Elsaya Şiirler Şiiri - Yorumlar

Louis Aragon
3 Ekim 1897 - 24 Aralık 1982
40

ŞİİR


304

TAKİPÇİ

Sana büyük bir sır söyleyeceğim Zaman sensin
Zaman kadındır İster ki
Hep okşansın diz çökülsün hep
Dökülmesi gereken bir giysi gibi ayaklarına
Bir taranmış
Bir upuzun saç gibi zaman
Soluğun buğulandırıp sildiği ayna gibi

Tamamını Oku
  • Arap Kurt
    Arap Kurt 18.11.2008 - 15:06

    Sana büyük bir sır söyleyeceğim Kapat kapıları
    Ölmek daha kolaydır sevmekten
    Bundandır işte benim yaşamaya katlanmam
    Sevgilim.
    ................
    daha ne olsun
    en büyük sırını söylemiş adam
    şiiri bunun için yazmış
    bunları elsa'ya duyurmak için
    şair amacına ulaşmış
    ama bakı/yorum
    bizim kiler hala şiiri tartışıyor...!
    saygılar

    Cevap Yaz
  • Fatma Koştan
    Fatma Koştan 18.11.2008 - 14:50

    Merhaba şiir dostları; Bence şiir bölünmüşlüklerle dolu,,, kısa tutulup sözcükler daha iyi yerleştirilmeli...DALGIN ŞİİR

    Cevap Yaz
  • Selçuk Bekâr
    Selçuk Bekâr 18.11.2008 - 14:09

    Bakın, şekil 1-A da da görülebileceği üzere her zamanki gibi kendi işimi yapıp kendi şiirlerimle ilgilenmek yerine (belki dünün etkisiyle) şiir sohbetinde bulunmaya kalkışmam zaten abesle iştigalden başka bir şey değildi. Bunu, Yasafan'ın bana söylediklerinden daha fazla, benim ona verdiğim cevaptan hicap duyduğum için yazıyorum.

    Sonuç itibariyle çeviri şiirlerin bir köşesine çevirenin isminin de yazılması gerektiğini düşündüğümü belirterek size iyi sohbetler diliyor, işime dönüyorum.

    Byeee :)

    Cevap Yaz
  • Selçuk Bekâr
    Selçuk Bekâr 18.11.2008 - 13:46

    Sayın Yasarfan yanılıyorsunuz çünkü Fransızcam şiir gibi edebi bir metni anlamaya yetmeyecek kadar zayıftır. Çok lazımsa (övünmek için başka şeyim yokmuş gibi) (buradan da hemen var olduğunu ima ettiğimi anlayabilirsiniz tabii...) İngilizcemin çok iyi olduğunu söyleyebilirim. Bir şeye atacaksanız bunu söylediğime atın da bir işe yarasın... Ayrıca kendi kendinize işkillenip durmayın. Öyle imalara falan ihtiyacım yok. İyi olsaydı, durun benim Fransızcam iyi, bir bakayım derdim. Her neyse bu kısmı fazla uzatmaya gerek yok...

    İmdi... Fransızca metne uzun uzun baktıktan sonra İngilizce bir çeviri bulmaya çalıştım ama ararsanız hemen göreceğiniz, bu şiiri İngilizceye çevirmeye bile pek cüret edilememiş olduğu. Çevirenler zor bir şiir olduğunu söylüyorlar.

    Bir de şunu anlayamadım. Niye baştan söylemiyorsunuz ki çevirmenin şiirini eleştirdiğimizi? İyi ama ben orada çevirmenin ismini bile görmüyorum ki? !

    Cevap Yaz
  • Hasan Tan
    Hasan Tan 18.11.2008 - 13:37

    Antoloji sitesine üye olanların, hatta yetkili şair olarak katılımda bulunanların (ki buna ben de dahilim) büyük bir kısmı - öyle az buz değil haaa, çok büyük- şiirden anlamıyor, çeviriden hiç anlamıyor; yorum yapma yetkinlikte olmadığı gibi, öğrenmeye de kapalı bir enaniyet içinde, şiire dair her şeye hepten Fransız..!!!
    Benim de bir Elsa'm var elbette :)

    Cevap Yaz
  • Selçuk Bekâr
    Selçuk Bekâr 18.11.2008 - 13:23

    Bu arada şiirin orijinalini inceliyorum. Mesela bu şiirde hiç görüyor musunuz 'düğmesiz bir giysi'? Ama şiirde var. Evet, bence de sonuçta çevirmenin yorumu fena değil kastedilen aynı yere çıkıyor ama düşündüğümden de fazla çevirmen yorumu var şiirde. O halde gerçekten, burada biz şairi mi, çevirmeni mi okuyoruz?

