Ilmi Itibarina Siir ve Sanatin Şiiri - Y ...

Seyfi Karaca
5099

ŞİİR


14

TAKİPÇİ

Havluya dolanarak piskire kurulanip silinmeden; veya atlet kilot bornoz pijamaya don gömlek giyinip örtünmeden, sahsa müstakil banyodan yahut umuma iskani tahsis hamamdan baglandigi zinciri kirip koparmiscasina, meczup bir cildirisin sevinmekle kafayi siyirmak arasi kendini koparttigi kapsülünden ateslenmis manyak fisegi gibi, baldiri ciplak vaziyette sokaklara firlayip carsilari merdivenleri caddeleri ve meydanlari gürleyen haykirisa boy ve beden sahipligi etmek, ARSiMET` ten baska kim olacak veya olmaliydi ki..?

Nasil olmasin, can tatli, hayat kiymetli, carmih zor , tüm korku baski telas üzüntü kabus ve acilariyla ezile bozula her saniye yaklasan carmiha gerilmenin ölüm fermani coktan buyrulmus olan giyotinini ensesinde ve bünyesinde bile duya hissederek soluk alip vermek, katlanilir gibi degillerin hic kimsede denenip sinanmasi asla reva görülesi yahut kabul görür aklin mantigin ve vicdanin layiki -hukuku degildi. Bu yüzden, ismarladigi tacin som altindan olup olmadigina dair kuskuya düsüp , azdikca azan süphesini avutup islah edemeyen Kral´a eger ne olup olmadigini ispat edemezse hayatiyla ödeserek ölümün celladina teslim olacaginin günü saati kapiya dayanmis ARSiMET; belki de son hamam sefasi olacagina ( herseyini kaybedenin kuzu kesip kavurma sefasi yapisi gibi ) iyiden iyiye kanaat getirdigi sirada, kurna havuzunda dibe batmayip da ici dolu hamam tasinin suyun yüzünde yüzerek süzülüsünü her bir maddenin kendine göre özgün, ÖZGÜL agirligi oldugu fikrini cikarimlayan deney ve labaratuar gözlemlemesini ipten-carmihtan kurtulusunun müjdesi yerine kayda gecen tarihin baldiri ciplak kayis ve zincir koparan meczubu gibi cildirtan sevincini icinde tutamayip carsi-bazar tozutup tezmesi keyfi zevkine sosyete modasi hamleden degil, hakkinda fermani coktan ilan olmus ölümün celladi einden canini kurtarmanin tek kisilik HIPODRUM gösterisi ve türübün tezahüratiydi. VE böylece her baskiya satilik kiraliklar arasina giren siyaset sanat egitim moda gida saglik ulasim iletisim medya müzik ilim ve bilim, sayisiz toplumsal degerliligi saglayip dengeleyenler arasinda hic bitmeyen göcleri tetikleyen degisim-dönüsüm mekanizma makinasindan, Nano, Mono, Sanal, Dijital gibilerler örülü donatili sosyal cöküntüye bagimli kimliksizligi ve kültürsüzlügü büyüyen bünyesinde sorguuz sualsiz baskilayip ezen INSANLIK ölümünü önce DNA genetigiyle, simdilerdeyse RNA hücre yapi taslari ve kökleriyle nasil oynanarak gecmisi kayip gelecegi belirsiz sahte soyut kisiliksiz ve soysuz aliskanliklara ve algilara robatlasmayi hic gocunup yüksünmeksizin dolup tasarak tünemenin, kurduklari cehennem carkina tanricilik edenlerince yikilmis yagmalanmis suc ve sabika icratinda hic bir özgünlügü degeri dengesi dirligive özelligi kalmayan dünya cölünü hedefe koyan, insaatinin biri bitmeden bir yenisi süper marka rafinda yerini kapip cullanmak icin, herkese ve herseye virüslenmis ilim ve teknoloji homurdayip haykirmakta.

Bizdeki sanat siyaset üniversite sipor saglik moda medya gibi gibiler yanisira, ya yasadigi hayata iliskin tek kelime bulasip konusmayip sadece durgun ve donuk mutsuzluk manzarasi aglayan salya sümük dramaj; yahut her saniyede bir bulanik resim akintisini anlamsiz iliskisiz laflarla bogarak hic kimsese hic bir sey söylemeyen laf cöplügü ekistra dramaj; veya icinde kadin yazar -oynar en bas artistli eskiler tekrari komedi pisiko kiriminal terminal sanat sinemanin yanisiasina…

Dilaver Cebeci Misal ( baskoymusum Türkiyem Siiri yazari )..:

Tamamını Oku

Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta