Bir günah işledim bin af diledim
Üstünde durmasan ne kaybederdin?
Hemen her fırsatta bir tokat gibi
Yüzüme vurmasan ne kaybederdin?
Neyin eksilirdi beni affetsen ?
Ne vardı kalbimi tekrar fethetsen !
tozlu bir şemsiye durur
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
Devamını Oku
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
dilinize gönlünüze sağlık çok harika bir şiir olmuş
'Ben günün şiiri olarak herzaman Antoloji üyesi olan arkadaşların şiirleri yayınlansın istiyorum.Ve bu şiirlerin diğer üyeler tarafından değerlendirilmesini bekliyorum. Böylece hem üyeler arasında diyaloğun gelişeceğine hem de şiir konusunda hepimizin aşama kaydeceğine inanıyorum. Yıllar önce kendi şiirlerimi ilk kez o zamanlar şiirlerini çok beğendiğim şimdi de beğenirim Atilla İlhan beyefendiye gösterdiğimde bana sözü şu oldu; '' bu şiirlerden güzel şiirler çıkabilir tekrar tekrar yaz ''.O an çok bozuldum ama hiçbirşey söylemedim. Sadece ilgisine teşekkür ettim.Ve bir yıl kadar ne yeni şiir yazdım ne de eskilerine göz attım.Ben de şiirlerimi beğenmemiş, sırf beni kırmamak için öyle konuştuğunu düşündüm.Daha sonra anladım ki Atilla İlhan'ın dedikleri doğruydu.Benimki belki bir ergenlik kırılganlığıydı.Uzun yazmak istemiyorum hepimiz şiirlerimizi tekrar tekrar yazalım ve en acımasız eleştirileri daha çok dikkate alalım. Ben böyle düşünüyorum.Sizler ne dersiniz.? Ahmet Nural Öztürk'
Rumuz: katakekaumene
tek kelimeyle harika şiir . o ahenk, o düzen o kafiye, hayranıyım cemal safiye.
Şiire; günah kapsamında büyük bir suç işlendiği ve hatasını anlayan kişi kendini affettirmek için bin af dilediği
ama affolunmadığı anlamıyla 1. kıtaya başlanmış.güzel bir başlangıç.
2. Kıtada şiirden kopulmuş.Burada hem özür dileniyor hemde gel kalbimi fethet deniliyor.Kalbi kırılan kim belli değil.
3. kıta daha şaşkın.Şeytana uyan kim? Günahı işleyen kim? Burada sanki roller değişiyor.
Diğer kıtalarda kendi günahını kendi affetmiş,karşıdakinden köle İzavra rolü bekleniyor.Şiirde uyumsuzluk var.
Son kıta tamamen anlamsız.Günah işleniyor
af dileniyor,affı kabul edilmeyince bu sefer günah işleyen suçunu unutup karşı tarafa rest çekiyor.Dönsen bile olmaz.Ben neden diye soruyorum kendime şiir diyor ki aşkımı emanet ettiğim yeri çok kırdın.
Kardeşim(tabiki ben şiire sesleniyorum) Günahı işleyen? Af dileyen kim?
Kalbi kırılan kim?
Şiirde neyin anlatılmak istendiğini anlayamadım.Dön bana tekrar deniyiyor,
Dönen de yok zaten,bu sefer dönsen de olmaz rölleri oynanıyor.
Konu yok gibi,Anlam bütünlüğü hiç yok. Şiir kendi içinde çelişkili, aşağılık kompleksiyle, yükseklik kompleksi anlamsız bir şekilde yanyana duruyor.
son değerlendirmem; Kafiyeli yazma sorunu.Şiirden fazla anlamayanlar da malesef kafiye uyuyorsa böyle şiirlere bayılıyorlar.Sözler arasında bir bağlantı yok. Dikkatli şiir okuyanımız bence az. Şiirin incelenerek okunmasından yanayım.Lütfen üyelerimiz düşüncelerini belirtsinler bunun hepimize yararı olacağını düşünüyorum.Tüm üye arkadaşlara selamlar sunuyorum.
Ahmet nural öztürk
bir şarkı var son günlerde sürekli mırıldandığım.... 'titrerim kendi üstüme, benden değerli değilsin' ... sanırım burda sorun.... herkes için öncelikli olan kendileri
Sanırım onurunu kaybederdi...
Anlatımınızı hep sevdim...
Ama şiirin sahibi haklı be üstad.
Metin Yaltı
Kötu yada iyi, farketmez, ama bir tane gunun siiri olacak, neyse bu yine digerlerine nazaran cok daha iyi. tbr Veli Dalbudak
Kötü
sevgili cemal;
kafiye ve rediflerine bayıldım.
yalnız içeriğe takıldım:
bu bayan bir şey kaybetmeyeceği halde bu kadar çok şeyi yaptığına göre,şu ilk kıtada bahsettiğin hata biraz büyük birşeymiş gibi geliyor bana...
özeleştiriye her zaman ihtiyacımız var öyle değil mi?
Boşver Cemal Safi gidenler gitsin
İhanet bağında menzile yetsin
Ağıtlar yakıp da üzme kendini
Nadanlığı çekip gidenler etsin.
Bu şiir ile ilgili 50 tane yorum bulunmakta