ah mine’l-aşk ve hâlâtihî
ahraka kalbî bi harârâtihî
ŞEYH GALİB
Zülfü kimi ayağın koymaz öpem nigârum
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Devamını Oku
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
sublime ve subliminal perception......
yüceltme... sublime...davranış bilimin en eski sözcüklerinden..savubma mekanızmalarından en önemlisi...
yönlendirici bilinçaltı mesajı...telkincilik..subliminal perception...yeni bir terim..daha çok reklam ve ideolojik propaganda tekniklerinde kullanılır..mesela televizyonlarda çok hızlı geçireilen resimlerle bir ürünün talep haline getirilmesi bilinçaltına yerleştirilir..
söylediklerimizin şiirle olan bağlantısına gelelim...
en iyisi gelmemek..belki bir kaç şey söyleyip geçmek daha doğru olur..
şeyh galib....
farkında olsa iyi olurdu şaire...
sen hiç şunu yaptın mı, sen hiç bunu yaptın mı...
gibi bir söyleyişin edasındaki ruh hali - bence büyüklenen, üstten bir eda-, başa konulan epigrafın yangısına yanışına hiç uygun değil...baştaki alıntıyla,doku uyuşmazlığı var şairce kaleme alınan şiirin gövdesinde...
Bilgiç, anlatıcı, öğretici bir seslem rahatsız etti durdu şiir boyunca beni...
Şiiri bilgisine ulaşmak için Şeyh Galib'den geçmiş olmak gerek. İşte bir kanıtı da burada!
şair
sen hiç şarâbi bir akşamda seviştin mi
koynunda Dersaadet sanrısı bir kurgan
boynunda aşk-ı ibâdet sonrası bir urgan
söyle bana
kaç arâf ertesi
terli çarşaflara dolandı
mahşer mağduru arsız düşlerin
ve kaç fahişe rahminde hapsoldu
yasak gülüşlerin
anlat
hangi dinin öğretisidir
fâil-i bariz cinayetlerde umarsız ölüşlerin
...
güzel bölümlerden biriydi
tebrikler
Bu şiir ile ilgili 3 tane yorum bulunmakta