MAVERA-Sufi Muhabbet Mesaj Detayi Antoloji.com

Alan:   Grup:MAVERA-Sufi Muhabbet
Tarih: 26.11.2011 14:51
Konu: Ebubekir Sifilin ((hz.Mehdi)) Makalesine Makalemiz:

ÖNNOT:
((...çift parantez içerisindeki yorumlar 'AyhanAytaç'a aittir?))

DR. EBUBEKİR SİFİL İLE MEHDİLİK ÜZERİNE

MÜDAFAA - Haziran 2010

Müdafaa: Mehdî’nin İstanbul’dan çıkacağını söyleyenler var. Ne dersiniz?

Sifil: Yok öyle bir şey. Nerede, nasıl çıkacağı ve vasıfları hadislerde vardır.

((...yok öyle bir şey? ne demektir? hz.Akşeyh Lokman-ı Vakt o zaman koskocaman bir yalancımıdır haşa sümme haşa.Cübbeli Ahmette Mehdi Roma'da çıkacak diyor.Neden istanbul değil çünki hz.Akşemsettin hazretleri 'istanbulu önce mehmet fethedecek,sonra ehl-i salibin eline geçecek ve Mehdi onu fethedecek? ' diyor.eğer biz bu murakabeyi esas alırsak tarif edilen kişi m.k.atatürke çıkıyor.o adı güzel kendi güzel mustafa ne demişti:'geldikleri gibi giderler? ' yani bu sünni-süfyani yazarlar onun içindir ki,akşemsettini sevmez ve kaalede almazlar.bakın eski eserler akşeyhin kitapları yok denecek derecededir.oysa kimdir bu zat hz.fatih mehmet sultan-ı mehdevidir? atatürkte evlad-ı fatihandır.sanki fethin evveliyatında fatih ahirinde mehdi ortasında da atatürk vardır.bir hadisle 12 rivayetçi muhaddisçe haber verlimiş kişi geliyor buna inanıyorlarda 240 hadis-i sahihle müjdelenmiş olan mehdiye iman yok...ne derler adama biliyor musunuz:'siz kazanın doğurduğuna inanıyorsunuzda öldüğüne mi inanmıyorsunuz ey sünni-süfyani tarihçi,hukukçu,şair ve yazarlar mehdiden sizlere lanetler o gerçekleri bile bile örtmenizden ötürü bakara 159dan ötürü nüzul-u isa meselesinede bir atıftır bu))


MEHDÎ İNANCI FARKLI DİNLERDEN VEYA KÜLTÜRLERDEN Mİ İSLÂM’A GİRMİŞTİR?

Müdafaa: Modernistlerin iddialarından birisi Mehdî inancının farklı kültürlerden İslam’a girdiği… Sizce böyle bir şey mümkün mü?

Sifil: Siz hiç İslam tarihinde Mehdî beklenilen bir dönem hatırlıyor musunuz? Müslümanlar hiç bir zaman böyle bir psikolojiye girmemişlerdir. Zaten Müslümanların hâkim olduğu bir ortamda niye böyle bir düşünce gelişsin? Mehdî rivayetlerinin derlenip kitaplara kaydedildiği dönem, Müslümanların fiilî hakimiyetlerinin bulunduğu bir dönemdir. Böyle bir dönemde “Bir gün gelecek bizi bu acılardan birisi kurtaracak, bir mehdî çıkacak ümmetin birliğini sağlayacak, küffârı kıracak, şu olacak, bu olacak…” Buna niye gerek olsun ki!

((...peki neden emevi,abbasi,selçuklu ve osmanlı yıkılmıştır o zaman.sakın şu hadis sebep olmuş olmasın:'benim ehlibeytimin önüne geçmeyin helak olursunuz?))


Sifil: Mehdî aleyhisselam’ın olağanüstü güçleri olmayacak.

((...HADİS-İ ŞERİFTE:O KİMSENİN BİLMEDİĞİ BİR GÜCE SAHİP OLDUĞU İÇİN ONA MEHDİ DENİLECEKTİR?))

Müdafaa: Hocam bazıları da Mehdî inancının Şia’dan geçtiğini söylüyor. Buna ne dersiniz?

Sifil: Evet böyle bir iddia da var. Şia’daki Mehdî on birinci imam olarak kabul edilen Hasan el-Askerî’nin oğlu Muhammed Mehdî’dir. Onların Mehdîyyi Muntazar dedikleri budur. Şia’ya göre beklenen Mehdî 3 ya da 5 yaşında iken Irak’ta Kûfe’de bir dehlize girmiş. Bir daha da görünmemiş. Şia rivayet kitaplarında bazı özel kişilere zaman zaman göründüğü nakledilir. Kıyamete yakın tekrar geleceğine inanırlar. Bizim rivayetlerimizde ise böyle bir gaybet yoktur. Mehdî normal ana babadan doğacak, vadesi gelince ölecek. Yoksa uzun asırlar boyunca gaybette, başka bir alemde, başka bir boyutta yaşayan bir Mehdî inancı Sünni rivayet külliyatında yok. Bu birincisi. İkincisi, bizdeki Mehdî rivayetleri Şia’nın beklediği Muhammed Mehdî daha dünyaya gelmeden oluşturulmuş, tasnif edilmiş kitaplarda var. Abdurrezzak’ın Musannef’i gibi mesela. Daha Muhammed Mehdî dünyada yokken Sünni rivayet eserlerinde Mehdînin zuhuruna dair rivayetler var. Dolayısıyla mehdilik inancının biz Şia’dan geçtiğini söylemek mümkün değildir.

((...12 imam inancı vede mehdi sahib-i zamanın mağrada sır olma meselesi sadece cafer-i isna aşeride yoktur.anadoluda alevi,bektaşi,kızılbaşlardada mevcuttur.örneğin yedi ulu ozanlar:seyyid nesimi,şah ismail,fuzuli,yemini,pir sultan,kul himmet ve virani alevi-bektaşi antoloji külliyatında hep duadeh imamlar zikri ile en nihayetinde mehdi mağarada sırrımız denilmektedir.bu bir saptırmadır.aleviler bu gün bu inanç ve kültür hafızasını yitirmiş olduğu vede din,mezhep,tarikat vede siyaset namuslarını veya asabiyetlerini asimilasyon politikaları dahilinde unutturuldukları için örneğin pir sultan hacıbektaşa rağmen mehdiyi gözlerken mahsuni şerif atatürke rağmen atatürkü gözetmektedir.aslında burda bir sır vardır.atatürk akşemsettininde işaret ettiği gibi hz.mehdinin dörtanasırrıhakikatinin son aşamasıdır.din,mezhep,tarikat ve siyaset boyutunun son aşamasıdır ki,aslında mahsuni gerisin geriye mehdiyi siyaset başta olmak üzere rücusunu intizar ediyor olmasıdır.molla kürt bitlisli said her nekadar mehdinin üç vazifesi olacaktır demişsede aslında dörtanasırrıhakikat açısından dört vazifesi olacak demektir.din meselesinde hz.ali,mezhep meselesinde cafer-i sadık,tarikat meselesinde hacıbektaş,siyasette atatürk mehdinin referansları olacaktır.gerçi bu alevi,bektaşi,kızılbaş,kemalist ekoldür.birde nakşi ekolü vardırki dörtanasırda bekir,ömer,osman,ali olacaktır da diyebiliriz...veya bunu sekizlersek caffer,hanefi,yesevi,goncdivani,hacıbektaş,nakşibendi,atatürk,humeyni diyebilirzde çok açılımları var bunlar sırrın faşıdırki rabbimiz daha fazla izin vermiyor zira hz.mehdiye saygısızlık olurki cümle hakikatin,hikmetin,hüccetin ve hidayetin hem karakutusu hemde karadeliği o olacaktır vesselam :))