    Cevap Yaz
  • Zübeyde Eren
    Zübeyde Eren 18.11.2008 - 13:21

    değişik bir yazı bende şiir yazıyorum

    Cevap Yaz
  • Selçuk Bekâr
    Selçuk Bekâr 18.11.2008 - 13:10

    Burada sadece inatlaşmak için bir şeyler yazmadığımızı, tutarlı bir önermemizin bulunduğunu iyi niyetle gerçekten anlamak isteyenlere Fikret Bey'in Mona Lisa benzetmesini tekrar tekrar düşünmelerini öneririm. Çünkü bizim anlatmaya çalıştığımızı son derece iyi ifade ediyor bu benzetme. Ve önceki yorumumdaki görüşümü tekrarlıyorum. Çeviri bir şiiri eğer gerçekten çok beğenirsem, çevirmene çok iyi bir not veririm. Şaire de puan vermek istiyorsam, orijinal şiiri muhakkak bulup okumam gerekir.

    Küçük bir ilave: Bırakın okumayı, dinlerken bile bu böyledir. Çok güzel bir şiiri biri yorumlar, hiç beğenmezsiniz, birkaçını sizlerin de bildiğiniz isimlerden biri düz bir metni şiirmiş gibi okur, hayran kalabilirsiniz. Yine bu, müzikte de böyledir. Dinlediğiniz ve çok beğendiğiniz şarkıların sözlerini bir kenara not etmeyi hiç düşündünüz mü? Bu şiirden böyle muhteşem bir esen nasıl çıkmış dediğiniz hiç mi olmadı? Bestekarlara da epeyce haksızlık edilmiş olmuyor mu güfte sahiplerine olduğu kadar o halde?

    Sonuç olarak neyi değerlendirdiğimizin farkında olmak zorundayız. Bu güç gelebilir ama doğrusu bu işte.

    Cevap Yaz
  • Fikret Şahin
    Fikret Şahin 18.11.2008 - 12:55

    Şimdiye kadar ilk defa E_Kurul ile aynı fikirde buluştuğumuzu itiraf etmek zorunda kaldım.

    ŞİİR DİĞER EDEBİ ESERLERE HİÇ Mİ HİÇ BENZEMEZ....
    YAZILDIĞI DİLE AİT SÜSLEMELERLE,KELİME OYUNLARIYLA,SES VURGULAMALARIYLA ,BAZEN MÜZİKSEL BİR YAPIYA SAHİPTİR VE ÇEVİRİLDİĞİNDE BU ÖZELLİKLERİNDEN ÇOĞUNU YİTİRİR Kİ, ONUN KAİTESİNİ VEREN TÜM ÖGELERİNİ ALMIŞ OLURUZ ÇEVİRDİĞİMİZDE.
    ANLAMAK İSTEMEYENLERE TEKRAR DUYURULUR....
    ŞİİRİ ŞİİR YAPAN SADECE ANLAMI DEĞİLDİR....
    BUNU ,MONA LİSA'YI KELİMELERLE ANLATMAYA BENZETEBİLİRİZ.
    VE ŞİİRİ ÇEVİREN KİŞİ ÇOK HARİKA BİR ÇEVİRİ YAPMIŞSA DA,BUNA KOLAYLIKLA O ÇEVİRMENİN YENİ BİR ŞİİRİ DEMEK MÜMKÜNDÜR BENCE.
    FİKRET ŞAHİN

    Cevap Yaz
  • Aydın Sevgi
    Aydın Sevgi 18.11.2008 - 12:45

    İthal......estetik fukarası ve de anlamsız.
    Nasıl bir şiir,noktasız ,virgülsüz, ünlemsiz...
    Ya da çevirende şiire katacak ruh yok:?

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 50 tane yorum bulunmakta