Gruplarınızı Görmek İçin Üye Girişi Yapın
ATTİLA İLHAN'a SAYGIYLA
Sokağı ve sokağın söylemiyle 'bıçkın' yaşamın anlarını toplumsal bir misyon ve duruş yükleyerek şiire taşıdı.di'li geçmiş zamanlı cümlelerin yaşlanmayan dizelerine imza attı.'Kaptan'la başlayan şiir serüveni 'Duvar'la toplumsal bir öz kazanarak yükseldi.'Boynuna o yeşil fuları sarma çocuk/Gece trenlerine binme kaybolursun/Sokaklarda mızıka çalma çocuk/Vurulursun' dizeleri gençliğin toplumsal muhalefetinin doruğa tırmandığı süreçte dillerden düşmedi.'Pia'da kendisinin bile beklemediğini söylediği bir doruk yakaladı,sandallara,arabaların arkalarına bu isim yazıldı.'Sisler Bulvarı'nda sol romantizmini bireyselliğe taşıdı.'Ben Sana Mecburum'u ezberlemeyenimiz yoktur.
Şiirde-neden kullanıldığını hala çözemediğim-noktalama işaretlerini kullanmadı.Yazı dilinin-özel adlar dışında-baş belası olan büyük harflerini sildi süpürdü.
Toplumsal duruşu ve sosyalizmle örtüştürmeye çalıştığı çizgisini koruyamayacağı dikkatli gözlerden kaçmıyordu.'An Gelir'de 'Yeraltı örgütleri' sözünü kullanması onun bilinç altında bu alana bakışının göstergesiydi.
Sonuçta,yaşamının son evrelerinde ulusalcılığa kaydı.Bunun öncesinde 'Fena Halde Leman' gibi popüler kültüre hizmet eden yapıtlar oluşturdu.Sanırım ticari kaygılarla,TV dizilerine senaryolar yazdı...
Ama şiir adamdı,şiirdi,'Aysel Git Başımdan','Sen Benim Hiçbir Şeyimsin.' okunmadan ölünmemesi gereken şiirlerdendir...
Şairler gidince ötelerinden bir dize okumak adettir ve yakışır:
'Aysel git başımdan
Seni seviyorum'
BÜLENT AYDINEL