Bahara çalıyor yüreğim,
Toprağın akımına,
Avuç dolu eksi kalmış bakiye
Çağlatarak çikolatayı
Emmek lazım tüpünden
Karatahta günlerimden ne kaldı
Çift dikişli sevdalardan hangisi
Doğayı bir yakantop sahnesinde
Karın ağrısı ile taşır şehirli
Çıplak ayakla kurbağa avında oysa
Dokuma tezgahından kalkmış biri
Bağdaş kurar ikisi de bir nergisi koklarken
Ve annesinin göğsünde
Kaçarken
İlk kavgasından
Kim daha yorgun ki oniki yaşında,
Çağlayanı arayan mı
Varan mı uçan balık peşinden..
Kayıt Tarihi : 25.8.2005 21:09:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
![Zeynep Ece Arabul](https://www.antoloji.com/i/siir/2005/08/25/doga-16.jpg)
diğerlerinin farklı bir versiyonu yani..
bu mealde bir sözü var..tam metnini bilahere yazarım...
Bu nedenle bir şiirin yaslandığı bir dünya görüşü, tematik bir yapısı, musikisine dair bir atmosferi, anlamının kokusu vardır...
ve bu anlamda şiir bir bütündür...bendeniz burada kolay kolay şiir tercümanlığı yapmadım...bunu şaire hakaret sayarım...tercüme şiir, bir başka dilden başka dile bir zaruretten olan durumlar müstesna..
ancak türkçe yazılmış bir şiirin tercümesi olmaz..toplu bir algısı olur..
biz ilk yorumumuzda ne demiştik..
şiirin dayandığı dünya görüşünü, zamanı ve zemini kavrama şeklini, temasını, üslubunu vermiştik..
benim şiirle sohbetten anladığım bu olmuştur..ve böyle kalacaktır..
Ben 1971 yılında sezai karakoçun ping pong masası şiirini ilk okuyuşumda sevmiş ve ezberlemiştim...bakalarının da bu şiiri seveceğine inanıyordum..lakin okuduğumda ya müstehzi bir gülüşle karşılandım..yahut ne anlatıyor bu adam dediler
zamanla aynı şiirden benim gibi zevk alabilen insanlara rastladıkça güven kazandım..dedim ki..
bazı tarzlar, bazı insanlara mahsus..
onları çok zorlamamak gerekir.
en önemlisi şiir bir zevk meselesidir..akıl zevkin oluşmasında idrakin gelişmesinde bir rol oynar ancak bir yere kadar
zevken idrak denilen bir duyarga mevcut değilse bir insanda veya bu duyarganın çalışabilirliği bir yere kadar ve sınırlıysa gerçekten yapılabilecek bir şey yok...
bütün samimiyetimle size olan şiir mesafemi belirttim...şiirde zevki birliğimiz olmamasının, insani ortak payda da ayrı düştüğümüz anlamına gelmez..
ve sizin sorunuza verebileceğim yanıt bundan öteye gitmez
TÜM YORUMLAR (107)