Dost Tanrı... Şiiri - Yorumlar

Hıdır Çam
75

ŞİİR


3

TAKİPÇİ

Dün gece Tanrı’yla bir sofra kurduk
Saz çalıp eğlendik sabaha kadar
Arz-u hal eyleyip, hal hatır sorduk
Birlikte demlendik sabaha kadar

Dizine yaslandım, zaman çürüdü
Bir gece dedimse, on bin yıl sürdü

Tamamını Oku
  • Necdet Erem
    Necdet Erem 18.09.2008 - 09:23

    Şiir yazmak,
    Haddi aşmak demek değil,
    İnanmasanda inanlar ile istihza etmek hiç değildir.
    Sen bu haddi aşmış muzahraf laf salatasını işkembe-i kübradan atmış olabilirsin amma bu edebsiziliği alkışlayan el ondan daha edebsizdir.
    Bu şiir denilen küfür dizelerini yazanı ve yine inanaların kutsal saydığı bu mübarek ibadet ayı olan Ramazanda günün şiiri seçen zavallı nasipsizieri lanetliyorum.
    Protesto ediyorum.
    Yazıklar olsun.
    Müslüman memleketinde salyangoz satanlara.

    Cevap Yaz
  • Samet Ciftci
    Samet Ciftci 18.09.2008 - 09:16


    'Sevgili kardeşim ..şiirlerinize neden Allahın varliığını şekillendirerek alet ediyorsunuz.. bu fikirleri size pohpohlayan şeytan değilmi.. onu helvalı put yapıp taptıktan sonra acıkınca yeseniz olmazmı.. '

    Cevap Yaz
  • Zehra Topak
    Zehra Topak 18.09.2008 - 09:13

    Dün gece Tanrı’yla bir sofra kurduk
    Saz çalıp eğlendik sabaha kadar
    Arz-u hal eyleyip, hal hatır sorduk
    Birlikte demlendik sabaha
    İnanmaya bilirsiniz ama, şu mubarek günlerde inananlara saygı duyun lütfen.ALLAH islah eylesin.

    Cevap Yaz
  • Songül Özdemir Yılmaz
    Songül Özdemir Yılmaz 18.09.2008 - 09:12

    Hayyam'a selamlar .saygı ile....

    Cevap Yaz
  • Samet Ciftci
    Samet Ciftci 18.09.2008 - 08:47

    Sevgili kardeşim! Düşlerin sınırsız olduğuna inanırım , saygıda duyarım,amma velakin sen düşünde Rabbını değil iblisi görmüşsün ..bence sen bir daha uykuya dal ve gerçekleri görerek dünyaya silbaştan gözlerini aç.. mübarek ramazan hürmetine Allah'ın hidayetine mazhar olursun belki ..

    Cevap Yaz
  • Emine Alagöz
    Emine Alagöz 18.09.2008 - 08:39

    tanrı' yla bir sofra kurduk o nasıl oluyor.hemde günün şiiri sayılıyor bu böyle olmaz o kadar güzel ve anlamlı şiirler varken bu şiiri secmek yalnış.kim bunları değerlendiriyor biraz daha dikkat lütfen olmamış.

    Cevap Yaz
  • Perihan Pehlivan
    Perihan Pehlivan 18.09.2008 - 07:58

    düşler farklı farklı.ayni tür şiirler peş peşe gelince, tahripkar oldu. sn. antolojim biraz mola versek mi?! biz şairler paylaşmak için varız aykırlıklarımız elbet olacak . beş parmağın beşi bir değil. olsada çeşitlik olmazdı zaten. yinede farklı bir anlatım ne demeli.sağlıkla kalın,dostça kalın.

    Cevap Yaz
  • Onur Bilge
    Onur Bilge 18.09.2008 - 07:44

    Allah'tan başka ilah edinmiş. Allah'a yakınlık hissedilir, O'nunla böyle şeyler yapılmaz!.. Allah, 'Seri-ul Hisap'tır.Hesabı çabuk görür. Az kaldı. Çok az... Herkes yaptığının, dediğinin ya da küfrünün karşılığını görecek. Şayet akli muvazenesi yerinde ise... Sadece deliler, çocuklar, bunamışlar ve hayvanlar muaf...

    Bu şiiri seçenler, beğenenler ve övenler de derece derece sorunmlu olduklarını unutmasınlar.

    Aslında tabi ki sevgilisini tanrılaştırmış. Onunla yaptıklarını anlatmış. Tarifinin Allah'a benzer yanı yok. (Açıklayacağım). Buna rağmen yakışık almayan sözler sarf etmiş. Son derece saygısızca... Üçüncü kıtanın dördüncü dizesindeki fiil, sevgili için bile ağza alınmayacak bir sözcük.

    Turan Dursun da bu tür sözler sarf etti ve gitti. Bilmem artık nereye gitti.

    Asım Yapıcı'nın kasdettiği; tasavvufi şiirde sekr halinde söylendiği için hoş görülebilen, buna rağmen bir çoklarının katline sebep olan BİRLİK HALİ... Oysa bu şiir denen nesnenin yazılış sebebinin, o hallerle uzaktan yakından ilgisi yok. Bunları yazanın ya aklından ya da imanından şüphe ederim. Allah aşkı ile sarhoş olan bir zat: 'Allah'tan başka hissettiğim bir şey yok, bende O'ndan başka bir şey kalmadı.' anlamında bazı sözler sarf edebilir. Fakat katiyyen böyle bir saygısızlığın yakınına bile yanaşmaz. H A Ş A !..

