Kur'anı Hurufta Tasavvuf şiir

Hüseyin Turhal
318

ŞİİR


4

TAKİPÇİ

Kur'anı Hurufta Tasavvuf şiir

Softa bu Hak kelamı anlamaz,
Kuranı HURUF ta esrar gizli.
Tasavvufsuz bu yol aşılmaz,
Kuranı HURUF ta sırlar gizli.

Kuranın dış manası aşikâr,
Ayetin iç anlamı birer esrar,
Münafık anlamaz bu hakikat esrar,
Kuranı HURUF ta sırlar gizli.

Kuranın dışı açık öğütler,
EBCED den sırı sır eder,
Kamil insana ESMA beyan eder,
Kuranı HURUF ta sırlar gizli.

CİFİR ilmiyle yazıldı Kur'an,
LADİN i BADİN'i ZAHİRİ bu KURAN,
İSMİ AZAM dadır sırı Furkan,
Kuranı HURUF ta sırlar gizli.

Kuran EBCED di kebirle bak,
Gönül aynadan bak ENEL HAK,
İlahi ilmin nuruna bir bak,
Kuranı HURUF ta sırlar gizli.

Kuran arşa indi CİM'i, DAL,
Hak gizlendi LAM, ELİF, HA, ZAL,
Sır içinden sır oldu Aşık TURHAL,
Kuranı HURUF ta sırlar gizli.

Hüseyin Turhal
Kayıt Tarihi : 11.5.2022 10:55:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin

    Kur'an, aklı, idraki ve vicdanı sağlam olan bütün insanların anlayıp hayatlarına düstur ve kaide edeceği bir açıklıkta inzal edilen bir kitaptır Hüseyin bey. Kur'anın bir çok suresi bu gerçeği ilan ederek başlar. Onun için Kur'anın bir ismi de Beyyine'dir( açıklanan'dır).

    Tasavvuf, bir beşeri bir felsefe, bir görüş ve bir yorumlar silsilesidir. Allah'ın apaçık vahy-i ilahisi varken onu esas kıstas almak Resulullah-s.a.v- ve ashabının Kur'an'ı olduğu gibi alıp yaşamalarına muhalif ve şaz bir davranış tarzıdır.

    Huruficilik, Hadis-i şerifte bahsi geçen 72 sapık fırkadan bir tanesinin ilmi ve kitabi bir değeri olmayan sapkın görüşlerinden bir tanesidir ki, onlar güya, Allah'tan başka hiç kimsenin bilemeyeceği gaybi mevzulara tarih düşürerek bu şekilde vakıf olmuşlardır. Eğer bu ebced ve cifir palavrasının aslı astarı olsa idi, buna başta Resulullah-s.a.v- ve ashabı müracaat ederlerdi. Halbuki bu Resulullah'tan asırlar sonra uydurulan bir hurafedir.

    Kur'anın iç manası dış manası( zahiri ve batıni manası) diye bir şey yoktur. Al-i İmran suresinin 7. ayetine göre Kur'anın bir muhkem bir de müteşabih olmak üzere iki türlü manası vardır. Muhkem ayetler amel etmek için hüküm ifade ederlerken, müteşabih olanların manasını sadece Allah bilir ve onların peşine ancak kalbinde maraz( manevi münafıklık hastalığı) olanlar düşer.

    Allah'ın isimlerinin bir kısmı küçük bir kısmı azam/büyük olmaz. Allah kendisi Ekber(en büyük) iken isimlerinin bir kısmının küçük olması nasıl mümkün olur. Onun bütün isimleri azamdır.

    "ENEL HAK" (Ben Allah'ım) diyen sapık tasavvufçu o günkü şeriat mahkemelerinde yargılanmış ve kendi ikrar ve onayı ile Allah'a şirk koştuğu ortaya konmuş ve idam edilmiştir. Hak Allah'ın bir ismi olup başka hiç bir varlığa verilemez.

    "Arş", Allah'ın kainatı 6 günde yarattıktan sonra kainatın üzerine kurup üzerine kurulduğu ve kainatın içindeki varlıkları onun üstünden yönettiği bi-misal tahtının adıdır ki, onu 8 melek taşır. Bu ifadeler Kur'anda onlarca ayette ilan edilen bir gerçektir.

    Kur'an bir hayat, bir ibret, bir nasihat, bir şeriat, bir hikmet, bir hakikat ve bir marifet, bir hidayet ve bir uyarı kitabıdır. Onda insanlara lazım olan hiç bir şey gizli, kapaklı değildir. Her bir ayetini- müteşabihler hariç- her aklı ve mantığı olan anlar. Onun bir sırlar kitabı olduğunu söyleyenler asla doğru söylemiyorlar. İnanmayanlar Kur'anı baştan sona mana meal bir inceleseler bu gerçeği bağıra, bağıra herkese ilan ederler.

    Hayırlı sınavlar.


    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (1)

Hüseyin Turhal