Insan ve Devridünyayi Kalem Kitaba Okur ...

Seyfi Karaca
5099

ŞİİR


14

TAKİPÇİ

Herseyin kendinden farklilik veya benzerlik gösteren bir digeri ,sonrasi, ilerisi, gerisi, ayrisi, devami, cesidi, türevi, aykirisi, tezati, celiskisi, bütünleyeni, benzesmeyeni, baskasi, ötekisi vardir.
Icerigi ve islevi olmayan hic birseyin yasamda tutunacak devamliliginin asla söz konusu olmadigi, yasam denen büyük baslikli konunun kisa özetine son sözün söylendigi ucsuz bucaksiz sessizlikler, bosluklar, durgunluklar ve kayitsizliklarda dahi, kürsüsüz törensiz salacasindan dinlenerek okunan cikarimli özetin en dokunakli bilgelik ögretisinde dahi hayatin ve insanligin konusma dilini, sanat kitabini ve yasam döngüsünü örgütleyip kaplayacak toplumsal büyüklükte degerler dolusu bitmez tükenmezligin güvenilir inanilir gerceklikte itibari ve kaynagi vardir.

Metinsel cikarimlarin Anafikrini ve mantiksal- matematiksel muhasebelerin faturasi yüksek getirili SAGLAMASINI hic bir bagnaz bagimliliklarin dürtüsel güdümlülügüne itibar etmeksizin olup biten her icraat, görünüsü ambalaji fiyakasi pozu forsu ve gösterisi cafcafli iceriksizligin tedarik temin ve tedavül itibarinda kalitesi sifiri bile dengelemeyen ALISKANLIKLAR ve BAGIMLILIKLAR uyusumuyla insanini cezbettiren KISIR DÖNGÜLERiN ahmak tüketiciligini endüstrilestirdigi dilden haktan izden yoldan hukuktan adaletten sorumluluktan özgürlükten vicdandan duygudan düsünceden idrakten iradeden yoksun, hic bir halde dilde sartta biri digerinin ötekisine konusmayarak birbirine siddetli salginlari ve saldirganliklari kudurup köpürttügü düsmanlik bileyici kindarligin kalitesiz itibarsiz ve inanilir güvenilirligi olmayan küslügünü hortlaklastirir.
Breylerin ve toplumlarin neyle nerde ne zaman nasil ne kalitede veya kalitesizlikte yasadiginin en baslica eldesi ve göstergesi olan FELSEFE-SANAT; icinde ilk siralarini listeleyen EDEBIYAT´in her isledigi konu basliginda ne denli kimsenin buyurdugu siparisin boyali kalemsörü olup olmadigiyla inanilir güvenilirlikte devamliligi sonsuzlugu kotaracak olan akil fikir algi mantik gözlem irdeleme cesaret bilgi dayanisma katilimcilik paylasim gibi bilesenlerle birikimini tanikligini ve katilimciligini kisiye özgün verimlilige dönüstüren sorgulamalarin kilavuzluguyla olusup gelisen; ve esirgenmez emeklerle vadesiz süresiz zamana yorularan elenmis süzülmüs degerler bütünüdür.
Nasil ki herseyin kendinden bir sonrasi ve ötekisi vardir, perdelerle paravanlanmis bütün oynak ve degisken yanar döner „ kellem kellem ya fellem `türünde nanik yaparak insan avanaklayan seylerin de yüzeysel igreti tutarsiz sembolik yahut sekilci, görünür olandan farkli ve derinlemesine maskesi özü yüzü arkasi gerisi esasi anlami degeri ve icerigi veya SAHTEKARLIGI vardir.
Bilinir ki bütün olusumlar durmaksizin tümden gelip tüme vararak; veya tam tersine; olusumunu yahut gelisimini eskisinin yeralti kayitlarindan ele veren doku YAZIT veya hücre arsivleriyle sonsuz bir enerji kaynagiyla yeniyi olusturan bulgulari ve belgeleri iletir sunar insanliga. Bilinir ki, kendini üretemeyen her DENGESiZLIK; yipranir yozlasir eskir cürür cöker ve gercekligini ihmal ettigi duyum körlügü ve sosyo bozukluk intihariyla kendi MUTASYONUNA ugrayarak yikilir.

Tamamını Oku

Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta