MAVERA-Sufi Muhabbet Mesaj Detayi Antoloji.com

Alan:   Grup:MAVERA-Sufi Muhabbet
Tarih: 02.01.2013 13:03
Konu: ''NAKŞİBENDİLİKTE:BEKRİ, FARUKİ, OSMANİ, ALEVİ ŞİFREYİ ÇÖZÜMLÜYORUZ? ! ? ''

AYHAN AYTAÇ YAZAREFENDİ:
(İSLAMMANTIKÇISI VE TASAVVUFFELSEFECİSİ :)
''NAKŞİBENDİLİKTE:BEKRİ, FARUKİ, OSMANİ, ALEVİ ŞİFREYİ ÇÖZÜMLÜYORUZ? ! ? ''
((...euzu:'ulu nakşi yüce bektaşi efendimiz mehdi aleyhisselamın'...zuhuru yakındır? diyerek bu önemli makalemize başlıyoruz.zira nanşiliğin altın silsilesinin 4. bektaşiliğin 12 imamlarının 6.olan imam-ı cafer-i sadık hazretleri derki.'...zuhuru yakındır? diyenler kazanmıştır? ' işte bizde bunu anımsatan bir makeleye imza atacağız inşaallah.naşibendiliğin altın silsilesinde 33 zat-ı muhterem yer alır.birçok nakşi alim ve veli zatları şeyhleri bunu fırsat buldukça hatırlatır.ama birde bilinmeyen bir süreci vardır bu silsilenin ki bunu ancak manay-ı marifet ve sırrı-hakikatte ilmel,aynel,hakkel yakin sahibi inayet-i kayra sahibi seçilmiş ve korunmuş kişiler bilebilir.heleki şu ahirzamanın sonlarında kıyametin 112 küçük alametleri bir bir tesbih tanesi gibi hicri 1400'den bu yana çıktığınıda hesaba katarsak geç bile kalınmıştır diyebiliriz bunları zikretmek için.aynı zamanda mehdinin çıkış alametleridir bu küçük alametlerki bunlarında zikredeceğiz yer yer.şimdi bizim esas dikkat çekmek istediğimiz yer neresi oraya bakalım isterseniz.neden nakşibendilikte bir bekri,faruki,osmani,alevi şifre vardır? sorusunu soralım.nedir bu dört anasırrıhakikati ki bizi şimdi çok ilgilendiriyor.elbette ki bu konular ömer çelakıl,harun yahya,cübbeli ahmet, gibi farklı alandaki kişileri aşar hemde fesah fesah aşarki bu gibi kimseler marifetin ne olduğunu bile tam kavramış kimseler değildir.mesela ömer öngüt bunu anlamıştır.hüseyin hilmi ışık bunu anlamıştır.necip fazılda bi nebze anlamıştır ama daha iyi anlamış olan zat-ı muhterem ise seyyid abdulhakim el-arvasi hazretleridir ki ona çok şey borçluyuzdur.zaten bu makalemize başlık olan isimlerden birisi ona aittir.mesela 'alevi' kısmı kendisi ile alakalıdır oraya geleceğiz.tarikat-ı aliyyeden olan nakşibendilik bu ahirzamanda hakkat,hikmet,vede hüccetin cem olmasıyla kadiri ve rufai tarikatlerininde meczolması ile ortaya çıkmıştırki iş sırrıhakikate doğru ilerlemekte ve nihayetinde iki büyük kardeş tarikatın birleşimine vasıl olmasına doğru son sürat gitmektedir.ulu nakşi ve yüce bektaşi tarikatleri dörtkapıkırkmakam ekseninde ahmet yesevi ve abdulhalık goncdivani yanında birleşecektir.bu kutlu birleşim ulu nakşi ve yüce bektaşi efendimiz mehdi aleyhisselam ile olacaktır.rahman suresi 19 ile 20.ayetler bunu bize müjdelemektedir.kuran-ı oku kerim deki:'biz saldık o iki deryayı birbilerine kavuşması için? ' ve...'biri tatlı biri acıdır*' vurgusu nakşilik ile bektaşiliğe işarettir.bu iki tarikatın silsilesi ilimde aliye imanda ebubekire kadar gitmektedir.aziz imam cafer-i sadıkın annesi ferve iki kere cihetten ebubekirin soyundan gelmektedir.babasıda iki cihetten imam aliden gelmektedir sanırız.dolayısı ile azizliği yani her iki tarikat tarafından sevilirliği bundan gelmektedir.imam ali ile imam ebubekirin muhabbetlerine gider.