geniş yüreklimsin dar yola düşme
sevdana ihtiyaç duyarın oldum
uğra yüreğime sağ sola düşme
ustalık ne çare sevdana öldüm
seninle boşaldım seninle doldum
Geri kaldık demeyelim
Güzel şey helal kazanmak,
Avrupa’ya, dünyaya bak,
Çok kazanmak güzel ancak,
"sen var ya sen bende kalın kitaplar
yazısız defterde yaprak gibisin..
sen bende virajlar, uzak etaplar
bir yolun sonunda sapak gibisin...
son demde karşıma çıkmış divane
"dediğime kulak as, gideceğim gör de bak
bildiklerin senindir ; bilmediğin olan ben
sessizce gideceğim, haberin olmayacak
çıkacağım aklından,ağlayacak seccaden..."
giden gelmez uyku kaçar, bunalır yollar ağlar,
vefalıyı zaman seçer,ağaçta dallar ağlar
yalan dolan bin-bir tavır, duygular hezeyanlı
gönül değirmeni susuz,bu hale güller ağlar...
xx
İçimde bir his uyanır,
Büyür kar yumağı gibi..
Kıvam bulur ve uyanır,
İpeğin sumağı gibi...
Gönlünün barkına girdim,
Geceler geçmez olsa da
Turnalar uçmaz olsa da
Ekenler bicmez olsa da
Beklersin de ben gelmem mi?
Bitse tükense mecalim,
"Ekim'in günleri başlar başlamaz
Veda eder; son kışına gelincik
Artık sıcaklarla mevsim adı yaz
Al allanır; bir başına gelincik..
Sağa sola bakınırken kendince,
DÖN GEL BALAM, DÖN GEL, KALMA ORADA
PEYNİR GEMİSİNİ LAF YÜRÜTÜR MÜ?
ÖZ YURDUNA ÇEKİL, YAR VAR SILADA
DAĞINA KAR YAĞSA, EL KÜRÜTÜR MÜ?
geceler şahittir ağladığıma
sessizlik içinde bu halim çoktur
sen bakma zamanca geçen çağıma
çığlıkla boğuşan hayalim çoktur




-
Gürsoy Solmaz
-
Gürsoy Solmaz
-
Gürsoy Solmaz
Tüm Yorumlar"yarası saklıyım sen sen ol sorma
yarası saklılar gizli ağlarmış...
har vurup canıma harman savurma..."
sevdalar yürekte kanlı çağlarmış..."
Garibim namına kerem diyorlar...
Garibim namına kerem diyorlar...