Sevda Mevsimi Şiiri - Nimet Öner

Nimet Öner
583

ŞİİR


90

TAKİPÇİ

Sevda Mevsimi

Eğer bir mevsim daha olsaydı;
Beşinci mevsim yani
Tanrı karar verseydi beşinci mevsime
Sevda olurdu ismi!

Bütün mevsimler kıskanırdı
Bahar bile.
Mesela; pembe olurdu gökyüzü,
Güneş hiç batmadan dört dönerdi dünyanın etrafında,
Bulutlar olmazdı,
Yağmur güneşin gözlerinden dökülürdü mesela.
Ağaçlar bir gün mavi, bir gün yeşil kostümlere bürünürdü,
Ama meyveler hep kırmızı kalırdı.
Yıldızlar ağaçlardan kayardı,
Ay misafir olur, ısıtırdı üşüyen ayaklarını,
Eski aşkı güneşin misafir odasında.
Çimenler menekşe renginde,
Güllerin hepsi şarabi.
Yapraklar eflatun tonlarında,
Diken olmazdı gülün etrafında mesela.

Sevda mevsiminin sabahı ışıltılı olurdu,
Türkuaz ırmaklar akardı kapısında,
Ebruli zambaklar açardı,
Başı dik laleler nehrin kırağında,
Nedime olurdu su perileri sabahın telli duvağına,
İkindi ılıman olurdu,
Serin rüzgarların yalandığı ıslak caddeler tıpkı eski baharlardan kalma,
Akşamı olmazdı belki ele ayağa dolanan, hüzün tüten her an,
Geceye akardı ikindi, anason kokuyorsa mekan.

Kuşlar uyumazdı bu mevsimin gecesinde,
Güneş duruyor olurdu yerinde
Çakırkeyf bir edayla karanlığın firarında.
Uyku da olmazdı karanlık olmayınca
Ve sen olurdun her anımda.

Eğer beşinci mevsim olsaydı;
Güneş dünyanın etrafında, ben senin!
İki kere sevda.

Nimet Öner
Kayıt Tarihi : 3.06.2015 11:01:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Hüsamettin Sungur
    Hüsamettin Sungur

    Ne güzel demişsiniz
    beğeni ile okudum
    dilinize sağlık

    Cevap Yaz
  • Remzi Ece
    Remzi Ece

    Bir isim ,bir rumuz getirdi bu şiire beni.
    Tanıdıktı bir yerlerden.
    Baktım, antolojimde yoktu, ama hâlâ tanıdıktı.
    Uzunca aradan sonra, bir şiirin altına bir şeyler yazacak oldum; toplandı harfler hecelere büründü.
    Bir de baktım ki, dört sene evvel yazmışım aynı şeyleri.
    Anladım ki, aradan geçen sürede ölmemişim onca depreme rağmen.
    Demek ki yeşermem için hâlen ümit var.
    Teşekkür ederim; Arkadaşım.

    Cevap Yaz
  • Zeliha Bekoğlu
    Zeliha Bekoğlu

    Keşke diyesim geldi nedense... Günüme renk veren şiirinizi tebrik ediyorum. Yüreğinizin maviliğince kalın :)

    Cevap Yaz
  • Emine Koç
    Emine Koç


    Demek ki her ruhun beşinci mevsimi ayrı oluyormuş, şaire ruh mevsimine uygun renkleride yerleştirmiş tualine harika bir resimli şiir çıkmış ortaya, çok güzeldi kutlarım sevgiler...

    Cevap Yaz
  • Filiz Kalkışım Çolak
    Filiz Kalkışım Çolak

    işte sevda türküsü böylesi olur...edalı işveli mahsun....yanık yanık...sevince yüreği turkuaz ırmaklar yıkar...aşkın binbir renginde açar çiçekler..şairemizin kalemi işte böylesi dile gelir zambakların silüetinde...küçük nedimelerin mahsumuyetinde...kutluyorum sevgili dost muhteşem şaherserini....+++10..ant..

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (54)

Nimet Öner