Vesile neden asıl neden değildir. Dış nedendir. Her şey gibi totem dönem de kolektif bir üssel değişmeler nedeniyle totem dönemin gelecekte ne olacağı veya nasıl şekil alacağı yönüyle belirsizledir.
Kolektif alanın kişileri, kolektif tutumu, ortaklaşan sağlama yapmaları totem sürecin özüdür. Asıl nedenidir. Yine bir totem grubu, gruplar arası girişme içine sokan ve girişimi ittifaka çeviren asıl neden "grup içi üreten ilişkidir".
Bir totem grubun dışındaki üreten ilişkiye sahip başka bir totem grup ise, vesile nedendir. Her öz ya da asıl neden olan iç neden, kendisine öyle veya böyle bir dış nedeni mutlaka bulur.
Her şey bileşen parça süreçler girişmesi bir potansiyele eğimledir. Gruplar da kolektif parçalı bileşenlerdi. Kolektif grubu oluşan parçaların ilki, tek tek kişilerdi.
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta