Modelince Insan Makara Şiiri - Seyfi Karaca

Seyfi Karaca
5099

ŞİİR


14

TAKİPÇİ

Modelince Insan Makara

Moda ve Eglence sanayisi, formatlanmis bagimliliklarin en basta ve ilk sirasini yönlendirip kiskirtip kamcilayarak yöneten afyon türü cesitlemelerine bügünkü robotlasmis ve makinalasmis beton celik hücre yapilanmasinin- kodlandigi kosullandigi esareti asla vazgecip terketme ihtimali, imkani, sansi, caresi ve mümkünü olmayan güdümlü- denetimlili MAGAZiN ENDÜSTRiSI ve carsi Pazar menkulüdür.

Soygun taciz tecavüz yagma isgal sömürü carkini dünya capindan dayatip kusatip yaygin ve en etkin isler calisir hale sokmanin ruhu ve bedeni ezik bozuk ve güdümlü iradesizlikleriyle, ana konusu siddet silah tehdit kavga gerilim kargasa korku kaygi kusku endise ölüm gecimsizlik yetersizlik ve mutsuzluk köpürtüp kusturmalari kiskirtan EGLENCE ve MODA SEKTÖRÜNÜN ortak isbirligine dayanan, toplam kazanci diger hayati ihtiyac ve gerekliliklerin milyarlarca misli fazlasini getiren , labaratuar özel girdi ve ciktisi konumundaki birbirinden özenerek hirsta ihtirasta sürekli yarisan insan tipini asla ve hic bir kosulda yetinmemeye dair doyumsuz kilip, özgüvensizlikte azdikca sapkinlasan aclik yoksunluk ihtiyac ve muhtaclik giderme düstüleriyle pazarlayip markalayarak, caresi kurtulusu olmayan hastalikli arizali yazilmis ve yapilandirilmis esaret dönüm dolasimlarina yitirdigi hayatini kul kurban eder insan.

Durmaksizin bozdugunu iyilestirmeye, dagittigini düzeltmeye, zehirleyip kirlettigini geri dönüsümlü masraf israflara cer cöp etmeye kopyalanip klonlasmis akil fikir algi dürtü aliskanlik egilim cazibe ve bagimlilik siciliyle, tipki filler atlar kuslar antiloplar ve diger avlanarak evcillestirilmisleri eski özgün degerlerinden ancak kacarak kurtulmanin tükenmis cabalarinin en son noktasinda kendinden istenen yahut beklenenleri kosulsuz yerine getirmeye baskalasmis degismis dönüsmüs her buyrugun emsalsiz kulu kölesi ve tutsagi olmaya teslim olduktan sonraki ehillestirilmis veya evcillestirilmis halleri gibi, ilgi bilgi beceri akil cesaret sorumluluk idrak irade söz sanat özgürlük duygu düsünce vicdan adalet hukuk sevgi saygi güven özgüven deger birikim ve zenginliklerini kendini diledigi gibi buyurup kulllananlara teslim ederek bagisikligindan ve direncinden degismis dönüsmüs baskalasmis insan da, degersizlik yükleyip yetersizlik kudurtan ASAGILIK DUYGUSUNU sayesinde bütün endüstri kollarindan cok daha fazlasina kundaklayip kazanca dönüstürmeye hükmeden hepsine birden toplam kavram basligidir m MODA ve EGLENCE sanayi sektörcülügü.

Piyasa tezgahinda özellikle KADIN varligini calismaz islemez hale sokup, camekan ardindaki cansiz ve ruhsuz fabrikasyon heykelciklerin yerini alarak sipariz üzere burun alin kalca gögüz dudak yüz kas göz kulak baldir sac sakal meme ve hatta cinsel bölgeleri dahi usturalanip jiletlenerek kesilip bicilip ekilip yolunup kazinip dogranan doktor uzman PROFOSYONELLIGINiN icat yapip teknoloji dikip söktügü; insaat sahasi ve mesai yeri insan vucudu olan ve vitrinlere artik sigmayan pazar ve piyasa düzeneginin erkek zevki ve keyfine göre sehveti fuhusu furyayi öncelikli yere koyan cinsiyete dönük ayarlanmis rollerin modeline uygun mankeni yapildi.

