Jack Jirrak..dünya cap genisligi enlem boylam SAYS- PiKO capul cullanislarin enerjiye, savasa, isgale, talana, sömürüye, silaha, yoksulluga, kulluga, kölelige kökten bagimli TEKNO-BILIMSEL insan üretip piyasalastirma bazinda siyasal manevraci yogunluklu pozuyla buralardan ölüp gitmeden evvel ` siz biz hepimiz, istisnasiz BIZANS kültür künye kafasiyla yetistirilip büyütülmüs dil tarih damar olgu aliskanlik bakimindan ortak ve bütünlügün sahibiyiz `…demisti.
Söylemini TÜRKIYE agirlikli bitmek tükenmek bilmeyen nicelerinin herhangi biri niyetlisi yaptirim ve hizaya getirme aliskanligina satirarasi yüklemeler olarak ekleyip ulayan JACK JiRRAK, temsil ettigi söz söylemciligini yalnizca kendi makam merci yahut devlet namina degil, yagmadan tacizden tecavüzden gasptan yikimdan katliamdan soygundan sömürüden yayilmaciligini ve gecimini saglamaya dair siyasi ve ekonomik servet avciligi güdümleyi karakterlesmis bütün yeryüzü asalak ve sülükleri adina tezgaha koyup dile getirdiydi.
Herkesi akil fikir irade özgürlük duygu düsünce sevgi saygi ahlak onur vicdan idrak sorumluluk deger bütünlügü haysiyet ve hassasiyetinden kullanim disi birakan, üstüste yan yana pes pese hiza dizimine yigilip yogunlasmis yalnizligi, zavalliligi, caresizligi,tikanmisligi, tükenmisligi,devamsizligi, iletisimsizligi, yetersizligi, ilgisizligi agirlastirilmis sucluluk duygusuyla kiskirtip örgütleyen korkuya kuskuya eziyete kabusa yenilmislige yozlasmaya cürümüslüge kokusmusluga yalana cinnete siddete bunalima gerilime ayrismaya catismaya kolayca egilim ve yatkinlik göstersin diye kötürümlestirip igdis ettirerek, sorunlu tehlikeli ve arizali maddeye dönüstürüldügü her sartta ve her yerde insan, JACK JIRRAK ve benzer söz söylemciligine kul kurban gitti.
CünküJACK JIRRAK söyleminin soy kök ve sacak ayagi her toplumsal celmeye derin kuyu düsüm tarihli kin ve nefretlerden madde ve malzemesini bilenip beslenen ANTiK YUNAN tertip tarif ve tahrip kalibi vardi. Dünyada ayak basmadik hicbir sosyal siyasal ve tarihsel olusum gelisimi birakmayanTürklerinse bizzat kendi yasayip taniklik ettikleri aklin fikrin vicdanin sevginin kararliligin sorumlulugun paylasimin bilginin sezginin ölcünün cesaretin emegin insan kisilik ve karakteriyle özgürlestigi farkindaliga izleyip irdeleyici deneyim ve gözlemlerle tarih denen sonsuz sürec, bütün özne ve ögeleriye anlam degerini özdesen yasam ortakligini buldu. Insanligi yalnizca icaba uygun manivela kenar kostüm evrak dünya yahut cevrim calkantisiyla kesitle bozup bicimselleyen BIZANS´a `herseyin karsi konulmaz derecede mutlak zaafiyeti; ve cazibesine yenik düsecegi bir fiyati vardir ` siarila ön ayaklik yapan YUNAN antik carsi bazarciligina varana kadar Türkler , acisiyla sevinciyle hayaliyle hasretiyle yediden yetmisine özden yorulup itibardan özümseyerek okudugu yasam kitabindan kavranmis INSANLIK denen yükün bütün vebalini sarsilmaz yikilmaz kisiligiyle karakterlesiyordu. Bu yüzden Türkler`in alt yapisinda antik Yunan basma kalipliligi köpürüp kuduran BIZANS kata-kullesiyle ne tarihsel siyasal cezbeden ilgisi, ne de yakinen alakali kökü yahut ekonomik –kütürel köken bagi vardi.
Artık birbirimize iki yabancıyız.
Her ne kadar acı olsa, ne kadar güç olsa
Her şeyi evet, her şeyi unutmalıyız.
Her kederin tesellisi bulunur, üzülme.
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta