Oraya gitme demedim mi sana,
seni yalnız ben tanırım demedim mi?
Demedim mi bu yokluk yurdunda hayat çeşmesi ben'im?
Bir gün kızsan bana,
alsan başını,
yüz bin yıllık yere gitsen,
ben hiç böylesini görmemiştim
vurdun kanıma girdin itirazım var
sımsıcak bir merhaba diyecektim
başımı usulca dizine koyacaktım
dört gün dört gece susacaktım
yağmur sönecekti yanacaktı
Devamını Oku
vurdun kanıma girdin itirazım var
sımsıcak bir merhaba diyecektim
başımı usulca dizine koyacaktım
dört gün dört gece susacaktım
yağmur sönecekti yanacaktı




Bunu yazarken aklından ne geçti bilmem Mevlâ'mın, fakat biliyorum ki o da bilir ne olduğunu gerçek aşkın manasının...
Allah demek bir dil değil, Allahın özel adı olduğu için allah demek daha iyidir. Tanrı, tapınılan diğer dinlerin ilahlarına da denir. Allah lafzı, Allah'a özeldir ve bizzat Allah-ü Tealâ'yı işaret eder. Allah demek daha evladır.
Base
Çok güzel bir şiir ya ruhuma derinden dokundu
Çünkü Kur-an Arapça yazılmıştır, ve Tanrı Allah kelimesinin Türkçe karşılığıdır. Allah'a hangi dilde hitap ettiğiniz önemli değildir, çünkü yüce Rabbim din dil ayırt etmez
Allah demek bir dil değil, Allahın özel adı olduğu için allah demek daha iyidir. Tanrı, tapınılan diğer dinlerin ilahlarına da denir. Allah lafzı, Allah'a özeldir ve bizzat Allah-ü Tealâ'yı işaret eder. Allah demek daha evladır.
Dedin dedin de ben yeni anlıyorum Allah'ım
Hazreti Mevlana'dan ne güzel bir şiir.
Hazreti Mevlana'dan ne güzel bir şiir.
Tanrı sana bir şey söylemek istediğinde,bir insana bunları söyletecektir................
#epiktetos
Mevlananın geleceğe bıraktığı tüm eserlerinin altında derin Bi düşünce ve anlam yatar. O kadar derindir ki ilk defa okuyan birinin "Anlıyorum ama açıklayamıyorum" algısı çok normal karşılanır. Bu nedenle birinden dinlemek veya öğrenmek bu ve benzeri eserlerin yanlış anlaşılmasına sebebiyet verir. İnsan kendi kendine 5n1k sorularını sorarak yoğun bir düşünce tarzı ile eserin içindeki cevabı bulması gerekli. Bu yorumu yazmanın nedeni güzel bir şekilde açıklamanızın yani sıra bilmediğim bir şeyi öğrenmeme sebebiyet vermenizden kaynaklı. Tekrardan yorumun altına yazıyorum. Bunun için size çok teşekkür ederim.
"O halde, Canana kavuşmayı, cân-u gönülden iste
Dudağını oynatmadan, Rabbinin ismini kalbinden söyle."
Bu şiir ile ilgili 108 tane yorum bulunmakta