Özenle işlemiş her bir yerini
İnce bir elekten süzmüş yaratmış
Hele de bir görsen o gözlerini
Allah özenmiş de çizmiş yaratmış
Gözüm görmez ondan gayrı güzellik
Kalbinde toplanmış her bir özellik
Çocukluk, o derin ırmak çağrısı
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
Devamını Oku
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
Yüreğine sağlık şairim, tebrikler, saygılar!
Aşka sevdalıdan yine güzel bir şiir..Tebriklerr...
Aşka sevdalı kardeşim. Gönlüne sağlık harika duygu ve gözlemlerinizi kutlarım.
Aşk sız kalmamanız dileği ile;
• Aşk sevginin üst basamağıdır, Muhammmediyetin manası ve sevenin sevilende kendinden geçmesi, kendini sevdiğinde yok etmesi ve onda gizlemesidir. Yani yokluk demektir.
• Seven sevilende zimmetlendiği için, sevgiyle bağlı olduğu için sevginin vefasını bekler ve aşkı oranında çok sabredicidir.
• Sevilen sevenin bu derece vefalı ve sadık olduğunun hakikatini ancak bir rehber veya mürşitçe fark edebilir, önce sevgiliden gıyabında bahsetmeye, onu tanımaya başlar ve Onun adını anarak dilinde dolanır durur.
• Sonra sevilen sevgilisinin diline dolanması ile sevgisinin kendisinde yüze çıktığını hissettikçe, onu çeşitli boyutlarıyla, efal-sıfat ve zatını gördükçe o da tıpkı onun gibi ona düşkünleşir, aşkın vefası olan karşılığını cevabını vermeye başlamıştır. Aşkın bir anlamda vefası da budur.
• Sevenle sevilen birbirlerinden içtenlikle, zaman ve zemin gözetmeksizin zikreder, anar ve hep birbirlerinden bahis ettikçe zevk alırlar ve mana alışverişi ile sevilen sevenin sırlarına ortak olmaya başlar.
• Zaman geçtikçe sevilende tıpkı seven gibi olması için; çeşitli ibadetlerle onun dilini ve halini kullanarak, ona benzemek için onunla, onun ona verdiğiyle alıştırma yaparak, kendini onda kaybederek tıpkı onun gibi onun hali ile halleşir yani adeta sevenin ahlakı ile ahlaklaşır. Amaç da budur.
• Artık ikilikten bahsetmek mümkün değildir. Bir beden gibidirler. Böylelikle Tevhidin kendisi olan birlik doğmuştur. O tevhitten artık manalar doğmaya başlar. Maddi bağlamda tıpkı aile dediğimiz mefhum gibi en az iki ismin birleşip tek isim olan aile ( Mahalle, şehir, devlet ve dünya ) çatısında yerleşik düzenini aldığı gibi.
• Sonuç olarak; mana ile madde yani Allah ile kulun ayrışmaz bir bütün olduğu görülecektir. Ama sevenin isteği doğrultusunda, maddenin manaya gel-git yapan değil, tam anlamı ile manaya dönüşmesi döndürülmesi gerekecektir.
• Seven artık; hakiki ve gerçek vuslat olan ve zevklerin doruğu, hazların zirvesi, tatların en şenliklisi, coşkunun en kıvancı olan ve zikrin verdiği ölümle değil, gerçek ölümle, şereflendirecektir sevdiğini. Madde böylelikle manaya, zatına dahil olup ahiret evine girip yarine dahil olacaktır. Böylelikle aşkta amacına ulaşacaktır.
• Düşünce zevkinin gerçeğe dönüşmesi dileği ile sevgiyle ve aşkla kalın.
Senin gibi yakarınca kabul edermiş yaradan .Genç yüreğin hiç yaşlanmasın tebrikler.
Gözüm görmez ondan gayrı güzellik
Kalbinde toplanmış her bir özellik
Her bir kıvrımına ayrı güzellik
Sanki boncuk boncuk dizmiş yaratmış
Yüreğinize sağlık. Tebrikler.
O güzellikten başka bir güzeli görmez o deli yürek... Ne diyelim inşallah kavuşursun... Yüreğine sağlık... Sevgilerimle...
Gözüm görmez ondan gayrı güzellik
Kalbinde toplanmış her bir özellik
Her bir kıvrımına ayrı güzellik
Sanki boncuk boncuk dizmiş yaratmış
tebrikler Ferdi bey.
sevgi ve selamlar.
ÜSTADIM ;
AKICI VE DUYGU YÜKLÜ ŞİİRİNİZİ BEĞENEREK OKUDUM...KUTLARIM SEVGİ DOLU YÜREĞİNİZİ..TAM PUAN....SEVGİYLE KALIN...SAYGILARIMLA...İBRAHİM YILMAZ.
Allah ne yaparsa güzel eyler...
Bu şiir de bunu güzel anlatmışsın Ferdi Oğlum...
Tebrikler.
Kadir Tozlu
Sevgili Ferdi,,,,,,,,Şiirinde bütünlük ve akıcılık çok güzel,,Eeee bu yaşlarda aşk ta başka bir güzel olur sanırım..........Gönlünden güzelliklerin ve şiir aşkının eksilmemesi dileklerimle,,,,,,,,sağlıcakla kalasın
Bu şiir ile ilgili 33 tane yorum bulunmakta