Tarihsel sürecte kötü ruhlardan ve uygunsuz doga kosullarindan korunmak icin yasamsal gerekceler temelinde ihtiyac duyulan GIYSi ve GIYINMEK aliskanligi, cografyalara inanclara toplumlara ve diger baglayici sebeplere göre daha agir ve koyu veya daha hafif yahut acik renkli secenekliligi izleyip takip ederken, özellikle onücüncü yüzyildan sonra kesiflerin bilinmedik yeni dünyalara yayilmaciligi ve mal degisimini alip satan ticaretin gelismesiyle birlikte üretilenleri karsilikli pazarlayan yünlüden kadifeye, deriden ipekliye, ketenden pamukluya, muardan taftaya ve hatta plastik veya metallere varincaya kadar kaftanlari, peruklari, cantalari, sapkalari, korseleri, sallari, pelerinleri, atkilari, ceketleri, etekleri, yelpazeleri, kusaklari, kemerleri, smokinleri, pardösüleri, ayakkabilari, terlikleri, kazaklari, coraplari, korseleri, fanilyalari, gecelikleri, kilotlari, popyonlari, süeterleri, jüponlari, kurdeleleri, sütyenleri, kravatlari, yelekleri, buluzlari tokalar küpeler kolyeler madalyonlar aynalar rujlar kremler gibi takilar ve cilt bakimliklarinin yanisirasina; günlük eglencelik gecelik gündüzlük gibi, evdeki esyalara asimetrik veya simetrik uyum saglayip saglamadigina ve hatta giyilenlerin ne kadar renkte desende bicimde tarzda sitilde türde birbiriyle öngörülmüs KATALOG begenisinin sartlandidigi bakis acisi ve deger yargisiyla, onadigina yahut yadirgayip yerdigi rezil kepazeden basit degersiz banal ve BAYAGI sayip saymadigina özenip titizlik gösteren KONFEKSiYON kolleksiyonculugu vitrinlere sigmayan cansiz ruhsuz ve iradesiz insan tipinin kendine tepeden tirnaga uymazsa dislayip alcak ve asagiliktan gören toplumsuz iletisimsizlige devre disi koydugu- hapsettigi tüm insanligi kendi iradesinden yoksun aciz zavalliligin tüketim bagimliligi kulluk ve köleligine isterse sacma sapan derme ulama yirtik yamalardan anlamsizligin soytariligini dekorlayip dizayn etsin mevsimden mevsime ve hatta günden güne degisen TREND TAKiP ETME esaretini, zoraki mecburlugu bilhassa KADININ SECME ÖZGÜRLÜGÜ diye yedirip yutturarak agirlikli olarak ERKEGiN tasarim ve üretim atölyesinden ( zamanla erkeklesen kadin veya kadinlasan erkegin cinsiyet kimlik ve kisilik farkini yok eden piyasa kulu kölesi ayni rolün kimliksiz prototipini üstlendi ) col cocuk yasli genc herkesi ortak soygun sömürü carkinda sonsuz yarisin sürekli degisim denegi ve manyak maskarasi olmaya muhtac, AKSESUARLARL ave KOSTüMLERLE makyajlanip markalasmayi insanin kendisinden cok daha degerli anlamli vazgecilmez sayip inanarak harcayan ve tüketen toplu tecvüzün sanayisi posetlenip posterlendirildi. MAKSi ETEKLi ve yüksek topuklu özel atölye calismasiyla birlikte, müzik sinema medya ulasim eglece imar iskan marketcilikleriyle birlikte ve bütün diger iletisim araclariyla isbirligi yapan MODA;sanayilestikce yiginlari cazibe merkezine toplayip kalabaliklasan sehir insani yalnizligini duvar boyu afislerle cadde sokak meydan heryerden her yoldan ve her damardan algi yönetimli bagimliligin insan avina ciktigi, ve odalara dairelere yerlestikleri yerde yitip kaybolduklari polisiye, sehvet, furya, siddet nefret, giyim kusam ve mafya aiskanligini özendiren planli programli salaklastirma dizileriyle ev araba yat kat hirs yaris ve heveslerine kapilmis, ölmeden ölümü yasatmanin dönüm dolasim türeri tarzlari ve AKIMLARI devreye girerek, dünü günü ve yarini insanliktan cikip uzaklasan kafeslenmislige iylesmez hastaliklara doktorculuk oynayan SAGLiK sektörü gibi, uyusturucu imar tatil seyehat sergi sunum pazarlamaciliginin da destekleyip arka ciktigi MODA ve EGLENCE sanayi sektörü, gida enerji finans ve tüm digerlerinden cok daha getiri fazlasini PATRON TANRiLARINA kazandiran KUMARHANEYE rehin ve esir aldi.

