Aka Yunanlılarının Truva' yı barbar anadolu diye hem kıtaları hem de ulusları sınırlayarak üstüne çullandıkları üç bin yıl öncesi savaşıdır. Komutan kralın adı Agemennon' dur. Çanakkale savaşları sırasında en donanımlı geminin adı da Agemennon ' dur. Mondoros işgal öncesi Osmanlı bitiş anlaşmasının da yapıldığı geminin adı Agemennon' dur.
Kavramlar.. yüklendiği akıl fikir içerik anlam ve çağrışımlar üzeri kişiyi hayatın ilgi ve iletişim dünyasına bağlayıp bütünselleştirşr.
Elma, pınar, kiremit, kavurga, çağlayan' değirmen,asvalt,kayısı,muhtar, çakmak, hemşire, cerrah, iskele, dalgakıran, fırtına, yulaf, erik, kasaba veya şehir...konusulup söylenilip yahut duyulduğu zaman hepsi birbirinden farklı ve ayrı tanım tarif içerik yüklem ve değerlerini bildirirler. Örneğin Şehir: çarşıları, daireleri, meydanları, caddeleri, köprüleri, saat kulesi, yüksek binaları, çoklu fabrikaları, geniş parkları ve yoğun insan kalabalıkları olan bir kavramı ve şehir dendiğinde kesinlikle elma anlaşılmayacak içerikliliği kişiye çağrıştırır. Yorgun ıssız yaşam ortaklığı etmeyen sıra sıra yığınlar yıkıntısıyla ne saz ne söz ne dil ne lehçeye hüküm bildirimi olmayanlarla
eğer; yüklenip taşıdığı içerik ve kavradığı anlamlardan tamamen değersizleştirilip bütünüyle kullanışsız kavram kargaşasına dönüşmüşse hayat; insanının kendini varlığının hem kurbanı hem de cinayet faili olduğu karmakarışıklığın tutsaklığına esir eden yılgınlığı, yozlaşmayı, çöküşü, çürümeyi ve yıkımı kendi başına bela ederek hem hayatını anlamsızlaştırır, hem de anlayıp kavrayamadığı hayatından soguyan sönen uzaklaşan bütün olumsuzluklarıyla beraber yabancılaşmayı kutsayıp onursayarak; her türlü şiddet acı haram yalan yanlış dayatma güdüm dürtü kuyrukçuluk dolduruş eğilim ve bağımlılıklar tüketicisi huzursuz mutsuzluğun kulu kölesi haline gelir.
Başkasına bağımlı ve kendine tutsak' iç içe gömüldüğü koşullamalardan asla dışarı çıkamamanın özenle yapılmış ve kışkırtılmış irade ve ifade yetersizliğiyle, sadece buyrulanın esiri tüketim köleliği dolaşımında kıvranıp sancıyan gerilim bunalım çaresizlikleri depreşmekten bir türlü kendi kisisel varlığına duyarlılığına davranışına özgün kişiliğine ve özgür karakterine sıyrılıp kurtulamaz.
Tabiri caizin..nesnesi zarfı zamanı öznesi cümlesi yüklemi ve insanıyla kendi sonunu kendi getiren olmaksızın; net anlaşılır akıl fikir zihin bilinç bellek birikim deneyim madde mana kapanmışlığından öte ve uzak; kendi anlam ve değerini kavrayıp bulamayan insan, başkasının kulplayıp güdümlediği iradesizliğiyle içe kapandığı karanlık ve kargaşalardan çıkamayıp kesinlikle başkasının değer ve farklılığını, hele hele hiç anlayıp kavrayamaz.Ataların yaşayarak ,Başkasının verdiği öğün olmaz O'da muhtaç vaktinde bulunmaz' veya ' Fazla laf yalansız fazla mal haramsız olmaz' hayattan deneyimleyip süzümlediği özdeyişle işaret ettiği anlam kavram gerçekliğinin yol ve yakınlık gösteren kavram kılavuzluğu, bu akıl fikir sorumluluk anlam öz esas ve onura dair özetin kendisiydi. Bu yüzden kulpuna kuyruğuna takılıp, aklına fikrine buyruğuna alıştırdığına ve bağımlılığına sormadan kendince irade koyup varlık gösteremeyen her insan; her durumun her kışkırttığına sorgusuz sualsiz anında şekil alıp vaziyet kıvranan körlüğün, kalıba çakılıp çerçevesi kelepçelenmiş müsait müsveddesi ve kullanım vasıtasıdır.
Kadın erkek aynı cinsin şahanelerinden yapılmış soyut serserik zipcik özel ve seçkin öznesi olmaya can attığı aynı imrenti ve gayrete kafa kurup karakter boşaltan sanat sinema edebiyat medya marketçiliği, aşılayıp kışkırttığı ve her an amansız bir cinnet geçirimine karşılıklı saldırganlıklarla yüklenip çullanmak kaydıyla en fiyakalı replik şov dizi laf ve poz kapışmalarını en yüksek gerilimlerde sürekli hazırda bekletildiğiyle bütün nefret yozlaşma ayrışma acı iltihap salgın huzursuzluk güvensizlik sevgisizlik yenilmişlik geçimsizlik eğitimsizlik bağnazlık birikintikerini birbirine kusup zehirleşmekten başka sözü özü sevinci itibarı anlayışı ahlakı tedariki teminatı aklı duygusu mantığı özgürlüğü inancı bilinci değeri düşüncesi özgüveni alışkanlığı idrakı iletişim ilişki çevresi yolu yahut ifade biçimi maalesef .
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta