Gruplarınızı Görmek İçin Üye Girişi Yapın
ölüm ve rücu
Tasavvuf rücu hallerini başlıca 4 kısma ayırmıştır.birinci:rücu fiili olarak ölen kişinin vücundundaki anasır maddesinin dagılması ile asılları olan şeye dönüşmesi.ikinci rücu insanlıgını idrak edemeyen kişi fiilen ölmüş olmasına ragmen dünyada yaşıyormuş gibi dostları,iş arkadaşları,akrabalarının rüyalarına girer sözde (hayali) dünya hayatını yaşamakla zamanını gecirdigini sanan bu kişi ruhani asaletine erişemediginden mevhum rücu(kuruntulu) .ücüncü rücu:bu mevhum kişi(ikinci rücudaki) başı boş olarak gezerken bir tanıdık kamil ruhun karşısına tesadüfen cıkar.onun kurtarılmasını saglıycak olan o kamil ruh onu tekrar ervah alemine(ruhlar alemine) sokar.bu kişi artık ruhlar aleminde o kamil ruhun terbiyesi altında alfabeden başlıyarak irfaniyet tahsilini yaptıktan sonra aslına rücu eder.aksi halde milyonlarca sene taa mahşere kadar adeta göcebe bir halde sahipsiz,perişan gezer.dördüncü rücu:bu rücu ehli direk muhammediyet meclisine dahil olan kurtuluş ehlidir.bunlar itibari ölüm zevkini tattıktan sonra sonsuz varlık sınıfına giren velilerdir.biraz daha acıklayalım.ikincirücu ehlinden olanlar ta insanlıklarına kavuşuncaya kadar şeklen insan olarak seyretmelerine ragmen dünyada iken edindigi ahlak üzere (fara,kedi,köpek bazende yırtıcılar) mazhariyetinde gelişmeleri bir kader sırrıdır.mesela hırsız bir kişi şeklen insan olmasına ragmen ahlaki mashariyeti farelik,inatcının eşeklik,başkasından karşılıksız menfaat saglamak isteyenin kedilikdir.işte bunun gibi hangi üzerese o hayvanın mazhariyetinde ruh haletini giyer ve taşır. bu işe sıcandan başlıyarak ehli olmayan hayvanların ruhlarıyla haşır olduktan sonra ehli hayvanların ahlakına yükselerekceşitli ruhlar aleminde döner ha döner.taki alıştıgı ahlaki merhaleleri kaybedinceye kadar.nihayet yine bir cenabı mürşidin yardımı ile insanlıgını bulması hakkın pirensip ve kanunlarının hikmetidir.onun icin kişinin kendi nefsini tanıması ilk ve son şarttır.