I
Kurbağalara bakmaktan geliyorum, dedi Yakup
Bunu kendine üç kere söyledi
Onlar ki kalabalıktılar, kurbağalar
O kadar çoktular ki, doğrusu ben şaşırdım
Ben, yani Yakup, her türlü çağrılmanın olağan şekli
Sokakta karşılaştım.
Satarken güllerini,
Alırken alın terini.
Yırtıktı elbisesi,
Ayağında terliği.
Devamını Oku
Satarken güllerini,
Alırken alın terini.
Yırtıktı elbisesi,
Ayağında terliği.
Evet bir rüya şiiri bu ve hakikaten girebildim içine. inanın o kadar hızlı akıyorduki kurgular hafızamın kanatlarına çarpıp düşüyordu anlamlar. yinede toparlayabildiğim bir kaç mana oluşuverdi,çocukluk,hapislik,ve aşk.. bu üçgen bir çatı gibi duruyor.kurbağalar ,insanlardı,yakup iç sesine tünemiş ikincil benlik ve arasıra yusuf.daha neler vardı şiirde bir bilseniz.evet bir karizmanın içinde yoculuk yapmak çok keyifliydi.gece yaptığım yorum fes olmuştur.saygılarımla.
İsmi şöhret olmuş bir şairin şiirini beğenmemek ayıpsa beni ayıplayabilirsiniz. Hayranlarından özür dilerim.
(Beğendiğim şiirleri de var tabi. :)))
Ben bişey anlamadım beğenmediğiniz yorumları silme hakkını size kim veriyor DERTLİ DOLAP'ın yorumlarını hangi hakla siliyorsunuz... Sitede yönetici olabilirsiniz ama dünyanın merkezi asla, sizden başka düşünenlerde var hayatta, hoşgörü saygı vs demeyeceğim sizinki bağnazlık kibirlilik vs geçmiş tamamen zorbasınız bir edebiyat sitesinde bile zorbalık yapmaktan çekinmeyecek kadar haddinizi aşıyorsunuz
oysa ki gümüş bir kurbağaydı sevdiğim
altından değersiz sarı bir öfkeyle sevdim onu
ölü bir eski zaman gibi yeniye bataçıka sevdim
kül gibi savrula savrula, ateş gibi yana yana sevdim
acımasızdı dünya
kan çoğalıyordu her geçen gün
kediler ölüyordu sokaklarda
gene de ben onu yazdan kalma bir gün gibi sevdim yakup.
bu şair o zaman çocuktu daha
ama kurbağalar çok, umutsuzluk çoktu....
t.k
Öncelikle bala-hümay yorumcunun saygıya ve hoşgörüye dair çağrısını derin sevinçle karşıladığımı belirtmek istiyorum, sitede son dönemde ideolojik tartışma adı altında korkunç seviyesiz ve saldırgan bir üslup ağırlık kazanmaya başladı.
Her insanın siyasi görüşü vardır olmalıdır da ben hiç siyasetle ilgilenmem diyen çok az insan gördüm ben ama az ama çok yaşamımızı yönlendiren önemli bir konudur ve doğaldır ki bakış açımız ve yaşamımız buna göre şekillenir, Ancak sitede şiir yorumu yapıyorum zannedip kendi yaşam biçimini dayatan propoganda yapan yüzünü görmediği adını dahi bilmediği insanları dinsiz kafir ilan edecek kadar ileri giden (malum rüzgar onlardan yana esmekte ya) bol keseden atmaktan çekinmeyen yorumlardan rahatsızlık duydum. Sanıyorum ülkemizdeki büyük kamplaşmanın küçük bir örneğini yaşıyoruz burada.
Neyse, asıl konu şiire yorum yapmaktı değimli… kimse şiir hakkında sağlıklı bir yorum yapmıyor, EDİP CANSEVER değer verdiğim şairlerimizden şiirlerinde müthiş derinlikler barındırır ancak bugünki şiirini üzülerek söylüyorumki bende anlamadım, fazlasıyla gereksiz ve bir menzile varmayan sözcükler yığını olmuş sadece YAKUP değil az daha bende kaybolacaktım içimde……
Sayın Bala-hümay'ın yorumunu okuduktan sonra söylenecek söz kalmadı.Bu güzel temenni için teşekkür eder, üstüme düşen payı alırım.Şiire gelince bir tek isimlere aşinayım, olaydan haberim yok. Şair bana bir özet anlatsa iyi olur.
Dertli dolap.
Dinsiz hayat anlamsız bir aldanıştan başka nedir ki?
Yaşam din ile yaşanmaya değer.
Yoksa dünya zindan,
İnsan da idam hükmü verilmiş infaz günün bekleyen zavallı, çaresiz bir mahkum olur.
Herşeyi sonucuna ile değerlendiren insan,
Nedense hayatın sonucunu düşünmeyi akıl etmez.
Ama akıl etmediğinden değil.
Güzel bir sona hazırlığı olmadığı için,
İşine gelmediğinden.
Sonunu düşünmeyi istemez.
Hatta sonunu hatırlatanı da hiçmi hiç sevmez.
Senin ve senin gibi düşünenlerin,
Beni ve benim gibi inananları hiç sevmediğiniz gibi.
Halbuki sizin bize düşmanlık hissi beslediğiniz gibi,
Biz size asla düşman değiliz.
Ve olamayız da.
