El Sallarken Şiiri - Aynur Uluç

Aynur Uluç
498

ŞİİR


14

TAKİPÇİ

El Sallarken

tren yolu kenarında iri yapraklı, güçlü duruşlu
damarlarında süt dolaşan bir ağaç…

kökleri rayların altındaki toprakta kalmış
trenler geçtikçe gün gün üstünden
akıttıkları yol sevdası sızmış yüreğine…

gel gör ki, ne kökleri uzanabilir rayların devamına, ne de dalları...
kısık gözleriyle geçip giden trenleri seyrederken
uzakları düşünür olmuş usul usul
yol hayalleri kurarak orada kalmaya dayanmaksa çok zor
bir çıkar yolu olmalı bunun…

trendeki yolculara masal anlatsa nasıl olur meselâ
yanından geçtikleri dar zamana sığdırıp
şöyle bir savursa yapraklarını, “yol” dese
şöyle bir mânâlı bakış fırlatsa, “aşk” dese
şöyle bir çekse kendini, “hayat” dese adına...

içlerinden tek yolcu bile ağacın salınımında
kendi öyküsünü yakalarsa
ve ağaç, onun imgeleminde kalabilirse rayların devamında
artık, ağaç da var olmaz mı o yolculukta...

aynur uluç
lacivert / ekim 2005

Aynur Uluç
Kayıt Tarihi : 2.6.2005 14:12:00
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Hasan Büyükkara
    Hasan Büyükkara

    Evrende insandan başka varlıkların bizim dilimizi konuşuyor olmaları bilinmezlerin hapishanesindeki yalnızlığımızı biraz olsun dindirir mi bilmiyorum bu yolculukta...

    Ama yalnızlığımızın üç anahtar sorusu için-yol,aşk, hayat- bilmem onların -ağaçların, taşların, yıldızların ve herşeyin-sinelerinde cevap bulunuyor mu..

    Onları dinlemek lazım..

    ağacın esintiyle dansının dilini çözmek mesela...

    Bazan kaybettiğimizi sandığımız şeyin avucumuzıun içinde duruyor olabileceğini söylüyor BORGES



    Cevap Yaz
  • Nilgün Aras
    Nilgün Aras

    Animizm (canlıcılık) bilindiği gibi doğadaki her varlığın bir ruhu olduğunu kabul eden eski çağ düşüncesi. ( Burada eski çağ yerine ilkel sözcüğü daha doğru duracaktı. Fakat ilkel sözcüğünün baskın çağrışımı gelişmemiş olduğu için, kıyamadım açıkçası. Her varlığın bir ruhu olduğu düşüncesine bayılıyorum. Büyük olasılıkla böyle düşünen insan doğaya daha saygılıydı.)

    Büyük büyük atalarımızın, şimdi bize fazlasıyla romantik gelen, bu inancından tümüyle vazgeçememiş görünüyoruz. En azından onlara insan duyguları yükleyerek kısmen tutunduğumuz açık.

    Yazarı şiirimsi dediği için biz de şiirimsi diyelim, bu çalışma öylesine başarılı yüklemiş ki, ağacın yalnızlığı, çaresizliği, umutları ve düşlerini büyük bir kederle algılamamak olanaksız.
    Onu kendimizden biri saymamak.
    Ya da kendimizi o ağaç sanmamak.


    '.. Kökleri rayların altındaki toprakta kalmış. Bu yüzden her geçen trenin akıttığı yol sevdası sızmış yüreğine... '

    Sebep gösterişin güzelliğine bakın şimdi bu ifadede.

    Ve son paragraf:
    İçlerinden bir yolcu bile, ağacın salınımında kendi yol öyküsünü yakalarsa ve ağaç onun düşüncelerinde kalabilirse eğer rayların devamında; artık, o da varmış gibi olmaz mı o yolculukta? .. Gün gelir, kendisi de inanmaz mı hatta yol aldığına? ..




    Cevap Yaz
  • Ramazan Topoğlu
    Ramazan Topoğlu

    Şairlik ve yazarlığı kişiliğinde taşıyan insanların 'gönül gözü' , 'gözlem gözü' açık oluyor. Sözcükler, tümceler yalnızca birer ifade aracından ibaret. Gönlü zengin insanlar zaten o sözcükleri düzenli biçimde kullanma yeteneğine çok kolay kazanıyorlar.

    İnsanlığımızın açılımını yapıyorlar.
    Baktığı gördüğü, gördüğü baktığı yerler o varlıklı gönülle ayrıcalıklı bir anlam kazanıyor.

    Tren Yolu Kenarındaki bir yalnız ağaç kaç kişi tarafından böyle algılanır?

    Yazanlar işte böyle insanlığın temsilcileri oluyorlar.
    Tanrıya bir ibadet şekli bu.

    Cevap Yaz
  • Caner Ocak
    Caner Ocak

    Neden bitmemiş ki bu yazı?

    Cevap Yaz
  • İshak Özlü
    İshak Özlü

    Yol,Aşk ve Hayat bu üç kelimeyi söyleyip,anımsattıktan sonra o yolcular kimbilir ne dünyalara geçecektir.Tebrikler Aynur hanım.Sevgi ve selamlarımla.

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (13)

Aynur Uluç