Âlemi islâmın nahoş yükünü
Sırtına yüklenip almadam gelme
İSLÂM gülzârından küfrün kökünü
Söküp temelinden yolmadan gelme
Manâ ince, kelimeler kalınmış
Gülyüzlü şeytana uyup salınmış
İSLÂM’ın birinci şartı kılınmış
Olaki, haddini bilmeden gelme
Yaşadığım geçmiş günleri sayıp
Benden başkasında görmedim ayıp
Bir tek Müslümana yer bırakmayıp
Nârı cehenneme dolmadan gelme
Hiç kimsenin ayıbını arama
Meyletme haaa gayri meşrû harama
Her bir kışın ilkbaharı var ama
Sam yeli vurunca solmadan gelme
Becâyiş olunca her dem ansınlar
Bilmiyor isen sus adam sansınlar
Biliyorsan söyle ibret alsınlar
Îlm ü Ledünniye dalmadan gelme
Zûlme karşı tek başına kalarak
Hikmetini arayıpta bularak
Şu fânî dünyâda bican olarak
Gönüllerde sultan olmadan gelme
Malâyani söze kapat çeneni
Ne ile çürüttün sen bu bedeni
Diyecek ki sana, hüs-ü hâl hani
Dahâ yaşıyorken ölmeden gerlme
Beslenerek yaşamıştın ya hemi
Vâde yetişmeden önce İSLÂMİ
Tevbe istiğfarla masiyetini
Defter-i amelden silmeden gelme
Kayıt Tarihi : 2.4.2023 10:15:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Hiç kimse, bilhassa da muhterem bir müslüman, asla ve kat'a cehenneme girmek istemez. Resulllah-s.a.v- bile her duasında cehennem azabından Allah'a sığınırken Ebu Bekir -r.a.-'nın böyle bir söylemesi söz konusu olamaz. Bu uydurma bir rivayettir.
İlm-i ledün demek, o ilmin Allah'ın indinden indirilmesi demektir. Yani, Vahyin dışında, özel bir ledün ilmi yoktur. Bunlar tasavvufçular tarafından uydurulmuş rivayetlerdir. Kehf suresinde geçen kıssadaki beyan ise o meçhul şahsa verilen özel bir ilimdir. O, şahsın bir insandan ziyade bir melek olma ihtimali daha yüksektir.
Hayırlı çalışmalar.
TÜM YORUMLAR (1)