Hayat sonucu itibariyle kadavra olamak ise,
Sülük gibi sürünerek yaşamanın ne anlamı var.
Hayat kimseye yarın için hastalık, kaza, bela, ihanet sevimsiz bir yaşlık ve korkunç bir ÖLÜMDEN BAŞKA BİR ŞEY VADETMİYOR.
Bütün bunları yaşamak için bu KÖR İNADA NE GEREK VAR.
İllede yüz yıla yakın bir zaman dilimini SÜLÜK GİBİ SÜRÜNMEK Mİ GEREK.
Ben Allah’a ve ahrete inanmayan insanların aklından şüphe ederim.
İmansız bir hayatın esaret sürgününe bedel,
Dünya esir kampında köle olarak yaşamaktansa intihar etmeyi tercih ederim.
Neyapalım buda benim saplantım.
İmasız yaşamanın anlamını herkese sordum.
Fakat makul ve mantıklı cevap veren çıkmadı.
Bakalım sen bu konuda ne düşünüyorsun!
Değerli Arkadaşım.
Senden bir şey istirham edebilirmiyim.
Ne olur O mümtaz şahsiyeti çağrıştıran nikini değiştir.
Fikrine saygı duydığun, düşüncesini beğenip benimsediğin kendine rehber olarak kabul ettiğin insanların sılogan veya isimlerini nik olarak seçsen.
Vakit buldukça arkadaşların değerli yorumlarını zevkle okuyor kendime hisseler çıkarıyordum.
Her şiir kendi başına bir alem, her insan başka bir dünya. Hal böyle olunca, her yorumcunun bakış açısı, şiir karşısındaki hissiyatı, verdiği tepki, şiirden ne anladığı, şiirle kendisi arasında kurduğu ilişki, kişinin eğitim düzeyi, yaptığı eleştirilere birebir yansıyor.
Bir süredir şiir yorumlarının zıvanadan çıktığını görüyor üzülüyorum. Şiir eleştirileri farklı bir mecrada seyrediyor artık: Laik- anti laik, dinli- dinsiz, imanlı- imansız, ulema- cahil gibi kişisel sataşmalara yönelmiş durumdayız. Tıpkı seçim atmosferine girmiş olan ülkemizdeki siyasetçilerin kısır tartışmaları yansımaktadır. Bu tutum ağızların tadını kaçırmaktadır.
Şiir insanı duyarlı insandır. Şiir insanı kibar insandır. Şiir insanı nüktedandır. Hicivden anlar, taşlamayı karıncayı incitmeden yapar. Öyle değimlidir ey nefsim?
Lütfen eleştirilerimiz şiire olsun. Bağnaz siyaset gözlüklerimizi çıkararak çevremize bakalım. Sabahları yataktan kalktığımızda ilk iş banyoya gidip yüzümüzdeki uyku kalıntılarını suyla yıkadığımız gibi, gözlerimizdeki sevgisizlik çapağını da şiirle yıkayıp atalım. Selam ve sevgilerimle
HER ŞUURLU MÜSLÜMAN HER TÜRLÜ HAKSIZLIĞA KARŞIDIR VE HAKSIZLIĞI YAPAN BABASI DA OLSA ALEYHİNE ŞAHİTLİK YAPMAKLA MÜKELLEFTİR! ZİRA, KUR'AN-I HAKİM BÖYLE YAPMASINI EMREDER! LAKİN DELİLSİZ, BUHANSIZ, SENETSİZ, MESNETSİZ YALANLARIN VE İFTİRALARIN DA EKSİNİDE KALIP ZALİME TARAFTAR OLMAKTAN İMTİNA EDER! ZİRA, ZALİM VE MÜFTERİYE TARAFTAR OLANI DA CEHENNEM ATEŞİNİN YALAYACAĞINI YİNE AYNI KİTAP İLAN VE BEYAN EDER!
GERÇEK MÜSLÜMAN; KİTABININ VE PEYGAMBERİNİN EMİRLERİNE, NEHİYLERİNE, DÜSTUR VE DESTURLARINA HARFİYYEN İMAN EDİP, ONLARLA AMEL EDENDİR Kİ; DAHA ÖNCE DE BEYAN ETTİĞİM GİBİ, ONUN GERÇEK TATBİKATÇILARI; ALLAH(CC)IN RESULÜ (SAV) VE MUHTEREM ASHABIDIR! BİRDE ONLARIN VARİSLERİ OLAN GERÇEK ÜLEMA VE ALLAH DOSTLARIDIR. DİN-İ HAKKIYLA YAŞAMAYAN İSTİSNA-İ ŞAHSİYETLERİN ŞAHSİ HATALARI İSLAMA MAL EDİLİP LEKEDAR EDİLEMEZ! HEM İSTİSNALAR KAİDEYİ BOZMAZ HEM DE; 'BİR ŞAHSIN HATASIYLA AKRABA VE AHBABLARI MUAHEZE EDİLEMEZLER'AYET-İ KERİMESİNİN BEYANI MUCİBİNCE O MÜNFERİT VAKALARLA UMUM MAHKUM EDİLEMEZ VESSELAM!
evet yüreği engin Yakup hiç kimse çağırmasada seni yaratan çağırır seni. cevap ver Yakup, eğil hizmetkarı ol. dünyadaki dünyada kalır.
Bu şiir ile ilgili 41 tane yorum bulunmakta