Deniz dinginliğiyle
Huzura kaçıştı ufuk çizgisinde
Kendinden, hayattan kaçış
Geceye yüklediği anlamlar
Olabildiğine saftı.
Düşünce sarhoşu yüreğiyle
Gecede saklanıyordu
Yüreği kendinden kaçarken
Günaha gebeydi...
Gecenin mor yüzüyle yüzleşti,
Gece mordu.
Yüklediği anlamlar
Akıp gidiyordu ellerinden...
Deniz dinginliğinden
Dağınık çarşaflara akıyordu gece
Ruhu dağılıyordu
Nadastan sonra ekilen ilk tohumun
Morluğu sarıyordu her yanı
Gece sarsıcıydı,gece mordu
Mor geceyle yüzleşme
Günün ilk ışıklarıyla başlıyordu
Eflatun giysilerle örtüyordu,
Ruhunun morluğunu.
Mor günahın rengiydi
Yeni günde günahı giyiyordu
Yüzüne moru boyamıştı
Mor parfümler sinmişti bedenine
Mor sigarası işliyordu ciğerlerine
Herşey mordu
Şimdi mora çalıyordu
Tüm renkleri hayatın
Gece mordu
Geceden güne taşıdığı günah mordu
Günahın rengi mordu...
Kayıt Tarihi : 20.12.2006 13:45:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Ama Tevfik Fikret ve Mehmet Akif Ersoy gibi büyük şairlerde nazmı nesre yaklaştırarak Türk şiirine önemli bir özellik kazandırmışlardır ve bu kanımca sorun veya eksik bir yön değil saygı duyulacak bir tarz bu tip ayrıntılar insanın şiir tarzını belirler ve eğer kaleminizde böyle bir kayma varsa bence düzeltmeyin.
bu arada şiir güzel olmuş :-))
Saygı ve Sevgilerimle Hilal Şahiner
Not1:umarım eleştirim sizi rahatsız etmemiştir.
Not2:sizde benim şiirlerimi okur ve fikirlerinizi beyan ederseniz sevinirim.
Gelelim eleştiri ve de yorumuma... Anlam ve anlatım... uyumlu görünüyor... ama anlatımda sorunlar var maalesef... yine yer yer nesirleşme var...şiirden yazıya kayma var... sanırım benim şiirlerimdeki en büyük sorun bu...acilen düzeltilip yeniden düzenlenmesi gerekiyor... bu şiirimde fazla noktalama işareti kullanmamışım, bu hem iyi hem kötü... 'deniz dinginliği' tamlamasını iki ayrı dizede kullanmışım, düzeltilmeli... şiirin anlatım akışını bozuyor... günah ve mor kelimelerini çok kullanmışım... ama bu anlamın üzerinde odaklanmayı sağlıyor... özellikle vurgulama oluyor... zaten yapmak istediğim buydu... o yüzden sakıncası yok...
Anlama gelince...Müstehcenlikten uzak bir günaha bürünmüş... Değerleri sarsmadan tabularla savaşmışım yine gözü kara kalemimle... Tasvip edilmeyen bir günahı yansıtmışım... Kahramanımın ruhsal çıplaklığının ve de yalnızlığının bir günahla kesişmesini anlatmışım... ve de sonrasını...
Sonuç olarak ben kokan bir şiir... Belli bir düşüncesi, felsefesi, hedefi, ideali ve tarzı var... İmgeleşme yeterince olmasa da olduğu kadarıyla şiirin akıcılığını sağlıyor... Az önce söylediğim sorunlar, fazlalıklar ve eksiklikler haricinde genel olarak fazla yormayan, bir solukta okunabilen ve anlaşılan bir şiir... O sorunları da en kısa zamanda düzeltebileceğime inancım tam :)) ama yine de tüm objektifliğimle kendime 7 puan veriyorum :((( o da sırf şiirdeki özgüvenli duruşuma ve de konu seçerkenki korkusuzluğuma :)) yoksa teknik hatalar inanın çok puan kırdırtacak kadar...
Deniz dinginliğiyle huzura kaçıştı ufuk çizgisinde
Kendinden, hayattan kaçış
Geceye yüklediği anlamlar olabildiğine saftı
Düşünce sarhoşu yüreğiyle gecede saklanıyordu
Yüreği kendinden kaçarken günaha gebeydi
Gecenin mor yüzüyle yüzleşti,
Gece mordu.
Yüklediği anlamlar akıp gidiyordu ellerinden
Deniz dinginliğinden dağınık çarşaflara akıyordu gece
Ruhu dağılıyordu
Nadastan sonra ekilen ilk tohumun morluğu sarıyordu her yanı
Gece sarsıcıydı,gece mordu
Mor geceyle yüzleşme günün ilk ışıklarıyla başlıyordu
Eflatun giysilerle örtüyordu ruhunun morluğunu
Mor günahın rengiydi
Yeni günde günahı giyiyordu
Yüzüne moru boyamıştı
Mor parfümler sinmişti bedenine
Mor sigarası işliyordu ciğerlerine
Herşey mordu
Şimdi mora çalıyordu tüm renkleri hayatın
Gece mordu
Geceden güne taşıdığı günah mordu
Günahın rengi mordu...
........
GÜNAHIN RENGİ SİYAH BENCE...
EFLATUN RENGİ ÇİÇEKLER GÜNAHA ÇOK UZAK..
TEBRİKLER...
GÜNAHSIZ VE ŞİİR GİBİ KAL FUNDA HANIM..
Gece mordu
Geceden güne taşıdığı günah mordu
Günahın rengi mordu...
Yüreğiniz beyaz kalsın....Tebrikler...
TÜM YORUMLAR (13)