Kalmadı Şiiri - Yorumlar

Zekâi Budak
271

ŞİİR


13

TAKİPÇİ

Hep bir başka bahara erteledin vuslatı
Ömrümde bahar bitti, başka bahar kalmadı
Ne şevki kaldı gönlün, ne sevmeye takatı
Söndü ateşi aşkın, gönlümde har kalmadı

Gönülden ve uzaktan sevdik yıllarca yâri
Hayâlde hapis kaldı beyaz atlı süvari

Tamamını Oku
  • Saniye Sarsılmaz
    Saniye Sarsılmaz 23.01.2008 - 13:05

    Sözcükler, mısralar, kafiyeler hepsi birbirine çok yakışmış.......baştan sona anlam bütünlüğünü ve akıcılığını devam ettirmiş, duygusallığı ile de gönül telini titreten harika bir şiir..............kutluyorum tüm yüreğimle, tam puanımla................saygılar...........Saniye Sarsılmaz

    Cevap Yaz
  • Halil Şakir Taşçıoğlu
    Halil Şakir Taşçıoğlu 05.11.2007 - 21:20

    Gerçekten güzel şiir.Kurgusuyla,anlam yüklemesi,ahenk ve akıcılığı ile mükemmel dizeler.Ben çok beğendim ve tam puanlık diyorum kim ne derse desin.............................Halil Şakir Taşçıoğlu

    Cevap Yaz
  • Fatih Fatih
    Fatih Fatih 03.11.2007 - 07:47

    Başarılarınızın devamını diler, tebrik ve teşekkürlerimi sunarım...

    Cevap Yaz
  • Zekâi Budak
    Zekâi Budak 02.11.2007 - 22:21

    Burhanettin Bey, merhaba.

    'Su Gibi' şiir grubunun (EKİM AYI ŞİİR DEĞERLENDİRME PROJESİ) 'ndeki jüri üyeliği göreviniz için sizi kutluyor ve sarfettiğiniz emek ve mesai için ayrıca teşekkür ediyorum.

    Benim de katıldığım bu projede, 'KALMADI' isimli şiirim ile ilgili yorumunuzda dikkatimi çeken bir husus oldu. Yorumunuzda diyorsunuz ki: 'Ayak dörtlüğünde kafiye uyumsuz.'

    Ayak dörtlüğü dediğiniz şiirin ilk dörtlüğü aynen şöyle:

    Hep bir başka bahara erteledin vuslatı
    Ömrümde bahar bitti, başka bahar kalmadı
    Ne şevki kaldı gönlün, ne sevmeye takatı
    Söndü ateşi aşkın, gönlümde har kalmadı

    Bu dörtlüğün birinci mısra'ındaki (vuslat) kelimesi ile üçüncü mısra'ındaki (takat) kelimesi tam kafiyeye sahiptir.

    İkinci mısra'ındaki (kalmadı) ile dördüncü mısra'ındaki (kalmadı) redif olup onun bir öncesindeki (bahar) kelimesi ile (har) kelimesi zengin kafiyeye sahiptir.

    Hal böyleyken, yorumunuzda sözünü ettiğiniz (kafiye uyumsuzluğu) nun nerede olduğunu anlayamadım. İzah ederseniz sevinirim.

    Dostlukla selâmlar...

    Zekâi BUDAK

    Cevap Yaz
  • Su Gibi Şairleri
    Su Gibi Şairleri 01.11.2007 - 19:24

    SU GİBİ ŞİİR GRUBU 4.HECE ŞİİR DEĞERLENDİRME PROJESİNE KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.....
    ŞİİRİNİZ PROJEMİZDE İKİNCİ OLMUŞTUR...
    ______ŞİİRİNİZE YORUM DESTEĞİMİZ...
    Mehmet NACAR
    _Dil milletin kendisidir. Temel taşıdır.
    Öz Türkçemize sadık kalınmasını, yabancı (Osmanlıca veya Latince)
    sözcüklerden kaçınılmasını öneriyorum.

    Merâl ÖZCAN
    _7+7 hece vezni kullanılarak yazılmış
    _a/b/a/b kafiye örgüsüyle başlamış ve c/c/c/d...devamında
    _Kelime yazım hatası yok...
    _Uyak ve kafiyeler yazımları düzgün ve anlamlı...
    _Tema olarak işlenen sevda, yansıyan doku zincrleriyle başarılı işlenmiş...
    Şiirde adı geçen yer ve hikayelere konu olan sevdalarla bütünlük sağlanmış..
    Kulanılan dil latif anlatımlar çıkarmış...

    başarılı çalışmalar...

    Gürsel GÜVELOĞLU
    Aradığımız her şey var.Bence 10 puan

    Burhanettin AKDAĞ
    7+7 14 lü hece şiiri. Ayak dörtlüğünde kafiye uyumsuz. Şiirin genelinde ayak kelimeleri uyumlu,
    ama “bahar” kelimesi gereksiz sıklıkta kullanılmış. 3. dizedeki “gönlün” aslında “gönülün” olmalı ama
    o zaman da hece fazlalığı oluyor.
    Dörtlüklerdeki mana bütünlüğündeki zayıflık nedeniyle şiir genelde mana bütünlüğünü yakalayamıyor.
    Şiide manayı yakalamanın en önemli şartı şiir dilinin vurgularıyla birlikte kullanılmasına çok dikkat edilmesidir.

    ŞİİR ÇALIŞMALARINIZDA BAŞARILAR DİLERİZ....

    Cevap Yaz
  • Zekâi Budak
    Zekâi Budak 01.11.2007 - 14:13

    13/Kalmadı

    Konu Hakimiyeti, Hece ve Redif Yazımlarını içerin kısa bir değerlendirme

    Mehmet NACAR
    _Dil milletin kendisidir. Temel taşıdır.
    Öz Türkçemize sadık kalınmasını, yabancı (Osmanlıca veya Latince)
    sözcüklerden kaçınılmasını öneriyorum.

    Merâl ÖZCAN
    _7+7 hece vezni kullanılarak yazılmış
    _a/b/a/b kafiye örgüsüyle başlamış ve c/c/c/d...devamında
    _Kelime yazım hatası yok...
    _Uyak ve kafiyeler yazımları düzgün ve anlamlı...
    _Tema olarak işlenen sevda, yansıyan doku zincrleriyle başarılı işlenmiş...
    Şiirde adı geçen yer ve hikayelere konu olan sevdalarla bütünlük sağlanmış..
    Kulanılan dil latif anlatımlar çıkarmış...

    başarılı çalışmalar...

    Gürsel GÜVELOĞLU
    Aradığımız her şey var.Bence 10 puan

    Burhanettin AKDAĞ
    7+7 14 lü hece şiiri. Ayak dörtlüğünde kafiye uyumsuz. Şiirin genelinde ayak kelimeleri uyumlu,
    ama “bahar” kelimesi gereksiz sıklıkta kullanılmış. 3. dizedeki “gönlün” aslında “gönülün” olmalı ama
    o zaman da hece fazlalığı oluyor.
    Dörtlüklerdeki mana bütünlüğündeki zayıflık nedeniyle şiir genelde mana bütünlüğünü yakalayamıyor.
    Şiide manayı yakalamanın en önemli şartı şiir dilinin vurgularıyla birlikte kullanılmasına çok dikkat edilmesidir.

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 6 tane yorum bulunmakta