    Ete kemiğe bürünmek, herkes için geçerli... Hepimiz ete kemiğe büründürülerek gönderildik. Yaratılanlar farklı, Allah farklıdır. İçiçelik de bambaşkadır. Yaratıçı, yaratılan değildir. Yaratıladır, eğer kişi her an O'nunlaysa... Cisimleştirilemez, kişileştirilemez.

    Bu şiirleri gençlerimiz, İslam hakkında hiç bir bilgisi olmayanlar ya da imana çok yakın insanlar okuyabilir, onlar için son derece zararlı olur. İman sahiplerinden bazılarını bile saptırabilir. Şiirin içine giremeyenler de okuyabilir. Yazan, inancını sarstığı ve sarsacağı kişilerden de sorumlu... Kötü bir eser bırakıyor. Aklı başında ve şiirden anlayan kişilerin bile kafasını karıştırdığına göre... Kıyamete kadar sevap ve günah hanesi işleyecek. Bence yok etsin de sorumluluğundan kurtulsun.

    Biz yalancı bir ilaha tapmıyoruz. Allah'a tapıyoruz. O ne derse, doğrudur.

    'AND OLSUN Kİ CENNETİ DE CEHENNEMİ DE İNSANLARLA VE CİNLERLE AĞZINA KADAR DOLDURACAĞIM!..' Hud Suresinden bir AYET.

    Hıdır Çam'a vahiy mi gelmiş, bu ayetin hükmünün kaldırıldığına dair?

    Vah vah!.. Aydınızmızın hali buysa...

    Ya seçici kurul? ÇİRKİNLİĞİMİZE AYNA MI TUTUYOR ACABA? BİZİ BİZE TEŞHİR EDİYOR:

    'İŞTE HALİNİZİ GÖRÜN! İŞTE BU SİZSİNİZ!..' mi diyor bize?

    Yerden göğe kadar haklı! 'Neden ünlülerin oluyor da bizim şiirlerimiz günün şiiri olmuyor? Neden geçen yılın aynı gününe ait şiir, bu yılın da aynı şiiri?' gibi bir çok laf edildi.

    ACABA BİZ BU MUYUZ? BU, BİZ MİYİZ?

    Allah'ın sıfatları bellidir. O'na hiç bir şey yük gelmez. Yükten değil, bizden şikayetçidir. Zatını gerektiği gibi bilemediğimiz için. Nimetlerin farkına varamadığımız için. O'ndan bize her an nimetler inerken, bizden O'na şikayetler yükseldiği için... Çok az şükrettiğimiz, gerektiği gibi HAMD etmediğimiz için...

    Bu tür saygısızlıklardan da haberdardır. HABİR'dir ve SABUR'dur. Bir vakte kadar sabredeceğini söylemiştir. İnsan ömrü saman alevi gibidir. DİN GÜNÜ ÇOK YAKINDIR.

    Ya Rabbi! Biz aciziz. Bu tür tehlikeli sözlerden kullarını Sen sakındır!

    Allah islah etsin.

    ÂMİN...

    Cevap Yaz
  • Evren Değirmen
    Evren Değirmen 18.09.2008 - 06:34

    Alt kattaki artkadaşin eleştirisinin tamamina katiliyorum lakin

    ''Çok acemi bir kafiyeleme... Üstelik lafımtrak öznemiz kafiyeyenin şiiri kurtaracağını bilemeceyecek kadar da uykuda.... Rüyası bol olsun... ve tanrısı kendisiyle ölsün... Bizim tanrımız ölümsüzdür''

    Tırnak icindeki yazida ona ait olup onunda Tanrimiz demesi garibime gitti

    Rabbimiz demeniz gerekmiyomuydu?

    hıdır mıdır sen git köye koyun otlat bence

    cobanlik yapabilirsin koyunlara oku şiiirlerini

    ayrica antoloji gibi bir sitenin

    Dini sözcükleri densizce kulalnan kutsala dokunan şiirleri haftanin şiiri seçmesi ayrica bir eleştiri konusudur,
    bunlari seçip milletin tepesini attiracak popülaritesini kabartacak şeyler yapmalari abes ve iştigal

    kınama cezasi veriyom:D

    you are banned:D

    Cevap Yaz
  • Evren Değirmen
    Evren Değirmen 18.09.2008 - 06:31

    Alt kattaki artkadaşin eleştirisinin tamamina katiliyorum lakin

    ''Çok acemi bir kafiyeleme... Üstelik lafımtrak öznemiz kafiyeyenin şiiri kurtaracağını bilemeceyecek kadar da uykuda.... Rüyası bol olsun... ve tanrısı kendisiyle ölsün... Bizim tanrımız ölümsüzdür''

    Tırnak icindeki yazida ona ait olup onunda Tanrimiz demesi garibime gitti

    Rabbimiz demeniz gerekmiyomuydu?

    hıdır mıdır sen git köye koyun otlat bence

    cobanlik yapabilirsin koyunlara oku şiiirlerini

    ayrica antoloji gibi bir sitenin

    Dini sözcükleri densizce kulalnan kutsala dokunan şiirleri haftanin şiiri seçmesi ayrica bir eleştiri konusudur,
    bunlari seçip milletin tepesini attiracak popülaritesini kabartacak şeyler yapmalari abes ve iştigal

    kınama cezasi veriyom:D

    you are banned:D

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 146 tane yorum bulunmakta