Bu bakimdan siddetin nefretin pisikopatlik siniri tarif edilemez derecede ve boyutaki ve tecavüz edeni masum makbül mübah göreüp sayan kabule, bütün davranis nbozuklugunu aklina fikrine duygusuna düsüncesine algisina aliskanligina girerek tüm dünyada es zamanli olarak degistirip dönüstüren ve sorgusuz sinirsiz yaygin yerlesik hale piyasalayip pazarlayan Arnold ve Stolone `gillerin RAMBO, ROKY yahut TERMiNATÖR`leri, diger VAMPiR veya HERRY POTTER hokus pokusculuklariyla birlikte artik geri dönüsü olmayan ÖNGÖRÜLENLERi harcayip tükemekten baska hayati olmayan insan kalabaliklarina mutsuz muhtac mecbur MODA`sini modelleyip yan ürünleriyle birlikte tecavüzcüsüne asik, gösterise güce servete paraya tapinan; ve oralardan sergilenip sunulan giyimden aksesuara bütün hal tutum haraketlerini taklit edip kisiliksiz karaktersizligine kopyalayan insan ezdi bozdu darmadagin etti.

En cok begenen ve ilk uyumlululari arasinda filitresiz yargisiz cekingesiz ve sorgulamasiz, elbette ki dagitilmis ve yazilmis rollerin MODA`dan giyip kusandikca özgür kisiligine veya degerli insanligina kavusacagi köpürtülüp kiskirtilan ; dünya cellatligi merkezlerini kutsayarak MILYARLARCA dolar gise rekoru kiran sergi sunum tezgah sinema seyrinden, erkeklerden daha cok KADIN istatistikleri alt üst etmis. .( bu Türkiye`de deINSAN ANGUTLASTIRMA dizi ve sinemalarinda bire bir aynidir )

