Her türlü cag disiligi, yozlasmayi, kibiri kahri,laneti , siddeti, sadistligi, yaratiklasmayi, körelmeyi, cehaleti, kirlenmeyi, kokusmuslugu, korkuyu, karanligi hormon dogumlariyla cep telofonlarina ve elektro manyetik cihazlara robotlastirarak sadece uyumlu kuklalar olmayi kusup zehirleyen; sehvet ve haz düskünlügü her sekil sapkinliga ESCINSELLIGI de siradan ve dogal saydirtan; hak hukuk egitim kavramlarini sözlükten silmis cikarmis onursuz duyarsiz sanatsiz tepkisiz edebiyatsiz cevresiz toplumsuz MAKINALASMIS insan tipinin katalogundaki KIZOGLAN veya ERKEGiMSi EFEMiNE görünümlülügü herseyin karsilik degeriymis gibi reklam edip piyasaya süren süren soygun sömürü ürünüydü sinema`ya sadece kendi bencil yalniz sahsi menfaatini güdüp kovalayan söhreti kadar bol getirili kullanim vitrinine sunulan Alen Delon . Yasadigi hayati boyunca degisen ünya kosullarina inandigi bildigi degerlerle yasayip onurlu, toplumcu, saygin kisiligin insan güzeli sevgili Cüneyt Arkin`la hic mi hic ilgisi ve benzerligi yoktu.
Zaten dogustan itibaren hic olmayan cocukluk gelisimini sürekli azap ve gazap sürüncemeleriyle en acimasiz yitik kayip karanlik cöplük ve kimsesizligin soguklugu sokaklarinda öldürerek geciren; ( günümüz global programli markali tutsaklik kafesindeyse istisnasiz herkesin buradan devsirilip yaygin ve yerlesik karaktersizlikler ve kisiliksizlikler olarak ürünlestirildigi herkes gibi ) ve sokaktaki sefilligini hic bir deneyimli birikimli olmamak fay hatti kayganligi üzerinde söhrete tasiyan her yol mübah damarlarinda kontak kacaklarindan bir yolunu bulup yerden yukari dogru seyri güzergagi gidisi ve serüveni yükseltilince, tipki bizde olanlarin aynisiyla yükseldigi yerin TANRISI bilen bütün ruhsuz kayitsiz duyarsiz umarsiz kültürsüzlügün ünlüler gibi Alen Delon`da aklina esip arzusundan gecen her DAVRANIS BOZUKLUGUNUN kusursuz rakipsiz ve ölümsüz üstün seckin her hakka haiz ilahi kesilir . Cünkü bütün tarikat mal sahiplerinde olduguna benzer kendine insan üstülügünün bütün üstün seckin vasiflari olduguna kosulsuz sartsiz inanan bilen sayan ve tapan fanatik yiginlari ve kalabaliklari vardir cünkü.
Bu yüzden de yasadiklari hayata hic bir deger sunum katki katilim paydaslik veremeden, sahteligin süsleyip donattigi sahne ve salon tezgahlarinda reklam ajans memur amir mimar market medya pazarlamaciligiyla neredeyse bütün meslek gruplarini uyusturup afyonlayan sentezle insan aklinin ve algisini bütün kilcal kanallarini MAGAZiN kiriyle etkisiz hale getiren ayak oyunlarinin nereye nasil bakip davranacagina kadar ezber provalarla EGLENCE ENDÜSTRISINDE DÖNEN acimasiz carkta sinema adindakinin ihtiyac acligini doyurmak icin yüzünü, bedenini, mimiklerini ,hayalini, pozunu, posterini taaa olmayan hayati ve kisiliksizligi üzerine badalanip boyandigi ve hic bir ortak paylasim degeri üretemeyen,; aslinda toplumdan uzak üstün en yapay yükseklerde bulundugu halde samimiyete sayginlig iletisime SANATA bilgiye kültüre hic bir insanlik varligi gösteremeyen söhret bagimlisi ve konfor düskünlügünün en bariz örnegi Alen DELON ve benzer nicelerinin en büyük korkusudur, alistiklari ve hep öyle kalmak istedikleri ve kendine hayran herkesin taptigi yerde hep ayni genc diri GÖRÜNÜMLÜLÜKTE kalmak istedikleri tenden yüzden tavirdan her gün daha cok cürümeyi ve cöküsü bir türlü KABULLENEMEYiP deprestikleri cinnete yenilerek ve zaten hic edinemedikleri insanligi temelli terkedip hayvanliga meram salan MAGAZiN deposu hayatina son verici ayiplara karisik dip derinlere cekilerek intihara evrilmeleri. ALEN DELON`da olup biten delalet de tam da bu idi ve bundan ibaretti.
Onunla bu aralar eslestirilip kiyaslanan Cüneyt Arkin`sa, tam tersi Türk toplumunun her bir hayati degeriyle dogmus, beslenmis, büyümüs egitim beceri liyakat cesaret vicdan ahlak paylasim ilgi ve KÜLTÜR zenginliginin herkesce sevilen sayilan ve toplum seviyesinden asla söhretinin en doruk yillarinda bile hic bir zaman ayrilip bozulup kopmayan bilgili onurlu duyarli sayginligin dertlerine ve sevinclerine ortak aitliligin örnek timsaliydi. Insanlarin arasinda ve icinde yasiyor, onlarin bütün sosyal siyasal ekonomin ve toplumsal sorunlarini kendilestirerek yigitliginin kökenlerinden gelen yüreklilikle haksiz hukuksuzluga karsi saglam ve kararli duruslu bütün özverisiyle özgür iradeli sanatin ve sinemanin saygin gerekliligini yerine getirip ülke devlet millet soyan sömüren yobazliga hainlige tecavüzlere ayrismalara sapmalara sapkinliklara gericiliklere karanliklara cehaletlere ve haramiliklere insan degerliliginin onurlu durusunu yasadi . O kültürsüz onursuzlugun sectigi üstün ve ayricalikliga tapinilan ilah degil, insanligi herkesce takdir edilen halk dogalliginda herkesten biriydi. Hem kendinin, hem ailesinin hem de toplumunun kültürel sorumlulugunu aldigi hayatiyla okunmasi gereken en degerli kitap ve herkesce alinmasi gereken ve Delon Delaletiyle asla uzaktan yakindan ilgisi alakasi olmayan insan degerliliginin rol modeliydi.
Anisina ve mirasina sonsuz saygi sevgiyle.
Asagidaki Siir Ordandir …:
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta