Hanımlar emanettir elbette Rabbimizden
Değerli olmalıdır mutlaka kendimizden
Emanete ihanet edilmemeli asla
Utanılmayacak mı emanet sahibinden
Dinle sevdiğim, bu ayrılık saatidir.
Dünya var olalı beri çirkin ve soğuk,
Erken içeceğimiz bir ilaç gibi.
Tadı dudaklarımızda acımsı, buruk.
Bu saatte gözyaşları, yeminler,
Boş bir tesellidir inandığımız.
Devamını Oku
Dünya var olalı beri çirkin ve soğuk,
Erken içeceğimiz bir ilaç gibi.
Tadı dudaklarımızda acımsı, buruk.
Bu saatte gözyaşları, yeminler,
Boş bir tesellidir inandığımız.
HER SATIRINA İMZAMI ATTIĞIM SAMİMİ BİR ŞİİR.
TEBRİKLER ŞAİR.
SELAM VE DUA İLE.
Kadınlar elbette erkeklere teslimdir kurana görede hertürlü kurallara görede cünki erkekler daha güçlü yaratılmıştır önemli olan o gücü kötü kullanmamaları ıcın imtihan edılmektedir o gücü şefkat merhamet ile kullanmasıdır yoksa ezmek sömürmek için kullandıgında Allahutale ezilenin yanında yer alır ezeni zalimi asla sevmez büyük peygamberimizin hadisi kimi cok seversın dıye sorduklarında 1.cı sırada Allah 2. cı sırada hanımlarımı diyerek Allahtan sonra sevilecek oldugunu anlatmıştır ama gel görkü o peygamberin şimdiki ümmeti kadını cok aşağılarda tutmakta ve zulum yapmaktadır guzel şiiriniz için ve sectıgınız konu için tebrıkler selamlarımla
selami
Kadın erkek, mü'min ve mü'mineler birbirine eşittir. Birbirlerine emanettir.
Ataerkil düşünce, kendisini kadınlar üzerinde hami görerek, aklı, düşüncesi, bedeni üzerinde egemenlik iddia eder.
Halbuki Rabbim kur'anda,
Ey mü'minler diye seslendiğinde, asla kadın erkek ayrımı yoktur. Tebliğden her biri hak sahibi ve sorumludur.
Ne yazık ki atalar dininin ataerkil düşünceleri, hala müslümanların anlayışında, kalbinde, söylemlerinde, kadını ikinci plana iter, erkeği üzerinde egemen kılar.
Kur'an-daki bazı ayetlerin o güne has, o günün şartları ve özelliklerine göre ortaya çıkan sorunları bilgilendiren, sorunlara hükmeden ayetlerinden de giderek, erkeklerin kendi yanlarından yorumlamalarıyla kadın üzerinde ayrımcılık yaparlar.
İnsan, Adem (erkek) havva (adın) olarak, aynı cinsten hamurdan yaratılmıştır. Eşittir. Hak sahibidir. Sorumludur.
Bazı tefsirlerin yahudi kaynaklarından etkilenerek orta attıkları Havva'nın yaratılışıyla ilgili görüşler indidir.
'Ey adem sana kendinden bir eş yarattım'
İfadesini, 'yok kaburga kemiğinden, yok sol sanından' gibi yorumlayanlar ataerkil düşünce sahipleridir.
Halbuki Allah Adem'e ben sana kendinden, yani senin gibi, senin yaratılışına uygun bir eş yarattım demektedir.
Yani sana eş olarak, yine bir insan yarattım. Ancak erkil değil, kadınsı eş yarattım demektedir.
Yani insana, insan naturasından başka bir eş verilmemiştir.
Tarihin karanlıklarından gelen ataerkil düşüncelerin, özellikle israiliyat kaynaklı tefsirlerin etkisinden artık kurtulmak gerekir.
Bu şiir ile ilgili 3 tane yorum bulunmakta