ümminebi/fakirresul derki:'her kim şu dört kişinin muhabbetini gönlünde bulundurmaz ise o kişi münafıktır? o dört kişi şunlardır:'ebubekir,ömer,osman,ali? ''...amenna ve saddakna ya resulallah? aslında bu muhabbetten müteşekkildir o nakşibendilik tarikati ki aynı zamanda sohbetleri ashab-ı kiramdan gelir.imam-ı rabbani derki:'yolumuz ashab-ı kiramın yoludur? ' pir sultanda derki:'yolumuz 12 imamların yoludur? ' yani nakşibendilik ashab-ı kiramın yolu (tarikatı?) bektaşilikte ehlibeytin yolu (tarikatı?) dır.birisi kutsal şeriat bayrağını devralmış diğeride kutsal marifet bayrağını devralmış el ele el hakka yüz yüze yüz hüdaya mehdi aleyhisselama getirmektedirler.aynı kişidir menzilleri ki kulağın biri cafer diğeri mehdidir? caferi sadıktan yola çıkan nakşilik ve bektaşilik 1140 selenik fitne ve imtihandan sonra tekrar mehdi ile buluşur.arada seyri sülukta zaafiyette kalanlar 72 sapık fırkayı meydana getirmiştirki imam-ı rabbaninin babası abdulehat böyle söylemiştir? arap islam sünniliği ile türk islam sünniliği aynı şey değildir.1.osmanlı ile 2.osmanlıda bir değildir.biri türk islam tasavvuf devleti diğeri arap islam şeriat devleti.400 senelik islam elbisesi arapta kalmış son 1000 yıldırda türklerdedir.ve yine türklerde son bulacaktır.yavuz sultan selimin tekrar başa döndürmüş olması bu gerçeği değiştirmez.sonuçta ne yavuz nede şah ismail kazandı.hakikat hikmet ve hüccet kazanmış oldu.bütün bunlara bir delilde maide suresi 54.ayettir.bu ayetin en güzel tefsirinide dr.haluk nurbaki hoca 'anadolu mucizesi' adlı küçük hacimli kitapçığı ile yapmıştırki ona göre maide 54 türklere işarettir.sonuç itibari ile biz başa dönersek vede sırrıhakikatin sırrını faş edersek nakşibendiliğin bekriliği mevlana celalettin rumidir.farukiliği imam-ı rabbanidir.osmaniliği mevlana halid bağdadidir ve aleviliğide seyyid abdulhakim el-arvasidir kendisi ankaradadır.tıpkı hilafet sıralamasındada olduğu gibi rabbül-alemin nakşibendilikte bunu böylece hikmete tabi kılmış iş tamam olmuş ve seyyid abdulbaki el-hüseyninin dediği gibi:'hidayet-i tamme mehdiye kalmıştır? ' dede kokutta ahirzamanda bütün işlerin aslarücu hadisince tekrar türklere vede en faziletli kollarına yani oğuzlara ve kocatürklere geri dönecektir.oğuzlar bektaşilikle kocatürklerde nakşibendilik ile zuhur ederde bayraklılarıyla mehdi aleyhisselam etrafında buluşur tüm dünyanın fethi gerçek olur inşaallah ve elhamdülillah.gördüğünüz gibi biz sırrı en sona bıraktık ki zihin ve kalb gündeminizde bir tutarsızlık olmasın düşünce karanlığınıza bir ışık gönüllerinizin gamına bir tesselli oluştursun diyedir.kuran-ı oku kerim deki:'bekleyin! bizlerde sizinle bekleyenlerdeniz? ' ayetleri bu bekleyişin bir isbat-ı hakikati,hikmeti,hücceti,hidayetidir vesselam :)) _PİRGERÇEKVELİ/DÖRTLÜĞÜ:'AKILLARI GELİN ETMİŞLER/HERKES KENDİ AKLINI BEĞENMİŞ? /NEFİSLERİ PAZARA ÇIKARTMIŞLAR/HERKES KENDİ NEFSİNDEN KAÇMIŞ? '...GERÇEĞE HU HU GERÇEĞE MÜMİNE YA ALİ YA MEHDİ SAHİB-İ AN- ZAMAN? ! ?