde, tatil veya yolculuk siparislerinde, mahkeme veya muhasebe bildirimlerinde, kefalet- vekalet durumlarinda, is-güc kayit yazim siliminde, evlenme bosanma alacak verecek defter cüzdan noterliginde, kayip yitik ilanlarinda, devir teslim hak hukuk düzenlemelerinde, hastalik ölüm dogum hallerinde……..kisacasi kisiyi bütün bilgi beceri huy soy boy ve agirligina varana kadar aidiyet devlet millet göc yahut ikametgahliliginin her türlü hirli hirsiz fedakar cefakar ilim irfan inanc yer yöre ten göz aile sülale en ufak ayrintisini toplayip özetleyen bütün bilinmesi gerekenlerini yalnizca kendine özgü hak sahibi kilip ve yalnizca kisiyi kendisinden sorumlu tutan yükümlülügünün anlam tanim ve kavram karsiligini `elhamdülillah müslümanim ` deyip gecistirmeye kalkismak, olsa olsa kendini en genis taninmasi bilinmesi zor kalabaliklarin icine karistirip saklayip gizlemeye heves ve caba güden cürüm ve sabika sahipliliginin gayret güdücülügünden öte gelen hassasiyettir..
Kaldi ki `biz sizi kavimlere ayirdik ki bilip bilinesiniz diye ´ …vurgusuyla Müslümanligin din iman ve inanc kitabi hicbir insanin bir digeriyle ayni tektiplilikte ve kaliplarda dogmadiginin herkesin ancak kisiligini en belirgin vasif sifat irade bilinc davranis tutum bildirimlerle temsil ettigi farkliligini ortak bütünlügünden koparip ayirmayan birlikte yasam dünyasi aidiyetliligine toplumsallasarak kendini degerli kilacaginin önemini anlamini icerigini ilmini hassasiyetini ve itibarliligini dillendirip ortaya koyarken…her vasif huy soy tanim tarif ve niteligini hice sayip hicbirseysizligi herseye denk gördügü (tutar eder saglam ve kalici degerde özgüven eksikliginin) kendi yoklugunun defter yoklamaciligini yaparcasina ve kendine varip dokunup kisiligini kimligini insanlik meydanina cikarmaktan yüksünür cekinir üsenir yozunur darlanir zorlanircasina icinde saplandigi eziklik yokluk ve eksikligi GENELGECER herkesin arasindaki hickimse umum kayyumuna ihrac ve havale etme yeltenisleri, aslinda islamiyetin birinci (kaliciligina inanip sapasaglam sapmaz sarsilmaz iradelilikle temsil ettigi kisiligi karakterinde özümseyip benimseyip en belirgin bilinirlige tanitan ve tarif eden kismlige ve kisilige özgürlesememis yitik ve kayiplilik) derecede ele aldigi insanlik sorunudur.
Bu yüzden KUDÜS MERKEZLI kutsallari kurtarmak adina ` TANRI ADINA ` diyip en azgin kiyametlerin her türlü talan taciz tecavüz haram haydutlk isgal saldiri yagma zulüm cark cevrim dümen yalan dolan carmihlari yüklenmis zirhlanmis insanlik canavarlasmasi, yoluna düsürülüp seferci kilindigi MANYAK sovalyeciligin bütün huy ve hünerlerini önüne gelen her caresizlige sunup sergilerken, birbirine `iyi hristiyan kötürüm hristiyan `nispetinde rekabetcilik ettikleri katilligin hirsini yaristirip bütün sahsina ait kisilik ve kimligini yazili kayitlardan silip süpüren `TANRI ADINA` sorgusuz sualsiz suc ve cinayetler islemenin adeta sabikasi arttikca aklanip arindigina ibadet edip inanarak (kendine hristiyanim deyip gecmekle hayattaki herseyin karsilini kendinde dengeledigini sanan avuntuyla) kendi kafasi kiyaginca kutsanmis sabikaliligini yerine getiriyordu.

Tamamını Oku

Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta