İbrahim Şiiri - Yorumlar

Asaf Halet Çelebi
52

ŞİİR


161

TAKİPÇİ

ibrahim
içimdeki putları devir
elindeki baltayla
kırılan putların yerine
yenilerini koyan kim

güneş buzdan evimi yıktı

Tamamını Oku
  • Mehmet Özdemir
    Mehmet Özdemir 09.06.2010 - 22:25

    Sayın Ahmet Erdem Beyefendi,

    Özür dilerim… ben burada yeniyim.. etrafımı ölçüp biçmeden lafa da girmek istemezdim…
    Ben herkesi kendimden iyi görürüm.. burada çok iyi yorumcular…işin ehli insanlar vardır..bundan şüphem yok… olması da gerekir..yıllardır hizmet veren büyük bir site…
    Ben bir haftadır bu sayfayla ilgileniyorum.. sadece bir haftada gördüklerimi yazdım.. bu benim cehaletimden kaynaklanıyor.. ismini yazmadığım (bilmediğim için) bütün hocalarımız, ağabeylerimiz,kardeşlerimiz kusurumuza bakmasın..

    Ben günün şiiriyle fazla ilgilenmiyorum…benim derdim yorumlar.. şiir için düşünen insanlar ilgimi çeker… herkesin fikirlerinden nasiplenmeye çalışırım…. Zaman zaman tartışmalara da girerim.. seçici kurula haksızlık yapmak istemem ama her zaman isabet yok…elbette en iyi şiir günün şiiri olmaz… her türden örnek vermek lazım.. ama dost-ahbap ilişkileri her yerde geçerli… buna da eyvallah..
    Dün bu şiiri bir nevi ben önermiştim.. sevindim güne gelmesine.. yorumlardan büyük bir haz aldım… yazdığım isimler ufkumu açıyor… hepsini hocam kabul ederim..bundan gocunmam da…
    Diğer listeyi de sizden beklerdim.. öğrenirdik kimler varmış… memnun olurdum…
    Hatta günün şiirine en iyi yorumu yazanı da seçebiliriz…

    Uyarınız için teşekkür ederim..
    Hoş görüle…
    Saygılarımla…

    Cevap Yaz
  • Onur Bilge
    Onur Bilge 09.06.2010 - 21:01

    Cenneti cennet yapan, CEMAL...

    'İçinde Sen yoksan, cennet istemem!' demiştim.

    Yolum cehenneme çıksa, yine 'ALLAH!' derim, nârın içinden! Nasıl yakar ateş, o zaman? İçimde ALLAH varken?

    Bu da farklı gibi ama bağlantılı bir konu. İbrahim, KAHHAR sıfatıyla ilgili... ATEŞ dersi...


    Cevap Yaz
  • Selçuk Bekâr
    Selçuk Bekâr 09.06.2010 - 20:50

    Neyse, yine diyalog olmaya başladı, son olarak

    Herkes görmeyecek...

    Diyeyim.

    Bütün bu zahmet işte o görme kaabiliyeti için zaten!
    (Ne malûm ateşin onu görememenin yakıcı kahrı olmadığı?) (Sadece bir yorumdur, böyledir demiyorum)
    v.s. işte.

    Cevap Yaz
  • Onur Bilge
    Onur Bilge 09.06.2010 - 20:36

    Bu dünyada insan doğar, büyür, aşık olur, evlenir; yalandır. Bey olur, paşa olur, padişah olur; yalandır. Yaşlanır, ölür; yalandır. Tekrar dirilir; yalandır. Huzur-u Mahşerde Allah'ı görür.

    İşte O, GERÇEKtir.

    O anda DİN de kalmaz, İMAN da...

    İMAN, gaybadır.

    Bu dünyada din de iman da gereklidir. İlk şarttır hem de!

    Cevap Yaz
  • Selçuk Bekâr
    Selçuk Bekâr 09.06.2010 - 20:29

    Yeter şart değil
    Fakat gerek şartlardır.

    Cevap Yaz
  • Onur Bilge
    Onur Bilge 09.06.2010 - 20:25

    DİN de İMAN da vasıta...

    Cevap Yaz
  • Selçuk Bekâr
    Selçuk Bekâr 09.06.2010 - 20:21

    O da bambaşka bir kıyamet zaten

    ''Ariflerin dîni olmaz'' dediğinde Muhyiddin-i İbn-i Arabî,

    Bilen de bilmeyen de konuştu.

    Gerçekte ne söylediğini ise sadece o ve onun olduğu yerde olanlar biliyordu.

    Cevap Yaz
  • Ziya Öztürk
    Ziya Öztürk 09.06.2010 - 20:21

    Asaf Halet Çelebi, şimdi sağ olsaydın sen de bir iki şeyler yazmak ister miydin bu şiirinin altına, yoksa güler geçer miydin? Merak bu ya, sadece merak ettim.

    Cevap Yaz
  • Onur Bilge
    Onur Bilge 09.06.2010 - 20:06

    SENMİŞSiN

    Kabuğum çatladı, içim Senmişsin!
    Kendim zannettiğim biçim, Senmişsin!
    Sence şekillenmiş, Seni demişim
    Varlık Senmişsin, ben hiçim, Senmişsin!

    Onur Bilge

    Doğrudur. İMANa gerek kalmayan zaman da vardır. O an gelince, arada, en gerekli vasıta olan İMAN dahi kalmaz.

    Cevap Yaz
  • Selçuk Bekâr
    Selçuk Bekâr 09.06.2010 - 19:55

    Onur Hanım, Sinyali'nin olayı çektiği yerde (işime gelmediği için böyle söylüyorum) değil bir gönül, bireye ait bir kimlik de yoktur. Bu bakımdan söylediğinde bir yanlışlık yok. O, şiiri bütüncül bakışla benden farklı ele alıyor ve şâirin haberdar olduğu bu sürecin sorgulamasında olduğunu söylüyor. Şâiri hâl beyan eden biri durumundan çıkarıp sondaki sorgulamaya bu gözle bakarsak beni tedirgin eden aykırı anlam da düşmüş oluyor.

    Dikkat ettiyseniz ''Terk-i terk'' ile giriyor konuya Sinyali. Ama ona göre şâir fenafillahta (olarak, gibi) konuşmuyor, şâir fenafillahtan (hakkında) konuşuyor.

    Bu en üst düzeye giden yolda kalbin kaabiliyetince yürünür, nihayet, vasıl olunduğunda (mademki vasıl olunmuş ve vasıtaya gerek kalmamıştır, vasıtanın kendisi de vuslata engel bir put haline geleceğinden) gönül de kimlik de terk edilmeli ve O'nda yok olunmalıdır.

    Bunda hiçbir anormallik yok.

    Fikret Bey, size kırılmadım ben.
    Muhabbetle.

    (Biz bu işin edebiyatını yapıyoruz tabii. Yaşamak bambaşka konu.)

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 125 tane yorum bulunmakta