Taaa ki, OSCAR dahil sayisiz ödüllerle babasinin bos biraktigi yerleri seneden seneye, dakkadan dakkaya ve hatta saniyeden saniyeye TREND degistiren hiz süratinde göterim ve gösteris trendini yakalayabilmek icin günün MODASINA göre BARBERALLA`dan Vietnam Gazisi`ne varincaya kadar, AEROBiK salon tanricaliginin sinema tacir ve tüccarligiyla JANE FONDA, kimligini ve kisiligini avlanarak yitirmis dünyanin soygun sömürü carkinda kendinden beklenileni fazlasiyla yerine getirerek; artik hic bir seyle doyup yetinmeyen insan mutsuzlgunu hicligini ve salaklasmasini karsi konulmaz itaate ve kabule dair akil ve aliskanlik danismanligi eden BIRGITTE BARDOT gibi sehvet tutku ihtiras katalog gözdesi arabuluculardan biriydi..
Ayriliklari küskünlükleri darginliklari ve huzursuzluklari koptukca sogulup KANGRENLESEN kronik cinnet halinde nesiller arasindaki ilgisiz kayitsiz bagsiz duyarsiz ve iletisimsiz basibozukuga kusup aktaran kokusmus cürümüslügün yeryüzündeki kati sivi gaz ana üst baslik maddeli altin gümüs tunc nikel krom vanadyum titan pilatin bronz lastik kükürt tahta cam cila asit kezzap gibi hemen hemen MODA`nin hükmedip piyasaya sürmedigi hic bir sentez kokteyl ve karisim birakmadigi herseyden Pazar kurup PIYASA yapma atölyesi ve borsasini INSAN iradesi ve özgürlügü olmayan ve yediden yetmise herkesi hücresinde toplayip yiginaklayarak yediden yetmise herkesi tek tip kimliksiz kisiliksiz cinsiyetsizlige FARKSIZLASTIRIP esitleyen MANKENLESMELERE cerrahlik ve cellatlik ederek, siparise göre AYNALARI manyaklastirip saskina cevirmenin, kendinden baska plastik cerrahinin herkesine benzeyen ismarlama kas göz yanak baldir burun sac sakal but beden ayar ölcü görünümüne ustura jilet bozulup kesilmedik insanligindan hic bir özgür ve özgün degeri kalmayan boyali süslü ve insanin kendine benzememesi icin her türlü baskalasip YABANCILASMAYI bicaklanip botokslandigi, tarikat kümelerine kulüplere lokallere derneklere mesleklere topluluklara ve gruplara göre ÜNIFORMA nitelikli moda giyim kusam ve tasarimlari artik sasirip yadirganmayacak sekilde insanligi raflayip katagorize ettigi gibi, sezonluk ömrünü bile yasama sansi olmayan stil, akim ve tirent takip etmeyi kancalayip azdiran köpürten ve kudurtan bagimliliklara özgür secenekliligini diri ve canli tutmak ALGI saptirma ve saptamasiyla, tüketim bagimliliginin en kullanisli mamül ve maddesi listesinde BETON-CELiK imarciliginin ALISVERIS MERKEZLI metropollerinde vitrinlere ve camekanlara sigmayan cadde sokak carsi pazar yükünü hem yüklenip tasiyan; hem de kendini uygulamali kulluk kölelik denegine sunup sergileyen, üretilmis salgin ve bagimliliklarin cok öncesinden beri yasadigi ve sindigi MASKELER altindaki kisiliksiz iradesiz kimliksizligin, salacasiz ve musallasiz tenesirlerden imalati gerceklestirilerek ikmalini ve istikametini kiyamete sevkedilip yollanmis definsiz kefen fabrikasyonuna evrildi ve eristi insan.

Bugünlerde , silsile savaslarin birbirini kovaladigi aclik yoksullugun yüzde doksan besler tabanindaki dünya nüfusuna yüzde bes imtiyazli ayricalikli hirsiz yolsuz haksiz haydut hain harami mafyaciliginin sorgusuz sualsiz talan tarumar ve tecavüz ederek kendilerini kader yazip kadar bozmaya ( kuskuyu korkuyu endiseyi siddeti gerilimi bunlimi sefilligi yalnizligi karanligi kaygiyi gvensizligi ve gecimsizligi sartlandirip kosullayan ) PATRON TANRI katindan vazgecilmeze kutsadiklari bu gövde gösterisini en cok, `her filmimde kendimi ariyorum, bulabilmenin yitikleri arasinda yoruldugum cok oluyor fakat her seferinde bu kez sonuncusu desem de, dönüp yeniden basa sariyor beni sinemanin hayal hikayesine kacistan kacisa mekik ve makara ` diyerek, caginin eski NORMALLERiNi bugünkü AMORMALLERLE degistirip dönüstüren PANDEMiK PANDOMi ödüllerine bogularak sunup sergileyenlerin; ve en bas listesinde gününe icabina konusuna göre JANE FONDA tüccarligindan gizemliligi sehveti arzuyu istegi MODA`nin talebine göre sanayilestirip sinirsiz sorgusuz tüketime ve Patron Tanrilarinin bütün iktidar irade ve yetkilerine herseyi para servet güc gösteris ükmünde - en basta sanatin itiraz hakkini tepkisel gücünü manyaga sardirip islevsiz-iceriksiz markalasmaya - magazinlestirerek, diger bircok benzerleri gibi sinemanin secilmis söhret olmuslugunu tekrarlayan, nokta konumundaki hem aktuel hem de faal dinamo trübünlüsü, ISABELLA HUPPERT`tir..

Mayis / 22

Seyfi Karaca
Kayıt Tarihi : 19.5.2022 17:01:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.

Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!

Seyfi Karaca