bu sabah ezanından hemen sonra, yani daha gün doğmadan
beraber bekleyelim seninle, kendi perdelerimizin aralığından
bir beygir gücündeki ekmek arabasının, nal ve tekerlek sesini
ve markasız o eski kamyonetin içinde, çarpışan süt şişelerini.
/bu sabah ezanından hemen sonra, gözümüzü bile kırpmadan
bekleyelim seninle, birbirimizi tanımadan…./
tozlu bir şemsiye durur
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
Devamını Oku
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
'Şiir bitiminde, susup kalmışsam, şiir, şiirdir' gibi bir tarife kalkışmayacağım, ancak, şiir felsefedir demeden de duramayacağım, üzgünüm.
Beni susturan ne vardı ki bu dizelerde?
Nostalji vardı
kabul vardı
eleştiri vardı.
İsyan vardı...
Aşk vardı...
Mevlevi bir aşk vardı...
Bunları mısralara dökebilseydim, şairim, insanım derdim şimdi düşünmeden. Birini olmaya, dğerinde kalmaya çalışırken, her ikisi de olanlar ile aynı sayfalarda buluşabilmek şans elbette.
Okumalarımda bu sayfayı özel kılan da bu galiba.
Beğenim ve içten saygılarımla,
kutlarım.
Tezat iki kelime üzerine kurgulanan yapıt, kendi özelliği/güzelliği içerisin de yoğun duygu meali ile duru bir hal almış.
Yapıtın temelinden çatısına, ustalık ve maharet tezgahından çıkmış olması kendi hülasasında yatmakta.
Tebrikler de bizden o güzel saf yüreğe...
Elinize ve emeğinize sağlık.
Sevgi dolu selam ve dualarımla.
Erdal Toygun
yine harika dizeler hocam..emeğinizi usta kaleminizi kutlarım.saygılar
''herzamanki gibi yine güzel şiirle,,güne merhaba dedim sevgiler..kaleminiz daim olsun..''
bu sabah ezanından hemen sonra
yani daha gün doğmadan
beraber bekleyelim seninle
kendi perdelerimizin aralığından
bir beygir gücündeki ekmek arabasının,
nal ve tekerlek sesini
ve markasız o eski kamyonetin içinde
çarpışan süt şişelerini.
bu sabah ezanından hemen sonra
gözümüzü bile kırpmadan
bekleyelim seninle
birbirimizi tanımadan.
Sayın ÇEŞTEPE hep merak ederim neden uzun dizeler kullanmak yerine mesela örnek olarak bu şiirinizin yukarıdaki ilk bölümü gibi yazmıyorsunuz diye. Bunu halen yurt dışında editörlük yapan bir dostumla şiir konusu açılınca konuşmak fırsatı oldu geçtiğimiz günlerde. bu yukarıdaki dizeleri bölme örneğide zaten o verdi. Ona göre bu tür yazan bazı şairler gibi siz şiirinizin kendiniz nasıl okuyorsanız her okuyanında aynı sizin gibi okumasını istediğiniz için bölünmemiş ve noktalama işaretli dizeler kullanıyormuşsunuz. Yani şiirinizin orkestra şefliğinde şiiri her okuyanla birlikte vurgulama ve soluklanma yerlerinde eşlik ederek aynı anda sizde bir koro içinde gibi şiiri birlikte okuduğunuzu hissediyormuşsunuz. Eskilerden Yahya kemalde böyle yaparmış. Bu görüşler editör arkadaşımın ama banada doğru geldi. Hırsız melekler diğerleri gibi olağanüstü güzellikte, çok kaliteli bir şiir. Bir günlükten alınma gibi, hikaye gibi çok yönlü güzel bir ders niteliğinde. Tebrik ediyorum.ant+10 puan
ÇOK GÜZEL KUTLARIM CEVAT AĞBİ+10
'Söylenebilecek her şey var çizilen resmin içinde, görüp his etmek bizlere bırakılmış.. Diyorum ya bu kalem hep yazmalı ders alınacak çok şey resmediyor..Tebriklerimi ve saygılarımı bıraktım sayfanıza, sevgi ile kalın.'
eyvallah ...
saygılar...
yaşananlardan bi haber adım attığımız dünyadan
sadece kendikendimizle okadar meşgulüzki
tv lerde sunulan dünyalara haps olmuş
gerçeklikten uzaklaşarak attığımız adımşarın
duymamız gereken sesleri anlatımınız cok güzel
tebrik ederim
her boşlukta bir sebep..adı kütük de kayıtlıyken, her gelen isim telaşında...oysa 'kısmet'den ötesine geçiş yok.
kelimelerin çizdiği resimde, algıya açık bir tablo
görebildiklerim için teşekkür...
saygımla
Bu şiir ile ilgili 93 tane yorum bulunmakta