Asılmış bir al umuttan
Karagücün korku dalında
Şu can topraktaki üç fidan ölü.
Ve artık ölmezliğin son boyutundan
Göverir yeşil bahar yağmurlarında
Denizgülü, Yusufgülü, Hüseyingülü
Ölümdür kimileyin kavganın tek ödülü.
Kan çiçeği sökünü arkalarından...
Açmış böğrünü hepsine ana sıcaklığında
Devrimin kankalesi Karşıyaka gömütlüğü
Ve gençlik günlerine doymamışlık dağından
Bakar, alınlar mavide ve göğüs hep namluda
Gezmişgülü, Aslangülü, İnangülü
İnanç bir deliçay ki yeşertir bir gün çölü.
Karşıyakanın üç gülü
Yürek dalıma gömülü
Karşıyakanın üç gülü
Tüm kançiçekleriyle
Göz pınarıma gömülü.
Kayıt Tarihi : 29.9.2002 05:11:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
![Tahsin Saraç](https://www.antoloji.com/i/siir/2002/09/29/karsiyaka-nin-uc-gulu.jpg)
Tanık olunan , bizzat yaşanan, acı veren zamanlarda böylesi şiirler yazılması çok normal.
Şiiri okurken B. Brecht dizeleri geldi aklıma;
Demeyecekler: Karanlıktı o sıralar.
Ama diyecekler:
Neden şairleri sessizdiler?______Karanlık Zamanlarda.
Teşekkür ediyorum. Selam olsun genç fidanlara...
Şaire rahmet diliyorum.
Keşke gençlerimiz hayatlarını siyasi sağcılık ve solculuk kavgalarında heder edeceklerine Hak ve hakikati taharri uğrunda harcasalardı. O zaman-12 Eylül öncesinde- 5500 gencimiz boşu boşuna Niyazi olup gitmezlerdi. Allah günümüz gençlerine akıl iz'an ve iman şuuru lütfetsin amin!
Şiir , o dönemi yaşayan bir insan olarak , o zaman da bu kavganın iki yanında yer alan insanların acı sonlarına üzülmüştüm
Şiire gelince , şiirsel değeri ve etki oluşturma gayreti kurmaca ,süslü ve gayritabi yani doğal gelmedi bana
Herkesin yazdığı bir tema için ben de kendimi göstereyim der gibiydi
Doğaldır ki bu kavganın edebiyata yansıması olacaktı. Bu şiir de bu duruma örnek. Biyografisine göre başarılı bir eğitimci olan Şair'i derinden etkilemiş.
TÜM YORUMLAR (4)