Kural Koyana Hizmet Eder
İlk insanın evlatları birbirini yediğinde başladı kural koymak!
Kural, kuralı koyana hizmet eder, çünkü kural koyucu ne hikmetse kendini istisna eder. Kutsal söylemlerdeki "Seçilmişlik" konusu ve metinlerdeki kuralı getirene olan ayrımcılık dikkate değer bir ayrıntıdır.
Kuralı her zaman egemenler koyar! Bu kanun şeklinde de olabilir, dinsel veya ideolojik ilke şeklinde de olabilir. Tüm kanunilerin kuralları halk oylamasıyla oluşturmadığı bir gerçek!
Önceleri kural koymak isteyen egemenler kendilerini "İlah" olarak sunardı. Zaman içine bu bilinçlenen insanlar arasında geçerli olmaktan uzaklaşınca; kural koyucular "İlah"lar adına konuşmaya başladı! İlahlar ise kişiden puta dönüverdi. Putları da bilinçli olan insanlar parçalayınca "İlah" göğe çıktı. Oradan aracılarla insanlara kural koymaya devam etti. Son aracı ile bu aracılk kurumu da bitince eski öğretiler kurgulanarak bazı kişilere itaat için yol açmaya çalışıldı (Mehdi, İsa, Mesih, Kurtarıcı) . O da tutmadı...
Sontahlilde; tamamen bir başıboşluk hali var. Bu da geçici; resete doğru gidiyor insanlar. Bireyin esas alındığı, herkesin kendi "Ben" liğiyle var olduğu bir ortama doğru koşuyor insanlık. Aklı eskilerde kalanlar, birilerinin kurgusunda figüran olarak kendi "Ben" liklerini başkalarına hediye edecekler!
Saygılar,
Ahmet Bektaş
Kayıt Tarihi : 28.8.2012 16:57:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Önceleri kural koymak isteyen egemenler kendilerini "İlah" olarak sunardı. Zaman içine bu bilinçlenen insanlar arasında geçerli olmaktan uzaklaşınca; kural koyucular "İlah"lar adına konuşmaya başladı! İlahlar ise kişiden puta dönüverdi. Putları da bilinçli olan insanlar parçalayınca "İlah" göğe çıktı. Oradan aracılarla insanlara kural koymaya devam etti. Son aracı ile bu aracılk kurumu da bitince eski öğretiler kurgulanarak bazı kişilere itaat için yol açmaya çalışıldı (Mehdi, İsa, Mesih, Kurtarıcı) . O da tutmadı...
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!