Bu konuyu böylece kapatip üstünü icerigini bir daha hic acmamak üzere betonlayip dolgulayalim örtüselim demeye getir götür faal frekansindan eldeki en basta ömür olmak üzere tüm yasamsal kazanimlarin her sartta her zaman her arzuya kolay kolay saglanip bulununmayan deger kiymetini doya kana sevgi saygi özgürlük güven his heves heyecan cosku istek egilim tutku özgünlügünde yasayip yasatarak kalici huzura mutluluga zenginlige yüceltip büyütmenin önemini ve önceligini bilmeyenler, tek basina yahut topyekün topluca kendilerini kodlayan ayristirici kavgaci gürültücü nizahci kirgin dargin gergin temelden kundaklayanlarini yenip üstesinden gelemedikleri sebebiyle sürekli ve her firsatta kendilerini dürtüp yoklayan ve kiskirtan kabuklar altinda sanki huzur icinde yasamayi günahlarin en büyügü sayarcasina cileyi cefayi aciyi elemi kederi kaygiyi kuskuyu celiskiyi belirsizligi karamsarligi mutsuzlugu ve istikrarsizligi saglyayan zehirlenmelerle yasadiklari hayatin canina okuyup ve birlikte hayat sürdürdükleri ortak yasamlara kann kusturarak eldeki hayati degerliligi olan herseyi batirip berbat etmenin fabrika ayarlarina geri dönerler.
`Donsa dursa hemencecik bitse tükense de gün, aksam hic bir yere dokunup ilisip ugramadan aksam hemencecik göz acsa kapasa aksam olsa herkes, devrilip uzansa ölse ve öylece kalsak .` akil ve dolgu arkalikli alisagidislerin kedere sefalete aciya üzüntüye cileye caresizlige muhtaca kendini harcayip tüketen ve hayatini yasam disi yoklara yokluklara koyarak zikkim zehreden tutsakligin en cekilmez katmerlisini aglayip sizlayip feryat figan cirpinmadikca yaygin ve yerlesik düzenini bulamayan köklü bagimlilik esaretliligi, dünya ve insanlik tarihinin gördügü görecegi en etkin genis kapsamli ve kalici kusatma istilaciligidir. Düzeni devreye sokulduktan sonra kaynagindan tüketimine herbirseyini kendi kendine saglayip temin ve tesis eden bu toplu intihar carki düzenegin ihtiyac duydugu agir yükünü de kendi tasir, yolunu yordamini da kendi üzülür yorulur, deneyimi birikimi vari yogu ömrü hayatini da otomatikman harcayan sömüren soyan bitirenler doyumsuzluguna kan ve can verir.
Soyan ezen üzen yagmalayan sömüren talanci vurguncu haydut haramilerdir ki, kaygiya kedere aciya derde sürekli biriken sorunlarin yenisini ulayip ekleye ekleye `aksam hemen aksam olsa da bizleri hic kimsenin taniyip tarif edemedigi bilinmez duyulmazlara devrilsek düssek kurusak kuraklassak ` algi ve talim terbiye bagimliligini akil fikir yol yöntem diye calistirip kendi hesabina sonsuz sinirsiz verimlilikte kazanca güce otoriteye gösterise saltanata servete yapilandiran ve isletenlerdir.
Onlar, teskilalandiklari tesisatin sorgusuz sualsiz hesabi yalnizca kendileriyle görüsmenin disinda hic kimseyi önemseyip umursamayan tanrisal yetkilerle donatilmisligini yalnizca kendilerinde görerek, her türlü cilekesligi ve uzursuz gecimsizligi toplumsal cürüme ve cöküsün kokusmuslari olarak basa bela ederlerken buyurduklari ölü dokuyu mezarlasmis bir yasam iliskisizliginde sabitleyip dondurmak icin her türlü basibozuklugu kapilmisligi ve ilkesizligi dokunulmaz tabu nitelikli kutsal diye kundaklayip afyonladiklari toplum bozulmusluklarina ögretip terbiye ve disipline ederler.
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta