Kîn-i Âlâ Şiiri - Aşık Şahı Kebir

Aşık Şahı Kebir
143

ŞİİR


23

TAKİPÇİ

Kîn-i Âlâ

Günlerden bir gün ansızın gidersem,
Hiç vâr olmamış gibi devam edin.
Dilim yanar da bir yardım istersem,
Unutup beni yola devam edin.

Şimdiye değin çok hata etmişiz.
Hak olana değil Kula yetmişiz.
Daimîyen dertden derde ketmişiz.
Allah'ı hatırlayıp devam edin.

Hakk-ı Rıza'ya benzer mi kuldaki,
Sözünden mi özünden mi yoldaki.
Günah yazmaktan yoruldu soldaki,
Bana af dilemeden devam edin.

Hiç kimseye kin tutmuşluğum yoktur.
Bana kindar olana kinim yoktur.
Her kin sahibi Rahman'a oktur,
Hazırlayıp sadağı devam edin.

Niceleri ardımdan konuşurlar.
Hizip deyi yaralar otururlar.
Hanelerini karaya boyarlar.
Kara kisve giyinip devam edin.

Çok yoruldum dünyanın işlerinden.
Beni zorlayan nefret izlerinden.
Fitne fücuratın bu itlerinden,
Kurtulup yolunuza devam edin.

Beni bu hale koyan sizlersiniz.
Yüzüme gülüp ânı izlersiniz.
Kendi günahınızı gizlersiniz.
Haram huyunuza devam edin.

Kimseleri kınama, kınanan ol.
Kimseleri sınama, sınanan ol.
Koy günahını ortaya âyan ol.
Bu âyanlık ile devam edin.

Biz bir çıkmışız bu hafız yoluna,
Başı yoktur ne de çıkar sonuna,
Kirletilen bu âşıklık donuna,
Beyazları takıp devam edin.

Gayrı zamana takılıp kalmayız.
Geçer günler iyiliği bulmayız.
Hanemize düşenleri almayız.
Bizim olanlarla devam edin.

Çöken bedenim sizden hakkın alır.
Dünyada olmazsa ukbaya kalır.
Günü gelende bu sevgim azalır.
Öfkeyle nefretle devam edin.

Kimseyi bir zan altında komayın.
Bu kinle kimseye yoldaş olmayın.
Yaraladığınız yerden solmayın.
Keskinliğinizle devam edin.

Oradadır arar iseniz makam.
Bu sıfatla kimseye yoktur şakam.
Âlemleri değil kendimi yakam.
Gururla kibrinizle devam edin.

Niceleri iftira ile yakar.
Kiminin dilinden yalanlar akar.
Yardım isteyeni öteye kakar.
Kendi başınıza devam edin.

Bir büyüklenir bir gururlanırsın.
Yanındaki erkâna aldanırsın.
Yolun kaybedince yaralanırsın.
Ko diken batmadan devam edin.

Ne dikenler vardır gülün dalında.
Alır basarsan bereler bağrında.
Koparıp koysan ziyandır yanında.
Hiç alıp bakmadan devam edin.

Kendini günahsız görür fâsıklar.
Bilir, ne değildir görür âşıklar.
Yine de aşık olanı ayıplar,
Beni kınamadan devam edin.

Beni ben gibi gören tek cân vardı.
Cânım o cânanı cânımda yaktı.
Akmaz gözümden nice damla aktı.
Taşlayıp canımı devam edin.

Ben günahımı bildim Hak'kı andım.
Bu günaha kandım günahla yandım.
Özümün ataşına yakalandım,
Özümü dağlayıp devam edin.

Ben Âşık Şah-ı Kebir, garîp oldum.
Kimine boş, kimine ise doldum.
Ben feryadımla, figanımla soldum.
Unutup beni yola devam edin.

Âşık Şah-ı Kebir

Aşık Şahı Kebir
Kayıt Tarihi : 25.06.2026 02:23:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.

Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!