Denge Zuhur Şiiri - Yorumlar

Seyfi Karaca
5099

ŞİİR


14

TAKİPÇİ

Güven Dugusu ve Mantik-Vicdan sorgulamasidir, temel dayanak kaynaginda özü itibari mayasi ve hamuru, yogrulmasi gereken Ahlak, Namus, Dürüstlük, Saygi, Sevgi, Inanc, Adalet, Özgürlük, Vicdan, Sorumluluk gibi degerler zenginlikleriyle ilgili itibarli toplum yapisini, kisilik karakterini ve iletisim dolasimini inanilir gercekligi olan saglikli ve saglam yasam zeminlerinde insanligi besleyip büyütüp hayata onurlu kültürlü bilgili liyakatli saygin üretken ve adil islerlik kazandiran.

Bunun böyle olmadigi yerde anlami icerigini yitirmis ; kisilik karakteri genetigiyle her türlü oynamanin en elverisli ve kullanisli kulu kölesi oyuncagi olmakla kalmayip, tüketim bagimliliklarina mahkumlugun her cesit afyon imrentilerine degismis dönüsmüs; ve tepeden tirnaga bütün insan degerliligini yitirmis kaliplarda simgelerde dekorlarda kostümlerde kiliflarda görsel gösterise mahsus poz tezgah ve fiyaka satimindan ibaret inanc yahut ideoloji sergi sunumlarinin sahtekarlikla seklini yolunu gecimini bulan Pazar Ürünleri ve Borsa ACILIS-KAPANISLARI vardir. Burada haram yolsuzluk yalan talan vurgun gasp hirsizlik zorbalik saldirganlik gammazlik hukuksuzluk yagma taciz tecavüz linc dehset siddet sömürü ihlal istismar soygun isgal ve yikimdan kazanan carpik ve kacak yapilasmalarin üretilip imal edilerek insanligi ters-yüz edilmis rantiyecilige siyasi kimlik sahipliligi yahut din- imam kutsiyeti olarak vezne ve islem görür. Yani sekilde sembolde kilifta türbanli takkeli yahut acik secik bohem veya vamp, gösterisi ve görüntüsünü tasimasi gereken degerlerin tümünden daha degerli , gerekli, zorunlu, mecbur ve en önceligine giyinip soyunmaya din iman veya ideolojisinin vazgecilmezi saymakla kendini sonlandirip sinirlayip bitirip halleden; fakat isterse doyumsuz kanaatsiz haydutluk hirsizlik haramilik yalan talan yanlis rezill kepazede had hudut hirs yaris tamah ahlak kural kanun deger tanimaksizin ac gözlülükleri ve allahsiz kitapsizliklari pacasindan dökülmüslügün esir aldigi yikimi zorbaligi ve hükümranligi zerre kadar aldiris edip umursamaksizin, oradaki tüm cürümüs kokusmus insan- toplum bozulmuslugunun en seckin , en basarili, en imtiyazli ve en ilk sira birincisi olmaya kilifina girdigi rol ve profillerle kendini etiketleyen silme SAPKINLIK; sahtekarligini giyip soyundugu sekilden sekile girip cikmayi aicisi olan avanakliga vitrinleyip satarak, yaftalandigi palavraciligin hem foyasini saklayan altindan hem gösteris üstündeki acik yahut kapaliligin raflanmis cesidinden, mal söhret mülk ve mertebe hissedarliginin IC GÜDÜLERINi doyurup kandirma derdine ve davasina hirllasip cekiserek ( aldanarak, aldandigindan aldatmakla kazanmaya ) ayni maksada kodlanmis niyetlerin süpermarkalastirilmis tapinagindaki tek tipliligini hem tüketir hem de harcanir.

DENGEDiR cünkü, herseyi birbiriyle zitlastiran, fakat sayesinde ihtiyac duydugu neyse orayi devamli süreklilige olumlu veya olumsuz ayni etkinlikte kaynagini kendiliginden saglayan DENGE. ..

Türbanli takkeliler de, FEMIN ayakli soyut silik sahte bicimsellikleri toplumsal yozlasmanin en etkin -yatkin AFYON cerezi olarak, bütün diger ( fener -besiktas, kürt türk, alevi sünni, dogu bati, sag sol, klasik modern, yerel genel vs vs ) tüm siyasi varligi Pekaka varligina iliskili ve odakli Mehepe `nin ayni hedef niyet maksat izleyip güttügü ayrisma ve atomizze edilmelerde oldugu gibi KADIN ERKEK Femin ayrismasina veya Türban mahremlesmesine kimi aacik kimi kapali birbirinin olmazsa olmazlari olarak tedavüle konulmus olan bütün baski korku kabus karanlik acmaz cikmaz yagma yikim talan tarumar tacz ve tecavüzlerini kuralsiz hukuksuz yargisiz sinirsiz sorgulamasiz ve sonsuz yetkilerle kendilerine hak ve yetkili görenleri saklayip gizleyerek, uyusmaz anlasmaz karsitligin birbirlerini yiyip bitiren hirs siddet kavga nizah catisma kutuplasma gerilim bunalim döngüsünde sagladiklari örtbastan ayricalikli olmanin imtiyazli hissedarligini koparir ve kotarirlarken, toplam oyunu kurup kurgulayanlar keyfiyetini haddinden fazla memnun eden DENGE, kendiliginden vakasini ve vukusunu bulmustiur bile coktan.

Tamamını Oku

Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta