Cumburu Lop Rutin 2 Şiiri - Yorumlar

Seyfi Karaca
5087

ŞİİR


14

TAKİPÇİ

Her ETKiLESiM, kurulmus kurulacak veya kurulmasi dilenip beklenen her türlü ILETiSiM iliskilerinin gerek seklini türünü tarzini gerekse ihtivasini icerigini belirleyen sayglayici dayanaga ilgisini arzini talebini algisini merakini Pazar yogunlasmasini ve tüketim piyasasini konuslandiran örgü agindaki piyasaya hakim olanlarin sundugu TEZGAHA göre egilim gösteren dönüm dolasim degerleri veya degersizlikler toplamidir.
Otlar, ekinler, hayvanlar, bitkiler, bahceler, baglar, bostanliklar ve tüm diger canli türleri bundan maksada uygun sekillere alistirilip terbiyesi verilen niyette ( popülasyon kültürü edildiginin aynisi ) alistirildiklari bagimliliklarla üretilip yerlesik hayatin ihtiyac tüketimine sunuldugu gibi, insanlar da maksada uygun niyete göre TEZGAHA hakim olanlarin RANTIYE BORSASINI belirledigi ayar ölcü miktar kalip muhtaclik acziyet zavallilik kulluk kölelik sürüm cesitliligine göre herkesi birbirinden kopyalayan, birbirinee kirdiran, birbiriyle küs dargin ayri uzak didisip bogusmalar glerisindeki TEK TÜR popülasyonuyla mükemmelliyetciligi yaristiraran hirs öfke kin garez fitne fesat gibilerden sag cikanlari kutuplastirma ve catisma SÜPER MARKETLERiNDE topyekün intiharlasmaya terkederek yenilenlerin yenenlere, ezilenlerin ezenlere, öldürenlerin öldürenlere etkilendigi sekilde iletisimini sonlandirip bitiren kimliksizlik, kisiliksizlik, degersizlik, yenilmislik, sucluluk, acizlik, caresizlik, hiclik, itibarsizlik, kültürsüzlük, aidiyetsizlik ve TOPLUMSUZLUK külliyati hormonlanir.
„ hic degilse buna da sükür“ acizlik ve zavalliligi, tüketilen hayatin hic bir olusumu gelisimi tükenisi veya bitirim vitriniyle ilgisi alakasi etkinligi iradesi olmayarak, sadece zorunlu tüketime sunulanlari mecbur- mutlak bagimliliklarla tüm özgür iradeli katilimciliklardan ve seceneklerden yoksun „ hic degilse bunu buldugumuza bin sükür „ teslimiyeti, tabutundan beklenen cevabi alanlarin donattigi ölü yatirimli bir taziye ilaninin mezar tasi okutunsu gibidir. Bu yüzden de kimyasal kiri zehriyle tüm degerlerini yitiren topraga tohumlandigi veya hormon kapsüllerinde kuluckaya yatirildigi günden hasat kesimine kadarki sürecte dalinda yahut damarinda hic bir dogalligi bulunmayan; gün günes hava su ile dünya hayati olmayan üstü kapali veya yari acik ( ceza evi gibi ) domateslere, kavunlara, biberlere, maydonozlara, üzümlere, dutlara, patateslere, eriklere, zeytinlere, kabaklara, hiyarlara, karnibaharlara, tahinlere, kekiklere,susamlara, peynirlere, yogurtlara, nanelere, ballara, pekmezlere, hurmalara, feslegenlere, marullara, buydaylara, patlicanlara, zencefillere, narlara, narenciyelere, kuzu kaburgasina, dana etine, keci kemigine, manda sütüne,; gerek baharatina gerek katkisi süsü boyasi bol soya fasulyesine yahut köpüklü köpüksüz kahvesine.. „ hic degilse öteden uzaktan da olsa bugusundan kokusundan istifadeye bunu buldugumuza bin sükür..“ cikarimina varan intihar cigligi, ETKiLESiM sebebinden neye kime nasil nicinlerini sonsuz kayiplariyla ölerek ödestigi sonuca takas, toplumsal yikim bildirimidir.
Yürürllükte olan yasamsal tedavülün nerji kaynagi kendiliginden degilse, hayat yapaylasir, insansa bu yapayligin örgütleyicisi, kullanicisi, tasiyicisi, yüklenicisi, tasaronu ve tüketicisi olarak her yaygin yerlesiklige derinlik kazanma KISIR DÖNGÜSÜYLE her kabullendigi degersizligin hic bir özgünlügü olmayan degisim dönüsüm cukurunda kayiplariyla yozlasip molzlastiran dis kaynakli DAYATMACI baskalasimlarini ETkILESMELERiNi ve kendine YABANCiLASTIRILMALARINI kundaklayarak dogurup öldüren YANSiMALARLA maksada uygun niyetli tezgahtaki yerini alir.
Cünkü Hayat kaynagi ve Yasam enerjisi kendi emek fikir yorum gayret caba sorumluluk katilim etki tepki birikim gibi arastiran soran danisan irdeleyen bilen gören gözlemleyen ve sorgulayan aklin fikrin mantigin ilmi ve kaynagindan olmayan her ödünc kullanisli arac gerec ihtiyat kavram yol dil aliskanlik ilgi merak veya teminat, tüketim garantisi soyan sömüren marka ve marketler adresinin reklamladigi geciciligin emanet ürünüdür ve diyetini ilk firsatta kann kusturarak borclusuna ödetiir. Kullanan insansa tanimlayamadigi dünyaya kayiplariyla cukurlasip derinlesen KENT MOLOZUNUN dil hal yol alet arac gerec her hali vakti DISARDDAN EMPOZE EDENLERiN kulu kölesi ve zorunlu tüketici müsterisi olmaktan baska iradesi algisi katilimi katkisi yetenegi yetkisi okumasi yazmasi veya secenegi olmayan YAPAY YANSiMALAR döllenmesiyle tohumlanmis ürün cesididir.

Okuma Yazmak demisken.. yüzde yüze varacak ölcülerde neredeyse hic okumayan veya yagmaci her kesimin kendine göre lüks alanlarini oradan besleyip sagladigi sömürücü istismarci cikarci kullananlarin yönlendiren VAKKUMLU tezgah yahut tüketim piyasasindaki ayristiran kuplastiran yaristiran kamcilayan kiskirtan ayartan azdiran kudurtan küstüren ve her türlü siddetin alt yapisini kurup imar ve igfal eden dürtü bagimliliklarina göre okuyup yazan Türkiye piyasa günlügü, dünya siralamasinda yoksulluk, yozlasma, güvensizlik, mutsuzluk gibi bütün hayati basliklarda ilk siralarin kacanlarini kovalasirken, itildikleri dizi veya REKLAM AJANDASI cukurunda kayiplariyla gösterisli felaketler unsurcugu olmayi kutsayip yücelten uyumlu YAPAYLIGIN gördügünden kendini imrenip dogurarak, ezilmis bozulmus yoksun muhtac mahrumlugu kabule dayatan afyon aliskanliklarinin fenomenlerine totemlerine kurgularina ve IDoLLERiNE tüm toplumsal hayatlarini feda etmekte.

Tamamını Oku

Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta