kalın söğütler
ustaca ikiye ayrılarak ıramas yapılmaktaydı
boyunduruk, kağnının kanatları,
göbekli kağnı tekerlekleri
katranla ziftlenirdi
boyunduruğu ıramasa rapteden kayış
“-anaçdır kadınlar,
garnında daşır, emdirir, altını alır ebişdirir
yedirir, geydirir, el sırasına sokar
gelin eder, el kızına verir”
“-bana galısa gelin eder amma vermez,
içimizin ilk oğlak-kuzu güderken yanmaya başladığını
akranımız, güzel ve zengin kızlarının
yakışıklı zengin oğlanlarınca paylaşıldığını
açtığımız papatya fallarını
kızların düşlerinin çalışkanlardan yanalığını
sevdiklerimizin birer birer gelin olduğunu
sonura Münevir o(ğ) lu
Karamerceni vurdu
hemi de ne uçu;
üç evlek suvat tarlasının adı
ondan sonra 'gatil tarla' oldu
adam onca mapısdan sonura
“-kazanın birine
durduk yerde
genş bi gaymakam gelmiş
halef-selef alacağını almış,
vereceğini vermiş
gedeceğ olan gaymakam, yenisine
Bulandırma
'-bi başga
canavarınan ğuzu meseli de höyle
hinci canavarın biri bi acıkmış
bi acıkmış emme
Kebap
“-gene öyle bi hikayeyi de
bizim o(ğ) lan anladıvıdıydı,
bilmen yalan, bilmen essah
onun yalancısıyın
Kara Helime
“-hele Kelarif
Gara Helimeye akşamleyin
“-sığır çobanı ‘-habar edivin’ dedi
düğen buza(ğı) lamış”
“-dilkinin biri de
tosba(ğa) yınan arkadaş olmuş
tosba(ğa) nın elindeki birkaş buydayı yeycek
netdi etdiyse bi türlü halledememiş
“-eyi madem” deyo
“-gışı bi-kaş deneynen gönlümüzce çıkarıp
artık kış
tek odalı evin
hanaya bakan perdesiz penceresinde buğu
hıdır, küpeli çanakları bir de su testisi-tası
sobada kaynayan erik hoşafının kokusu
cama parmakla yapılan çiçeklerin




-
Ayşe Okur
-
Sevilay Şahbaz
-
Ayşenur Yazıcı
Tüm YorumlarHer insan özeldir ve onun doğduğu günde kendine ve ailesine özeldir. Siz iyiki doğmuş iyiki bu güzel şiirleri yazmışsınız bizlerde okuyabiliyoruz....ben ara sıra sayfanıza bakarım şiirlerinizi merakla bekliyorum bu da öncekiler gibi çok güzeldi kullandığın yöresel kelimelerin bir çoğu bildik gelir b ...
insanlığın tüm vasıflarını taşıyan bir kimlik.Hiç mi kötü düşünmez o kalbi bilmem..Dost dediklerimden..İşi rast gelsin
Görmedim.tanışmadım,şiirlerini bilirim sadece ve duyarlı olduğu hüzünleri...
.Ama dünyada hala nezaketi ve insanlığı derisinde taşıyan insanların olduğuna dair son kanıtlardan biri İbrahim bey...