Kendine kutsiyet dileyen arzulayan ve atfeden her dolaşımın her kişiyi ulaşmak istediği bedel karşılığında kendini ispatlamakla mükellef kıldığı ağır yorucu çoğu zaman da ölümcül safhalardan geçmedikçe ulaşılmaz erişilmez yüksekliği ve yüceliği vardır .
Yani ister imkanlar dahilinde isterse imkansızı arzulayıp istemeye dair hayalinde düşlediği yorduğu veya kurduğu her bedel karşılığında her kişinin YAŞAM MĞCADELESİ kavramını onurlu itibarlı ehil özgür kişilikli liyakatli bilgili sorumlu vicdanlı hak hukuk gözeten karakter dengesinde ödemesi gereken emek zahmetler karşılığıdır yaşadığı hayat veya terkettiği akıl fikir inanç ve itibar dengesizliği.
Yani bir çeşit içten pazarlıklı her kişiyi bütün varoluş huy ve seciyesiyle kendini dışa vurduğu olumlu olumsuz çelişki ve çatışmasından birer birer ayıklayıp kendini temize çıkarmaya dair bir yaşamsal hayatilik ilişkisi ve alış veriş sözleşmesidir bütün sosyal alışkanlıkları örgütleyen ve denetleyen inanç oymak kabile topluluk adet töre toplum kültür sistem veya dinlerde.
Yaşamın olağan akışlı doğasındaysa inişi çıkışı, düzü yamacı, zirvesi derinliği, siyahı beyazı, yakını uzağı, serti yumuşaklığı gibi zıtlıkları ve sonsuz çeşitliliğiyle asla sabit soyut yapaylıkta tek tipliliği kabul etmediği gibi tekdüzeliği de yoltur.
Bu yüzdendir ki gerek hayalde gerek düşte arzulanan hayatı kuran yoran yapan yetiştiren besleyen donatan düzenleyen üreten kollayan denetleyen ve kurtaran bereketlilik insanla aynı eşit hizadaki yatay düzlemlerden değil, insan üstü masalsı düşünce sarmalıyla özdeş dikey, uç ,yükseklerden geldiğine inanılır bilinir ve veya ibadet edilir.
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta