Bazı doğru gibi durduğu sanılan iyimserlik gösterişli yanlışta toplumsal nabzın yoklandığı topyekün - ve sanki en ufak aykırı davranışlı istisnaya dahi boğulduğu topyekün duygusal acıma rutinlerinde suç ve günah sayar gibi linç kilitlenmelerine odaklanıp yer vermeyerek - ve hep birlikte niye SADAKAYA muhtaçlığı över kutsatır ki her alem merhamet boyama ve masumiyet süslenceli travma. ??
Kimsenin kimseye muhtaçsızlığını ve onurlu özgünlükte herkesin kendi gerçeği olabileceği değerliliği hiç kimsenin tenezzülüne, kibrine, şekerine, keyfine, kaprisine , bir parmak balına yahut acı şerbetine yahut rast getirdikçe denk düşürdükçe kıyakçısı bozalı yamalı idareten sevinç getirilerine veya ortalıktaki acziyet düşkünü vaziyetten kendini tatmin etme çıkarımı yapıcı bayramlık ayakkabısına veya tuzuna ezilsin incinsin üzülsün ki insanlık. ???
Kurumsallaşmadır güzel değerli ve devamlılığı her ihtiyacı karlılayan üretkenliği paylaşımı koruyup kollaması ve istikrarı olan hayata dair her şeyin . İnsanca yaşamak herkesin hiç kimse muhtaçlığına, sadakasına, tenezzülüne , ahkam kesmesine , dilencilik kutsamasına, sadaka mühendisliğine ve zavallı gördüğünün üstünlüğünü taslamasına bırakılmayacak herkesin hakkı ve sonsuzluk mirasıdır. Çünkü hele hele de bugünün durmaksızın acımasızlık, bencillik, menfaatçilik , çıkarcılık, zorbalık, hırs, gösteriş, kibir, korku, kuşku, güvensizlik, saplıkınlık , kahır, bela, şiddet, tacşz, tecavüz ve pisikomanyaklık üretip çoğaltanlar dünyasında her iyi niyetli yaklaşım görünümlü foya, hayatın ve insanlığın bütün doğal masumiyetini yerle yeksan etmeye çarçabuk bıkıp usanarak piyasada dolaşan çirkefliğin nüfusuna kaydolduğu sırada hiç kimsenin keyfiyet acınmasına veya muhtaçlık sadakasına ricacı minnetçi olmamak tüm zamanlardan daha çok insanlığı mecbur ve seçici kılmakta. Anlık , rast geldikçe ve geçici rica minnet karşılama gösterimlerinin , karşıdakini küçük düşürücü, teşhir edici ve rencide utangaçlığına yükleme yaptığını hiç umursamayarak duygusal savrulmalara hitaben kendine iyimserlik cilası parlatma tezgahlamanın ötesinde ve dışında hiç bir kalıcı iyileştirmelerde bulunmayarak muhtaçlık zavallılığını kabullenip kanıksamayı artırır. Toplum iradesini temsilen her alanda insanlık onurunu, yaşama hakkını ve hukukun üstünlüğünü ayrı gayrısız herkese yaşatan ve yerleşik hayata kurumsallaştıran yere inanıp güvenmektir Esas olan. Ötesi ilerisi ve gayrısı günübirlik geçicilikte bugün veren yarın kahredip lanetleyen acıma duygusu kışkırtıp - bilhassa da saf temiz dupduru doğal pırıl pırıl çocuk masumiyetini istismar vitrinine koyan- köpürterek kişi keyfiyetini ayrıcalıklı meşhur ve meşru kılan fasa fisodur.
Bu çeşit sınırları zorlamak, hiç görülmedik herkesten üstün olmayı ve makinalaşmış cesaret gösterisini ispatlamaya haddini aşmak adına hukukun eğitimin bilimin sanatın kültürün sosyalleşmenin akkın fikrin vicdanın mantık dışı evcilleşmelere ve üremelere işlevini hükümsüz kılarak çocukların doğanın hayvanların yaşam hakkını ve varlık hükmünü delik deşik ederek kendi geçici keyif gösteriş ve heveskarlıklarını doyurursun diye her şeyi insanlaştırmaya çalışmak; güzel dünyamızı yıkıma sürüklemeye ve gittikçe türleri azalan canlı çeşitliliğini yok etmeye canileşmenin tecavüzün daniskasıdır.
Andıkça
Ne zaman seni düşünsem içim ürperir,
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta