Kişiye her işi ala görünür
Kuzguna yavrusu Anka görünür
Şinasi
Atalarımız “Ainesi iştir kişinin lafa bakılmaz.”diye ne güzel söylemişler.
Her insanın aynası yaptığı iştir.Kendisinden yansıyan o sırlı aynaya baktığında herkes yalnızca
Kendi siuletini görür.Kimileri,o aynaya baktığında şerefli,namuslu dürüst bir yüz görür,kimileri de başka yüzler görür.”Kuzguna yavrusu Anka görünür.”derken şair herkesin nefsin yalancı aynasında kendini olduğu gibi değil,görmek istediği gibi gördüğü hakikatine işaret ediyor.
Bu neden böyledir; çünkü insan mizacının aldatıcı bir yönü vardır.Dünya ve dünyanın geçici
zevkleri Atalarımız “Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.”derken;
Her insanın aynası yaptığı iştir.Kendisinden yansıyan o sırlı aynaya nefs gözüyle baktığında hakikati değil görmek istediği sureti görür.
.Nefis ve şeytan işbirliği halinde vicdan aynası kararır ve nefsine mağlup olan insan, her şeyi kendi hakiki suretinde değil,işine geldiği gibi görür.Bu hal insanın yaratılış mayasında vardır.Oysa,vicdan ve insaf melekelerini kullanıp gönül gözüyle bakıp görebilse asli suretinin ne olduğunu çok net olarak görebilir.Burada kast edilen mana,kişinin manevi suretidir.
İnsanın manevi suretini belirleyen asli unsurlar ise hayatı boyunca işlemiş olduğu güzel yada çirkin işlerdir.
Fakat,insan nefis-şeytan ikilisine teslim olmuş ve Hak yoldan sapmışsa,
Böyle bir insanın kalp gözü kör,vicdanı kararmıştır.Bu halde ölürse,gideceği yer bir cehennem gayyası yani,
Allah cümle inananları korusun böyle bir akibetten azap yurdudur.
Böyle bir âkibete bile bile sürüklenmekten Allah'a sığınırız.Manevi kör bakar,ama sadece görmek istediğini görür.
Asli özelliklerini kaybederek kararmış bir vicdan aynası gururlu insanları tıpkı dev aynası gibi olduğundan büyük,
aşağılık kompleksi olan kişileri ise çukur ayna gibi olduğundan daha küçük gösterir.Halk dilinde buna;
'Kendini dev aynasında görmek',bilimsel dilde 'yükseklik kompleksi ' denilir.Bunun aksi ise,aşağılık kompleksidir ki kendini hiçbir zaman beğenmez,yaptıklarından hoşnut olmaz,mutsuz ve karamsardır.Her iki komplekse birden sahip olan kişi şeytanın oyuncağı olmuştur.Bazı insanlar ise her iki ruh halini birden taşırlar.Bu durum ise her iki kompleksten daha zor aşılabilir kaçınılmazdır ki,insanın dengesiz ve tutarsız olmasına yol açar.
Ruhu,tıpkı bir sarkaç gibi artı sonsuz ile eksi sonsuz arasında gider gelir.
Oysa,gönül yada ruhun vicdan denilen aynasına bakabilsek ne olduğundan daha büyük nede olduğundan daha küçük. kendimizi olduğumuz gibi görürüz;
Allahu Teala nın emrettiği gibi dosdoğru yaşar,ruhun aynasında kendimizi olduğu gibi görüp,vicdan muhasebesiyle kendimizi kontrol altına alır,huzur ve ebedi mutluluk yolunu seçer cennet yolunu seçer,yada nefsin heva ve hevesleri peşinde koşar,cehennem yolunda seçer,ebedi hüsran ve yıkılış yolunu seçeriz
Bu mevzuda bir ayet;
”Şeytan onlara yaptıkları işleri güzel gösterdi.”.
Seçim, tercih bizim.Mademki aklımız var irade ve gücümüz istediğimiz yolu seçmemiz için yeterlidir.Allahu Teala (C.C) ise adildir kullarına asla zulmetmez.Allah doğruyu söyler hidayet yalnız onun elindedir.
Kayıt Tarihi : 16.11.2010 17:18:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Tebrik eder,bu konuyu dile getirdiğiniz için teşekürlerimi sunarım.Aklın yolu birdir.Allah yolunda yürümeye gayret sarfetmeliyiz.
Seçim, tercih bizim.Mademki aklımız var irade ve gücümüz istediğimiz yolu seçmemiz için yeterlidir.Allahu Teala (C.C) ise adildir kullarına asla zulmetmez.Allah doğruyu söyler hidayet yalnız onun elindedir.kaleminize sağlık.
TÜM YORUMLAR (2)