Ey sevgili gönül sana gider herdem fıtraten,
Ey sevgili o sensin gönül mülkünü titreten,
Ey sevgili şeref tahtını bana verensin,
Ey sevgili hu hasretinle yere serensin,
Ey sevgili şems yakmaz canın hak gölgesindedir,
Ey sevgili us ermez sırrı gör bilgesindedir
Ey sevgili bu gönül otağına nar koyan sensin,
Ey sevgili bin yakıp teni canı har koyan sensin,
Ey sevgili bu çile ki benden sana yol açan,
Ey sevgili bu gönül ki herdem acıyı seçen,
Ey sevgili sen bendesin bende ben oldun her dem,
Ey sevgili dil söylesin tek ruh tek baş tek beden,
Ey sevgili bu çilede gönül mülkü tarumar,
Ey sevgili hak çalabım serdaroğlu em umar
,
Hayri Arıkan (Serdaroğlu)Kayıt Tarihi : 14.2.2006 17:57:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
![Hayri Arıkan (Serdaroğlu)](https://www.antoloji.com/i/siir/2006/02/14/ey-sevgili-49.jpg)
Ey sevgili dil söylesin tek ruh tek baş tek beden,
Ey sevgili bu çilede gönül mülkü tarumar,
Ey sevgili hak çalabım serdaroğlu em umar
çok güzel bir şiirdi paylaşıma sunduğunuz için teşekküler.
Sevgili kardeşim : Hayri Arıkan (Serdaroğlu)
Şiirinizi dikkatli bir şekilde inceledim: Duygular mısralara ustalıkla taşınmış. ve şiirin bütünlüğüne olan hakimiyetinizi kutluyorum. Pek çok yorumumda belirttiğim bir husus vardı. Bu tip duygu ağırlığının kendini hissettirdiği şiirleri bekleyen bir tehlike var diye. O tehlike de şudur: Şiirin bazı mısraları aşırı duygu yüklenimi ile donanırken bazı mısralar duygu yoksunu hatta içi boş sıradan cümlelere dönüşür. Kafiye ve hece sayısını tutturmak uğruna bazan duygu fakiri mısralar şiirde yer alır. bazan da hiç gereği yokken zorunlu olarak şiirin akıcılığını bozan ekler istenmeden ilave edilir...
Şiiri yazanın bilgi birikimi ve tecrübesinin yanında; ayrıca doğuştan da gelen sezgi ve var olanı daha iyi bir şekilde ifade edebilme yeteği gerekir. Şiir hiçbir zaman şairi hükmü altına almamalıdır yoksa kendi kendini yazdıran bir şiir ortaya çıkar ki böyle bir şiirde bu yapısını şairin bütün çabasına rağmen gizleyemez. Şiirin ilk giriş mısraları şiirin tamamını okutacak şekilde davetkar olmalı, son kıtalar, özellikle final mısraları da kendini unutturmayacak bir donanım ve fonetiğe sahip olmalıdır.
Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda:
Şiir üzerindeki hakimiyetinizi ve şiire yön verişteki ustalığınızı kutluyorum... Sonuçta nefis bir şiir ortaya çıkmış. Beğenerek ve saygı duyarak okudum.
Tebrik eder başarınızın devamını dilerim. Bu güzel şiirinizi ve şiirdeki ustalığınızı Tekirdağ'dan gönderdiğim Tam puan ile selamlıyorum.
Yuvanızda huzur ve mutluluk , yüzünüzde sevinç tebessümleri hiç eksik olmasın, Kaleminizin her dem kudretli ve ilham yüklü olması dileklerim ile birlikte kardeşimin sayfasına Tam Puanı bırakıyorum.
Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun.
Sevgi ve saygılarımla.
Dr. İrfan Yılmaz. TEKİRDAĞ.
TÜM YORUMLAR (8)