NE ZAMAN AKILLANIR
Dinci, dindarı kesip, Allah’u Ekber diyor,
Seyredin Müslümanlar, biri birini yiyor.
ABD’ye kul olmuş, Obama emrediyor,
Şu İslam ülkeleri, ne zaman akıllanır?
Taşeron yönetici, halkına zulmediyor,
Utanması kalmamış, kinimin öç-ü diyor.
Kul hakkını çalarak, bismillah çekip yiyor,
Şu İslam ülkeleri, ne zaman akıllanır?
Üretim yok tüketip, ele muhtaç yaşıyor,
Mezhep yaralarını, günübirlik kaşıyor,
Bunu onaylayana, aklım, fikrim şaşıyor,
Şu İslam ülkeleri, ne zaman akıllanır?
Bahar denen işgalden, zemheri kışı çıktı,
Barış, huzur kalmadı, fitne her yeri yıktı.
İç savaş hortlatıldı, kardeş, kardeşi yaktı,
Şu İslam ülkeleri, ne zaman akıllanır?
Peygamber söylemişti, fırka-fırka ayrıştık,
Fitne, fesat kullarla, asırlardır savaştık,
İnsan hakkı, evrensel hukuktan, geri kaçtık,
Şu İslam ülkeleri, ne zaman akıllanır?
Tüm İslam ülkeleri, çağının gerisinde,
Peygamber öğren dedi, ilim olsa da Çin’de,
Eller uzaya çıktı, yasak, günah var bizde,
Şu İslam ülkeleri, ne zaman akıllanır?
Sanayi, fabrika yok, hep borçlu yaşıyoruz,
Zalim hükümdarlara, inanıp, kanıyoruz,
İşgalci ulusları, müttefik sanıyoruz,
Şu İslam ülkeleri, ne zaman akıllanır?
Rızazade, özgürlük bir kez giderse gelmez,
Özgürlüğün kıymetin, gerici güruh bilmez.
Düşman, düşmanı için, iyilikler dilemez,
Şu İslam ülkeleri, ne zaman akıllanır?
27 EKİM 2012
FAHRİ BULUT RIZAZADE
'Cehalet, ayrıcalıklı sınıfın ustaca kullandığı bir silahtır'
Karl Marx
Kayıt Tarihi : 27.10.2012 13:33:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
'Cehalet, ayrıcalıklı sınıfın ustaca kullandığı bir silahtır' Karl Marx
Mevlana'yı ve Yunus Emre'yi geri çağırabilir isek sanırım
yeni bir aydınlık başlar bu coğrafyalarda.Saygılar Fahri Bey.
Bir insanın dürüst olması için dini korku gerekmiyor,
Olaylar karşısında, vicdanı ile davranması yetiyor..
Örneğin, kumar, iftira, hırsızlık gibi yanlışlar, zaten insan vicdanının retettiği olgular olmasına rağmen, din tacirleri, insanların bu kendi özünü, kendi vicdanını, insanlara hipnoz ile yok saydırarak, pazarlarken, aynı zamanda, topluma hükmetme kariyeri gibi, kendi kişisel çıkarlarının üstünü örtmek amaçlı kullanmışlardır..
Yani bir insanın doğruları söylüyor olması o insanın dürüst olduğu anlamına gelmiyor..
Örneğin. muhalefette iken; 'Biz iktidar olduğumuzda kimseye tüyü bitmemiş yetim hakkı yetirtmeyeceğiz' diyenler iktidara geldiklerinde tüyü bitmemiş yetimin şah damarından beslenmişlerdir..
ANLAM VE DUYGU YÜKLÜ GÜZEL ŞİİRİNİZİ VE O GÜZEL YURTSEVER AYDIN YÜREĞİNİZİ CANIGÖNÜLDEN TEBRİK EDİYORUM..
Saygı ile..
Ve, çok çok teşekkürlerimle..
Bir insanın dürüst olması için dini korku gerekmiyor,
Olaylar karşısında, vicdanı ile davranması yetiyor..
Örneğin, kumar, iftira, hırsızlık gibi yanlışlar, zaten insan vicdanının retettiği olgular olmasına rağmen, din tacirleri, insanların bu kendi özünü, kendi vicdanını, insanlara hipnoz ile yok saydırarak, pazarlarken, aynı zamanda, topluma hükmetme kariyeri gibi, kendi kişisel çıkarlarının üstünü örtmek amaçlı kullanmışlardır..
Yani bir insanın doğruları söylüyor olması o insanın dürüst olduğu anlamına gelmiyor..
Örneğin. muhalefette iken; 'Biz iktidar olduğumuzda kimseye tüyü bitmemiş yetim hakkı yetirtmeyeceğiz' diyenler iktidara geldiklerinde tüyü bitmemi yetimin şah damarından beslenmişlerdir..
ANLAM VE DUYGU YÜKLÜ GÜZEL ŞİİRİNİZİ VE O GÜZEL YURTSEVER AYDIN YÜREĞİNİZİ CANIGÖNÜLDEN TEBRİK EDİYORUM..
Saygı ile..
Ve, çok çok teşekkürlerimle..
TÜM YORUMLAR (6)