Gruplarınızı Görmek İçin Üye Girişi Yapın
Kötülüğü ve iyiliği gizlemek.
İyiliği gizlemek;
İyiliği işleyen kişi için riyadan korunma adına daha üstün olsa da;
Nefsini kontrol altında tutabilecek olanlar için, örnek teşkil edip iyiliğin çoğalmasına yol açabileceğinden dolayı teşvik amaçlı alenen yapılması irşad niteliği de taşıyabilir.
Onun için şeairin neşrinde riya olmadığı söylenir.
Kötülüğü saklamak;
Her insanın içinde imtihan sebebi olmak üzere,
haram ve kötülüklere karşı gayri iradi bir eğilim ve istek olduğundan,
toplumda yaygınlaşmasını önlemek adına iyiliği gizlemekten daha önemli ve faydalı olmakla beraber;
Harama girme suçunu aleniyet ile yaygınlaştırma suçu ile katlamamak lazım gelir..
Fasıkı mütecahir denilen, gizli işlediği günahı alenen anlatan adamın bu konudaki gıybeti gıybetten sayılmamış olmasının sebebi günahın yaygınlaşmasını önleme adına alınmış bir tedbir olsa gerek.
İyilik ve ibadetin gizlisi daha makbul olsa da.
Günah ve kötülüğün gizli kalması hem toplum için,
hem günahkâr için çok daha önemli olduğu kanaatindeyim.
Damlalar 038
Kötülüğü ve iyiliği gizlemek.
6/176
%%%%&&&&&&%%%%&&&&&&
Af Edelim Ki
Haklı olmak güzeldir.
Haklılığını devam ettirebilmek daha da güzeldir.
Hakkını alan, haksızla müsavi olur.
Hakkını bağışlayan,
Hakkından vazgeçmiş olsa bile haklılığını devam ettirdiğinden dolayı üstünlüğünü devam ettirir.
Bağışlama yolunu tercih eden kimse,
Suçluyu af ettiğinden dolayı, pişman olmasını sağlarsa topluma güzel bir insan kazandırmış olur.
Sanıyorum bu hepsinden de güzeldir.
Unutmayalım af edebileceğimiz suçlular olabileceği gibi,
Af edilmeyi bekleyen suçlu konumunda olmamızda ihtimal dışı değildir.
Allahın kullarını af edelim ki,
af edilmeye en muhtaç olduğumuz haşir gününde af edilme umudumuz olsun.
Meltem Esintisi
038 Af Edelim Ki!
19/568