Sen gittin
Sanki yıldızlar gökyüzünden çekildi
Kurumuş bir nehir kıyısında, susuz kalmış bir ağaç gibiyim
Yağmura hasret dallarım
Renklerim solmuş, güneşim batmış
Ebedî karanlıklara gömüldü şimdi yüreğim
Kasımpatı tohumları ektim yüreğime, adın dilime her değdiğinde
Dağ yamaçlarında yorgun ırmak yataklarıydı sanki düşlerim
Sen en sevgili
Ve ben
Taksim görmüş bulutlar gibi
Değmeden ellerin ellerime
Kışa doğru yol almışken mevsim
Bir sevda türküsü hoşluğunda
Batan bir güneş loşluğunda
Çarpar yüreğim sevda coşkusuyla.
Kış a doğru yol almışken mevsim
Aramızda bir adım vardı
Oysa o adım dünya kadardı
Sandım ki güneş doğacak
Bakışların yalancı bir bahardı
Gülmeyi tam öğrendiğim yerde sustu sözcüklerim
Şimdi hiç gerçekleşmeyecek hayallere sürgün yüreğim
Seçimi olmayan bir yoldu yürüdüğüm
Adımlarım koşup gelmek istesede,
bağlayan zincirler bırakmıyordu beni sana
Sen anlamıyordun oysa
Rüzgara kapılacak cesaretimin olmayışını
Yanılgılar girdabında kayboluşumu
Bazı vedalar açıklamaya ihtiyaç duymaz
Kuru bir hoşçakal avutmaz ayrılıkları
Ya da uzun uzun cümleler
Bilir gitmesi gerektiğini ve tüm gürültüsüyle, sessizce çeker kapıyı
Anlarsın bu gidişin sebebini, sorgulamazsın
Ne bir kapı sesi duyulur, ne de hıçkırık boğazlarda
Senin telaşın hiç bitmez mi, dünya?
İzin ver biraz güneşe bugün de doğmasın
Uyanma bugün yürek pencerelerine
Yalancı baharlarını sakla en derinlere
Uçmasın kuşların sonsuz maviliklerinde
Ekme umutlarını gözlerimin nemine
Gel desem, bir bahar serinliğinde
Bunca olasılıksızlığın koynundan
Tutup ellerimi, serebilir misin yıldızları yollarıma?
Tüm engelleri aşıp bir bir
Fırtınalı denizlerde yelken açabilir misin olmazlara?
Yoksa sadece rüzgarı mı kovalar kalbin
Yorulmuş ağaçların sararan yapraklarında sevdim seni.
En son yaprak tanesi düşene kadar
Hani düşse de yıkılmaz ya ağaç yine de.
İşte öyle sevdim.
Savaş sonrası viran şehirler gibiydi gönlüm.
Yıkıntılar arasındayken sevdim seni.
Sevda yokuşunda yorgun sevmelerim
Senden başka tüm menzilleri yakıpta geldim
Çıkmaz sokaklarda korkularımı aşıp
Seherlerde duama katıp ta sevdim
Ben seni; yitik mutluluklara inat
Salkım salkım dalımdan düşüp te sevdim




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!