Kuruluş ve işletmelerde söylentiler bolluğuyla samimiyet nasıl anlaşılır? Ürün mü tanıtılır? Üretim ya da işletme mi öne çıkarılır? Bilgiyi denetleyen organlar var mı? Sosyal duyarlıklar ödül sertifikalarıyla nasıl canlandırılıyor? Yardım yatırımlarıyla yaratılan imaj ile yaşam standardı veya tarzı, yani tutumu örtüşüyor mu?
İlaç şirketleri örneğin, hastalıklara yönelik ilaç araştırmaya odaklı oluşu, ilaç alamayan fakirlere yardım kaynakları olanağı yaratmaya yöneliyor oluşu, övünme payı ile imaj kazancı arasında, özelleştirme kaynaklı hazırlık aşamasına kanunların yenilenmesini de beraberinde getiren özellikleriyle, anlayışı cazipleştiren, kolaylaştıran iş adamları uluslar arası elçilikler olarak düşünülürse, yani ‘diplomatik hareket için ticaret’ kuruluşları olarak kurumsal alanlarla kimi konularda bir bakışta anlaşamayabilirler, bu anlaşılamayanı bir kenara koyarak, en azından anlaşılan konuları ilerletmek için birlikte çalışmaya engel olamaz denilmesi, bir global çalışma başarısını destekleyen en güzel unsurlar olarak etkileyişinin büyük olduğu zaman zaman (evrensel görüşler çapında da) konuşuluyor…
Globalle lokalin birleşmesinden oluşan, ürünlerin, bugün gen daha da zorlandırıyor, yerel kültüre uyarlanışına verilen özenle ancak uluslararası yakınlaşma sağlıklı bir olguya ulaştırılabilir. Ama denetimi (dış katılımcılar doymuş olarak veya kullanılıyor oldukları sanısıyla yerliler engel yaratmaya yönlendirilebilir, bir fırsatla karşılaşınca) çıkmaza saplanabilir. Yerli-yabancı yatırım dengeleri, bu arada daha başlangıçta, özellikle ve önemle başlangıçta, gözden kaçırılabilecek en ufak bir farkı kaldıramaz olacağına özeni de koruyabilmeli, her iki tarafın tanımları ‘denetim’ ile sağlıklı kararlara dayalı olmalı. Aksi hali, savaş çıkarmaya fırsatçılığı besler, tabi güçlü olan bu fırsatı değerlendirecektir. Dağdaki gelip bağdakini kovuyor hali, yerliyi yerliye boğdurur ve sefasına bakar keyfiyeti doğar kolayca…
İslam ne birilerinin tekelindedir, ne de yetkileri daraltma, genişletme ticaretine alet edilmesiyle hak ve hukuk sızlatıcılığıdır. Kurumsal olan Osmanlı tarihi ele alınıyor sık sık, can suyunu veren hayati yanı Türk varlığını tanımlamaya dayanıyor… Kurtuluş Savaşıyla, eskiyi yenileştirme kültürüyle bağdaşan, her gençliğin kendi çağıyla uyumlu yaşamı için sağlığını koruyabilen, aykırılığa varmasını engelleyebilecek önlemlerin gerçeğini halk anlar. Anlamak istemeyenler fırsatçılığı kullanıyorlardır denilmesini bu çerçeve içinde de yaratmak, fırsatçılığın önünü açan kozlardır…
Karaçalılar gibi yardan bitme bir çocuk
Çarpık bacaklarıyla -ha düştü, ha düşecek-
Nasıl koşarsa ardından bir devin
O çapkın babamı ben öyle sevdim
İslam ne birilerinin tekelindedir, ne de yetkileri daraltma, genişletme ticaretine alet edilmesiyle hak ve hukuk sızlatıcılığıdır…kurumsal olan Osmanlı tarihi ele alınıyor sık sık, can suyunu veren hayati yanı Türk varlığını tanımlamaya dayanıyor… Kurtuluş Savaşıyla, eskiyi yenileştirme kültürüyle bağdaşan, her gençliğin kendi çağıyla uyumlu yaşamı için sağlığını koruyabilen, aykırılığa varmasını engelleyebilecek önlemlerin gerçeğini halk anlar… anlamak istemeyenler fırsatçılığı kullanıyorlardır denilmesini bu çerçeve içinde de yaratmak, fırsatçılığın önünü açan kozlardır…
teşekkürler Sevinç hanım,,yine güzel bir yazı,,tebrikler,,,
Paylaşımlarınız için teşekkür ediyorum.
Bu şiir ile ilgili 2 tane yorum bulunmakta