Gruplarınızı Görmek İçin Üye Girişi Yapın
Kimden: Mehdi dabbetül-arz 19
Kime: Grup: Ayhan Aytaç'ın Notları
Tarih: 28.12.2012 12:39 (GMT +2:00)
Konu: ''HAFIZA-İ BEŞER NEDEN (!) NİSYAN:(UNUTKANLIK?) İLE MALULDÜR? ! ? ''
AYHAN AYTAÇ YAZAREFENDİ:
''HAFIZA-İ BEŞER NEDEN (!) NİSYAN:(UNUTKANLIK?) İLE MALULDÜR? ! ? ''
((...euzu:ulu yüce büyük rabbimiz! 'anın beni anayım sizi? ' der.bir başka ayettede deki:'sizin duanız yoksa rabbim sizi ne yapsın? ' ve bir ayettede sanki fasıkın vasfını bize tarif eder:'onlar allahı unuttu! allahta onlara önce nefsini sonrada rabbini unutturdu? ' bunları giriş olarak kabul ediyorum.ama şimdi esas meseleye girmeyi düşünüyorum? esas mesele şudur ki bu nisyan yani unutkanlık ile zikrin yani hatırlama veya hatırlatmanın arasında şeytan ile rahman arasında bir gizli cihatın baş gösteriyor olmasıdır.barnabas incilinde 6666 cinden bahsedilir.kuranda 6666 ayet olursa? her bir ayet bir cine cihat açmış gibidir.gibi değil öyledir adeta.vesvese ve anti-vesvese karşılığı gibi.kuran bunu şu ayetle destekler.furkan 52:'inkarcılara karşı kuran ile cihat açın? ' kuran bir zikir ise 6666 ayetin her birini bir ok veya bir mızrak mesabesinde kullanmak önerilir sanki.ve zaten o yüzden kuran yaprakları mızrakların ucunu konmadımı.kuran-ı natıka karşı sessiz kuran ile.ve belki burda kuran ali inkarcılar baği ordusu idi.ama onlar kuran ile daha doğrusu kuran-ı natık olan hafız-ı levh-i mahfuz imam ali ile savaşılamıyacağını anladılarda ancak telaffuzu olan sessiz kuran ile bunun karşılığını meydana koymuşlardı.ruh ile beden bir değildir.ruh baki ise beden fanidir hepimiz biliriz.ruhun hafızlığı ve bedenin hafızlığıda bir değildir öyle ise? ruhsal inanırlık müminlik ise bedensel inanırlık müslümanlıktır ama bu kategoriye zahiren münafıklarda dahil ise 32 farz üzerindendir.taklid-i iman taklid-i amel taklid-i ihlas taklid-i mümin diyelim yekün biz buna ki bu işler taklitle değil tahkik ile haizdir? şimdi esas meselenin can alıcı boyutuna ilerleyelimde işimize bakalım.ayinesi işdir kişinin derler? ibn-i arabi kaynaklı ibn-i abbas ravili 'şeytanın hileleri? ' adlı kitapçıkta şeytan ile ilgili birçok şifre verlmişsesde en önemlisi sanki içerikten alınmış veya iman imtihanına bırakılmıştır.oda şudur:'unutkanlık? '...neden? oysaki çok güzel anlatımlı şekilde izah edilmşken neden? belki dediğimiz gibi iman imtihanıdır.zikir ile nisyan arasındaki bu gizli cihat bunu ortaya koyuyorsa illaki biz bunu tefekkür-ü kıraat ile anlayacağız demektir.işte anlamamız noktasında ki mercek konuyu dört misalde örneklendireceğiz inşaallah.1.misal:'hz.musa o gençle o kayalıkta buluştu.ve sonra kalkıp gittiler.ve sonra acıktılar.gerisin geriye geldiler.ama balıklar yoktur? hz.yuşa olduğu sanılan genç dediki:'andolsunki bunu bana şeytandan başkası unutturmadı? '...dikkat dikkat vede rikkat? '...şeytandan başkası unutturmadı? '...ne unutturma ama? ek olarak diyelimki musayada hızır sabret dediğinde üç kez unutması.buda belki şeytanın unutturmasıdır kim bilir? 2.misal:'hz.yusuf ile zindan arkadaşları.bunlardan biri rüya gördü.yusuf birinin öleceğini diğerinin kurtulacağını haber verdi.ölen öldü kalan kaldı sonra serbest bırakıldı.derken yusuf ona gittiğin yerde benden bahsetki bende bu zindandan kurtulayım.ve ayet devam ediyor diyor ki:'şeytan ona yusufu unutturdu da yusuf orda yıllarca kalmak zorunda kaldı? '...yine şeytan görevde ve nisyan ile zikir savaşı devam ediyor.burda birşeye dikkat çekmek gerekirse allahın dilemesi ile oluyor olmasıdır tüm bunların.elbette allah vakti gelince hatırlatır.şeytanda allahın zini olmadıkça unutturamaz? (dua ve zikir:'unutmayı ebediyyen unutmak dilerim ya rabbül-alemin? ') 3.misal:ayetlerimizle alay edilir edilmez onlar bir başka konuya girdiklerinde hemen orayı terket.eğer şeytan unutturursa hatırladığın zaman terk et yoksa zalimlerden olursun? buda yanılmıyorsam enam 68 de geçer benzer bir ayet daha vardır doğrusunu allah ve resulü bilir? ...işte burdada görüldüğü gibi şeytan unutturmaya devam ediyor.4.misal:o kuran bana geldikten sonra şeytan bana onu unutturdu ayetide son misalimizdir.hiç şüphesiz kuranda buna benzer işari manada veya dolaylı derecede çok ayet vardır biz şimdilik bunlara girmiyoruz bunlarla yetiniyoruz.konunun uzmanlarıda bi zahmet el atsınlarda tamamına erdirsinler ama her ilim sahibinin üzerinde bir ilim sahibi olduğunu asla unutmasınlar kibirlenmesinler özellikle bu konuda konuyu saptırıpta şeytanın bir aktörü durumunda konunun mankeni komikliğine düşmesinler inşaallah ve elhamdülillah amin amin amin el muin ya rabbül-alemin hu :))